Warto przerobić skuter z 50 na 70?

Witam;)
Posiadam już dwa lata nowo kupiony skuter Sym Jet 4R, zdjąłem wszystkie blokady i v-max = 70. Byłem u bliskiego mechanika, który zaproponował mi przerobienie z 50ccm na 70/80 ccm. Ful tunning kosztowałby 400/500 zł. Zwracam się do Was z pytaniem czy warto? Muszę się poradzić :)

Tylko pod warunkiem, jeśli jesteś świadomy konsekwencji prawnych takiej przróbki.

Cześć,

z mojej perspektywy (jeździłem na 50cc jakieś 4 lata, montowałem większe cylindry, gaźniki w chińskim 4T i dość mocno tuningowałem 2T od Peugeota) raczej się nie opłaca tego robić.
Jeżeli teraz wyciąga Ci 70km/h to nie jest źle - zaczniesz tuningować, osiągniesz te 10km/.h więcej, ale otworzysz puszkę Pandory, uwierz mi :) Co chwilę będziesz coś dokupywał, zmieniał, wzmacniał itp. Jak nie gaźnik, to napęd lub wydech.
Czy to dlatego, że Tobie będzie się wydawało, że musisz, czy też dlatego, że podzespoły zaczną padać w związku z większym wysileniem.
Ogólnie jest to nawet fajna zabawa, jeśli robisz to SAM i dysponujesz kasą na części.
Uczysz się silnika, masz satysfakcję itp. Ja od zera nauczyłem się chińskiego 4T - cylinder, pierścienie, głowica, rozrząd, zawory, nie mówiąc już o napędzie - wario, sprzęgło. Jest to jednak też zabawa obarczona sporą dawką frustracji - chińskie części są jakie są i często nawet jak wszystko dobrze poskładasz to wytrzyma Ci 600km... Taka loteria... Oczywiście do Peugeota kupowałem markowe, oryginalne części - niestety ceny też markowe - tak 4x wyższe niż China.

Pomijając już to wszystko, co napisałem są jeszcze jak wspomniał kolega wyżej konsekwencje prawne - krótko mówiąc jazda takim skuterem po drogach publicznych jest nielegalna i jakakolwiek kolizja, obojętnie z czyjej winy skutkuje tym, że prowadziłeś pojazd bez uprawnień, a dane samego motorka nie zgadzają się z tym co ma w dowodzie, w związku z czym nie działa OC - za wszystkie szkody płacisz z własnej kieszeni. Tego trzeba być świadomym, decydując się na tuning pojemnościowy, zresztą jakby się przyczepić, to nawet na odblokowanie pojazdu.

Podsumowując - jak zrobisz sam, to zabawa fajna, masa frajdy jeżeli będzie działało i strach, że Cię zwinie policja, albo będziesz miał jakieś "zdarzenie". Wiedząc to, co wiem teraz - ile kasy z czasem w to włożyłem, jakie były efekty (uwierz, nie są tak porażające jak piszą bajkopisarze na forach) drugi raz bym się na to nie zdecydował - jeździj sobie te 70km/h i uważaj, by mundurowi się nie przyczepili, że masz odblokowane.

Full Tuning za 500zł? :D Grubo.

FiguS napisał:

Witam;)
Posiadam już dwa lata nowo kupiony skuter Sym Jet 4R, zdjąłem wszystkie blokady i v-max = 70. Byłem u bliskiego mechanika, który zaproponował mi przerobienie z 50ccm na 70/80 ccm. Ful tunning kosztowałby 400/500 zł. Zwracam się do Was z pytaniem czy warto? Muszę się poradzić :)

Krótka piłka.......... odpuść. Jak nie masz co zrobić z kasą, to daj znać.......... przygarnę:)

Haha :D Raven xD :D

Wielkie dzięki chłopaki;p Po prostu trochę uzbierałem kasy i pomyślałem, że wyłożę to na skuter, ale po Waszych wypowiedziach zrozumiałem, że naprawdę nie ma sensu przerabiać;d Jedynie mam jeszcze jedno pytanko odnośnie skutera. Co proponowalibyście ulepszyć lub wymienić. Skuter ma przejechane 4000km, ale podczas jazdy czuję, że traci na mocy ;/ Czasami mam tak (jak wybiorę się w grubszą trasę). Daje mu gaz, a on ledwo wyciągnie pod górkę;d Wszystkie części są nowe takie jak zostały przy kupnie. Coś polecacie ?

Nie wiem co masz na myśli mówiąc grubszą trasę, ale może po prostu się grzeje i stąd utrata mocy. Może lepsze chłodzenie? Wiatrak?

maxell napisał:

Nie wiem co masz na myśli mówiąc grubszą trasę, ale może po prostu się grzeje i stąd utrata mocy. Może lepsze chłodzenie? Wiatrak?

Chodzi mi o daleką trasę 60-70 km ( w jedną stronę^^) :p

Wiem, wiem, dlatego mówiłem o przegrzewaniu, szczególnie teraz, jak temp. 30 st.

To może trzeba zakupić tzw. 'Chwytak powietrza'? Coś takiego znalazłem, tylko nie wiem czy on będzie pasował pod mój skuter. http://allegro.pl/chwytak-powietrza-str8-bialy-minarelli-keeway-cpi-i4419094165.html

Daj spokój, sprzęt jeździ Ci przyzwoicie, nie kombinuj, daj mu czasem ostygnąć i będzie ok

Cześć, powiem coś od siebie, ja posiadam kymco super 8, po 1600 kilometrów zajechalem do swojego dealera w gdańsku, i poprosiłem o jakieś sensowne wzmocnienie skutera, wszyscy polecaja 72ccm sport, i fakt jest to dobry cylinder. Jak widze pytania typu, tuning za 400-600zl to zastanawiam się czy trumne dają w zestawie. Ja zapłaciłem za przerobienie swojego s8 2t, za niecałe 1700zł z robocizną. wydech, cylinder i cala reszta podzespołów. aktualnie mój skuter ma 7000km przejechane, jedyne co wymieniłem w nim po za typowymi usterkami skutera, chodzi głownie o wymiane tego co było zmienione. To można mi nie uwierzyć, ale nic. skuter po przejechaniu 5.5tys km nic nie zostało uszkodzone nic nie wymagało regeneracji lub wymiany z cześci tiuningowanych. Skok spalania był duzy na poziomie 4L a jeździłem przeważnie nie na pełnym gazie coś w granicach 50%, przy dociśnięciu do \"dechy\" skuter wciskał w kanapę, a ważę jakieś 95kg. Mam skuter nie odblokowany w pełni, wystarcza mi v-max na poziomie 60km/h nie mam prawka, dopiero robi się aktualnie, a więcej jechać nie potrzebuje. jeśli chodzi o przyspieszenie bo po to robiłem tą przeróbkę, w 2-4 sekundy mam 40km/h do 60 rozpędza się po 6-10 sekundach zależy jak dobrze kontrolujesz obroty i dodajesz gazu. Teraz mój brat kupil sobie kymco city w 2t i też pewnie zrobi sobie podobną przeróbkę. Jeżeli chcesz mieć dużego kopa to 72cc podstawa, ale napewno na tym forum znajdą się osoby które się nie zgodzą. Co do prawa, fakt nie możesz mieć takiej przeróbki, musisz jeździć z godnie z przepisami 5-8 km/h wiecej nie sprawi że zostaniesz złapany na kontrole, trzeba mieć fantazje. Ja nie rozumiem ludzi co jeżdżą odkurzaczami i chcą osiągac prędkości większe jak 60km/h chyba że to jakaś wieś wielkopolska albo coś w ten deseń pogranicza miast lans na drodze z kolegami z podstawówki.

Sory za błędy :)

Tomasz Rybic... napisał:

Bo nie zawsze wiekszy cylinder odznacza większą moc.

...
Acha, tak trzymaj z tym. :-)

H2O napisał:

Tomasz Rybic... napisał:
Bo nie zawsze wiekszy cylinder odznacza większą moc.

...
Acha, tak trzymaj z tym. :-)

Widzisz chłopcze chodziło mi o coś innego a nie moc no ale juz po zawodach.

Gardę trzymaj zawsze wysoko. Podołasz wtenczas każdemu nowemu zadaniu. :-)

A jak powiedział wujek Ben do Petera Parkera " większa moc to większa odpowiedzialność" :)

Dobra;d Skuter zostawiam w pełni taki jaki jest :) W przyszłości kupię po prostu coś większego i tyle ; D Dzięki chłopaki! : )

Popatrz, popatrz, popatrz. :-)
*
http://pl.wikipedia.org/wiki/Test_matryc_Ravena

FiguS zdał! :)

:D