wplyw blokad na zywotnosc skutera

Witam
Czy oryginalne blokady w skuterze maja jakis wplyw na szybsze zuzywanie sie innych podzespolow??
Mam na mysli np blokade na wariatorze, tj tą tuleje. Bo z nią skuter przy max predkosci szarpie. Wiadomo tarcze wariatora chca sie zejsc razem a nie moga, to sie odbijaja i poniwnie probuja.
I pytanko nr 2 bo z blokada przy 34 manetki jest juz full speed, a jak bede odkrecal zawsze na full manetke to wiadomo predkosc bedzie ta sama a co ze spalaniem? Wzrosnie lekko czy nic?
Czy taka blokada moze wplynac na szybsze zuzycie sie rolek wariatora i innych czesci?
Z gory dzieki za odpowiedz.

odblokowany skuter zużywa się szybciej - to na pewno.
Kręci się wyżej, generuje wyższe siły, większe przenosi, z większą siłą uderza w dziury.. itd

Warto wspomnieć o takim dziadostwie jak cyrkulator spalin. Często to ustrojstwo montują do tańszych chińskich wynalazków, powoduje to iż spaliny z cylindra (część) wraca do niego, ograniczając moc. Wystarczy kątówka, spawarka, a jak jesteś estetą to sprej i po sprawie :]

ad2. Otwarcie manetki na full nic Ci nie da poza większym spalaniem. Skoro nie rozpędzisz się więcej, to po co kręcić manetką do oporu?