Wymiana oleju silnikowego i w przekładni Junak 608 2T
- This topic has 4 odpowiedzi, 2 głosy, and was last updated 8 years, 7 months temu by piotrek15000.
- AutorWpisy
- 21 sierpnia 2015 dnia 18:50 #197712
Witajcie, mam mały problem, a raczej pytanie. Około dwa tygodnie temu zakupiłem skuter Junak 608 2T. Wszystko śmiga jak należy, mam nabite 250 km, natomiast dziś zauważyłem, że podczas ruszania świeci się kontrolka oleju, gdy się już trochę rozpędzę, to gaśnie ona. Oleju silnikowego jest na oko około 200 ml, sprawdzałem pod siedzeniem, podobnie było od nowości, natomiast kiedy odkręciłem wlew oleju do przekładni, to ten w ogóle nie kapie, jakby go nie było. Czy możliwe, że kontrolka sygnalizuje brak oleju w przekładni? Kupić takowy i wlać strzykawką, czy dolać np silnikowego? Przegląd po 300 km mam umówiony dopiero na 31 sierpnia, bo nie ma mechanika. Z góry przepraszam, bo jestem żółtodziobem, to mój pierwszy skuter, a nie chcę niczego popsuć, nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, owszem są instrukcje jak wlać olej, ale to akurat najmniejszy problem. Z góry dziękuję za odpowiedź
21 sierpnia 2015 dnia 19:53 #197716zarraaa.. moment. Nie motaj.
Kontrolka dotyczy tylko zbiornika oleju pod siedzeniem – tego z którym miesza się paliwo. Tam ten pływak to taki sobie wynalazek wiec przy 200ml lub przechyleniu skutera może już zapalać kontrolkę.
A w przekładni masz 100ml oleju wiec tyle co nic no i raczej trudno żeby ci kapał przez otwór do wlewania skoro jest on najwyżej – wyżej niż lustro oleju.
Kapać to ci może przez spustowy albo nieszczelności. Ale na pewo nie przez wlew – chyba że jakimś cyrkowym wymykiem ktoś tam nalał 200ml oleju.22 sierpnia 2015 dnia 12:00 #197736Ok, kiedy zapaliła się kontrolka oleju, to podjechałem do sklepu kupiłem zalecany Shell Advance VSX2 dolałem na oko tak 300 ml, dziś chciałem się przejechać i skuter na skrzyżowaniu zgasł, pomogło odpalenie z kopa, natomiast na luzie, kiedy stoję w miejscu i nie podkręcam manetki gazu, to po 10-20 sekundach losowo po prostu gaśnie, postanowiłem więc ze zbiornika odciągnąć trochę oleju, tak, że jest tyle ile wczoraj, ale dalej problem występuje.
22 sierpnia 2015 dnia 12:32 #197738nie rozumiem twoich kombinacji z olejem. a tego odciągania to już kompletnie. Po kiego go odciągasz?
Olej w zbiorniku na olej ma być. Im więcej tym lepiej.
Podawaniem steruje dozownik pchając go wprost do gaźnika.I dozownik/pompa to jedyna rzecz która może nie działać (ew rurki przerwane lub zatkane).
Zostaw ten olej w spokoju.
Twoje problemy leżą raczej kompletnie gdzie indziej. Jest on albo totalnie niewyregulowany albo puchnie mu tłok albo łapie lewe powietrze albo siada zawór membranowy. No chyba że faktycznie nie działa ci dozownik oleju i masz zatarty cylinder.
Jest sezon, skutery idą jak woda wiec może jakieś rączki go pośpiesznie składały22 sierpnia 2015 dnia 19:40 #197747Tak jak pisałem nie znam się na tym za bardzo, zdziwiło mnie, że problemy się zaczęły kiedy dolałem oleju zalecanego przez producenta. Pozostaje mi zatem wizyta w serwisie na przeglądzie.
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.