Większa prędkość w skuterze 4t?
- This topic has 14 odpowiedzi, 5 głosów, and was last updated 10 years, 9 months temu by FormaN.
- AutorWpisy
- 21 maja 2013 dnia 19:15 #121740
WItam, kupiłem Kingwaya Koyota 50 4t, silnik standardowy 139…
Co do strony wizuanej jest super, chodzi dobrze, ale jest 1 ogromny dla mnie problem, mianowicie: PRĘDKOŚĆ i jej nabieranie.. do 40 jest średnio, ale ujdzie, a potem na dlugiej prostej do 50-55…
Co zrobiłem:
1. Gaźnik; zdjęta blokada (śrubka scięta flexom do minimum), wyczysczony, wrzuciłem nawet nowy gażnik dla porownania nic się nie zmieniło, ustawiony igiełka, nie gasnie, nie przerywa
2. Wariator bez blokady był, wymieniłem dwa koła w nim na lepiej chodzące
3. Tuleja za wlotem do filtra powietrza do kosza
4. zapłon wyregulowany, ogolnie wszystko
5. bez obciazenia wchodzi do 9 tys obrotów, jak jade do 6 i spada na 5,5 i koniec non stop tyle (to mnie zastanawia) –> czyli moduł jest odblokowany, z reszta wrzuciłem nowy dla pewnosci na chwile i bez zmian..
6. zdjąłem tłumik na chwile i sie przejechałem bez zmian (w 4t nie ma za bardzo opcji na blokade tłumika)Kolega z serwisu powiedział ze to co zrobiłem jest lux i juz nie wie co moze byc, ew. wada silnika jakaś… Doszedł do wniosku że wiecej nie wyciagnie i trafiłem na słaby silnik i tyle koniec end of the story.. Więc co mogę zrobić jeszcze? Bo jezdzenie 45 w porywach 55 jest mało zabawne 🙂 MOże cos z tymi obrotami jak się inne 4t kręcą? Pozdrawiam i czekam nasugestie
21 maja 2013 dnia 19:18 #121742U mnie jest tak samo po wymianie paska. Wymieniłem pasek na stopkach się wkręca a jedzie max 50 😀 chodzi mi o fresco
21 maja 2013 dnia 19:20 #121743Czyli to normalne predkosci tych skuterów srednich? Bo ja się zastanawiam ciągle i mam nadzieje że czegoś mu brakuje (na pewno mocy :P)
21 maja 2013 dnia 19:27 #121747Sprawdź moduł, mi na nóżkach 139qmb wkręcał się dobrze do 13k rpm, podczas jazdy nawet do 9 – 10k rpm więc sporo.
21 maja 2013 dnia 19:30 #121748to co wy to macie – kosiarki ? od mojej Żonki ciągnie 75 – faktyczne a dalej licznik stoi ale jeszcze popędza , zmiany jakie porobiłem to cylek 90cm3. , zmieniona przekładnia , gaźnik 19mm., dysza 83 , rolki 8,5gr. na seryjnym wario – ogólnie zryw ma jak cholera i do 65 km/h idzie szybciutko , potem troszkę wolniej ale dalej ciągnie = Zipp Quantum Clasic 4T z 2012 r. – aha spalanie jakieś 3 l. w zależności jak się używa manetki.
21 maja 2013 dnia 20:46 #121786Fajnie że twój tuning się tak udał spektakularni. Ja nie zmieniłem gaźnika ani cylindra, wiem ze jest słaby z jakiegos powodu i czekam na jakies sugestie poza tym co zrobiłem ( predkosc podniosla sie z 45 na 55). Martwią mnie te obroty niskie z jakiego to moze byc powodu że si ewkreca na 6 tylko ?
21 maja 2013 dnia 21:38 #121790słuchaj – z gówna bata nie ukręcisz , chcąc coś mieć to trza zmieniać i modyfikować , nawet jeśli uzyskasz obroty na maxa to tylko na stopkach , w trakcie jazdy ( pod obciążeniem ) to nawet ja na 90cm3. nie wycisnę – 4t tego nie potrafią , ja musiałem zmieniać wał bo przy 11k. obrotów urwałem go – chcesz to kombinuj a wtedy zobaczysz ile to kosztuje .
Jeśli chcesz mieć jakąś moc i osiągi to licz się z inwestycją , w przeciwnym razie nie wypisuj bzdur .21 maja 2013 dnia 21:40 #121791wiem że może jechac wiecej delikatnie bez przeróbki i mysle co go blokuje.. i wiem ile kosztuje zmiana czesci w skuterze, piszesz ze nie wycisniesz powyzej 6 tys obrotów, bo nie sprecyzowałes? Jesli zmieniasz na 90 to wiadomo ze wał też trzeba.
21 maja 2013 dnia 21:50 #121792wał jest taki sam jak do 50 , co do obrotów to nie spasowaliśmy się , mój a raczej żony pod obciążeniem 160 kg. ( 2 os. ) wyciska spokojnie 8 tyś. i dalej nie chcę bo obawiam się kolejnego urwania wału – ale potrafi dalej pociągnąć , przy 8k.obr. jazda 75 wydaje mi się wystarczająca na 2 osob. , a u ciebie skoro więcej niż 6 nie wyciągnie to masz zablokowany moduł ,- to moduł pozwala wkręcać się na wyższe obroty.
21 maja 2013 dnia 22:32 #121796Pisałem na początku że bez obciążenia wkreca sie na 9! czyli nie jest zablokowany!
21 maja 2013 dnia 22:55 #121797Bez obciążenia powinien wyciągać więcej. To że wyciąga 9 nie świadczy o tym że nie jest zablokowany, moduł może blokować obroty pod obciążeniem. Powiedz lepiej jaki ma przebieg, jaki ma wydech, jaka dysza, który to rocznik.
Tak w ogóle to widziałem 3 takie skuterki i z każdym był ten kłopot.
22 maja 2013 dnia 06:57 #1218072009, przebieg 700km, dysza 80, wydech nie wiem do konca co napisac ;p
22 maja 2013 dnia 08:09 #121815Są wydechy z cienkimi kolankami i grubymi.
Przebieg malutki jak na ten rocznik. A z tego co słyszałem one więcej nie jadą. Po prostu siedzi tam zdławiony silnik i tyle, nie wyciągnie więcej.
Sprawdź czy w wydechu nie ma zwężki zaraz za wlotem. To blokada dla 2T ale może dostałeś taki wydech, kto wie co tam wsadzili.
Może pod króćcem jest podkładka ograniczająca przekrój kanału dolotowego, trzeba to sprawdzić. Z kolejnych rzeczy sprawdziłbym wagę rolek i docisk sprężyny. Wątpię żeby po takim przebiegu coś innego było nie tak.
A jak z kulturą pracy silnika?
22 maja 2013 dnia 08:35 #121821Dzięki za opdowiedź konkretną, ale z wydechem chyba jest wszystko ok, natomiast docisk sprezyny i kanał dolotowy to juz musze poczytac i zobaczyc jak to zrobic
27 maja 2013 dnia 18:13 #123120Kolego to, że tobie wkręca się tylko do podczas jazdy wynika z tego, że za mała moc aby mógł osiągnąć większe obroty, a po drugie masz odcięcie przy 50km/h.
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.