Wymiana Wariatora Zipp Tops 2017
- This topic has 17 odpowiedzi, 5 głosów, and was last updated 5 years, 9 months temu by Wombat.
- AutorWpisy
- 26 maja 2018 dnia 20:42 #641424
Witam. Mam pytanie czy wymiana wariatora na taki:
https://gmoto.pl/wariator-tuning-chinskie-skutery-4t-50ccm,56983.html
coś polepszy w moim skuterze?26 maja 2018 dnia 21:56 #641429nie bardzo.
27 maja 2018 dnia 04:10 #641436Tops to marketów gówno. Jeździłem przez chwilę tym czymś. Kup zestaw cylinder głowica firmy Mcn 180 zł i do tego wariatów top Racing sv1 rolki masz w zestawie 5.5g pasek Brando zamkniesz licznik ale realnie mi na czymś takim jechał max 78 km/h a to gówno za 50 zł jest na 200km i w kosz.
27 maja 2018 dnia 10:24 #641451ok dzięki, ludzie chwalą silniki w tym skuterku, że nie są zbyt awaryjne ale zależy jak kto dba…
27 maja 2018 dnia 19:27 #641477Napiszesz dokładnie jaki ten pasek muszę kupić? najlepiej podaj linka, czy jeszcze coś będzie potrzebne oprócz tego co wymieniłeś?
27 maja 2018 dnia 21:48 #641485pasek taki sam jak masz tylko produkcji Bando.
I nie zaczynaj od paska bo pasek to tu mało zmieni27 maja 2018 dnia 21:52 #641486to w takim razie od czego zaczynać?
27 maja 2018 dnia 22:07 #641487cylinder, osprzęt (gaźnik lub dysze), wariator. Pasek to jak się okaże że obecny nie daja rady albo oryginalny jest za krótki do nowego wariatora (czasem wkładali mniejsze wario ale o tym ci już pisałem)
27 maja 2018 dnia 22:47 #641488dzięki za pomoc.
4 czerwca 2018 dnia 21:46 #641938kupiłem ten wariator o którym napisałeś, mam pytanie jakie rolki w nim zastosować? w zestawie jest 5,0g, 6,0g, 6,5g.
4 czerwca 2018 dnia 22:39 #641944własciwe. po to sie reguluje zeby zobaczyc jakie
5 czerwca 2018 dnia 23:55 #6419655g miałem przy 50cc przy 80 jeździłem na 5,5
6 czerwca 2018 dnia 08:15 #641968ale to nie ma znaczenia na czym jeździłeś bo on ma inny set i u niego może to być kompletnie inaczej
7 czerwca 2018 dnia 16:46 #642056Zależy czy chcesz żeby lepiej przyspieszał czy miał większy v max cos kosztem czegoś
Lżejsze rolki lepiej bedzie się zbieral ale bedzie mniejszy v max
Cięższe rolki większy v max lecz słabo będzie przyspieszał7 czerwca 2018 dnia 17:04 #642057no dokładnie. tylko że wcale nie 😀
to trzeba masę innych warunków spełnić. to o czym wyżej kolega pisze to w sumie prawda ale dopiero wtedy kiedy już masz dobrane rolki niemal optymalnie i troszke chcesz przesunąć charakterystyke napędu na jazde na obrotach ciut wyższych albo ciut niższych.
Np ja teraz wymieniłem w dedykowanym do mojego skutera katalogowo wariatorze Malossi Multivar rolki jakie były w zestawie z 11.5g na 10g. O dziwo wzrosło i przyspieszenie i prędkość maksymalna i jeszcze spadło spalanie. Ale jakbym przesadził i zjechał jeszcze 1-2g niżej to by sie faktycznie mogło okazać że przyspieszenie by wzrosło ale tylko np do 60km/h ale prędkosc max to by była 80km/h i to przy wyjącym silniku.
Wiec niby te rolki 11,5g w zestawie z katalogu ale wcale nie idealnie. tylko że dokładnie ten zestaw pasuje to Peugeota, SYM Fiddle i SYM GTS a każdy z tych skuterów ma inną mase a rolki te same. I już jest różnica. Może jak ja bym schudł 30kg albo był by to Fiddle II lżejszy o 40kg to wtedy te 11.5 np by były idealne. A w 170kg GTS to już te 1,5g więcej na rolkach to było za dużo żeby sie wkręcił na drodze powyżej 6700 obr.
Wiec rolki to tylko jeden z wielu elementów a ich dobór zalezy od charakterystyki silnika (z wydechem), wagi całości, wagi wału, wariatora, sprzęgła rozrusznika… itd (czyli wszystkiego co się razem z tymi rolkami kręci na wale), sprezyny centralnej, tego co chcemy uzyskać podczas regulacji (styl jazdy)…itd7 czerwca 2018 dnia 18:20 #642063dzięki za pomoc 🙂
7 czerwca 2018 dnia 20:27 #642096nie powinno się chyba jeździć na “wyjącym silniku”, obrotach na czerwonym zakresie?
8 czerwca 2018 dnia 00:07 #642106to zależy jak masz przygotowany silnik – tzn jakie łozyska i do jakich obrotów max jest wyważony wał. Jak już się mocno podkręci rev limiter to jeszcze zaczyna znaczenie mieć masa tłoka, klasa lepkości i jakości oleju (czy przy wiekszej prędkości tloka nie bedzie zrywało filmu olejowego z gładzi) czy wydajność (przepustowość/przepływność – tzw flow) przez kolektor dolotowy/króciec bedzie wystarczająca żeby nadążyć ładować cylinder mieszanką i czy rozrząd w 4T lub okna w 2T jest odpowiedni do pracy przy takich obrotach (czyli czy cylinder zostanie efektywnie napełniony i oprózniony oraz czy całość jest na tyle lekka – zawory/dźwigienki – a sprezyny zaworowe na tyle twarde/szybkie że zdążą cofnąć zawór przy wyższych obrotach.
Nie mniej jednak to są wszystko znane zjawiska i do ogarnięcia – tylko trzeba wiedzieć co się robi – a jak już sobie ogarniesz to można pałować po czerwonym bez większej szkody dla silnika. - AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.