Wariator, sprzęgło - co zyskam

Koniec sezonu zbliża się wielkimi krokami a w związku z tym chcę zimą rozgrzebać skuter i kompleksowo go zmodyfikować.
Między innymi przemaluje go na czarny mat ale o tym kiedy indziej.
Między innymi na warsztat pójdzie wariator i sprzęgło ale zastanawiam się co tak na prawdę mi to da?
Co się zmieni po zastosowaniu Malossi Multivar? Co da mi dobre sprzęgło do tej konfiguracji czyli bez zmiany cylindra i czy to w ogóle ma sens?
Cylindra chyba nie będę zmieniał więc do wymiany pójdzie moduł, wariator, sprzęgło, nowy pasek a reszta wyjdzie przy rozbiórce.

Sprzęgło w seryjnym lub prawie seryjnym skuterze bym sobie odpuścił-zacznij od wydechu, najwięcej da do serii, natomiast wario Malossi (które podałeś) da przyśpiechę i trochę v-max.Ale na początek zdecydowanie wydech :)

A i jeszcze jedno bo wypatroszę wydech lub kupię Tecnigas. Czy ktoś widział jak wygląda przekrój takiego tłumika? Czy on w ogóle coś ma w środku bo patrząc na kształt to może tu tylko chodzić o przepływ na zasadzie "przeciągu" czyli różnica temperatury i ciśnienia z komór dwuczęściowego tłumika spotęgowane dodatkowo przez ciśnienie z komory spalania.

W 2T się nie wybebesza wydechu.A czemu akurat Tecnigas chcesz?I w ogóle jaki model tego wydechu chcesz??? :D

Właściwie to nie wiem bo jeszcze nie męczyłem tematu, tylko słyszałem że tłumik w 2t ma duże znaczenie. Wspomniałem o tecnigas bo najgłośniej o nim. Co byś polecił?
Czemu w 2t wydech jest tak istotny?

Czemu istotny?W języku profesjonalnego mechanika Ci nie wytłumaczę, wydalanie spalin w 2T, ich ciśnienie itp. ma znaczenie, a za to odpowiada wydech :) Wydech to też cykl pracy silnika zarówno 2T jak i 4T (chyba że coś pomyliłem) I wydech jest stety lub niestety ważny w 2T :) No owszem głośno o Tecnigasach, no ale pewnie 80% osób nawet nie widziało w "akcji" tego wydechu ani nie czytało testu czy wykresu mocy-ile masz kasy, to może na początek, czy chcesz nowy czy używany?

Ile będzie trzeba tyle zapłacę, jeżeli będzie warto. Używanego nie chcę bo to nie ma sensu. Wczoraj po zdjęciu wydechu zobaczyłem ze na ściankach jest ok 2mm nagaru co zmienia charakterystykę pracy więc kupować używkę to ryzyko, zawsze może się okazać że jest przytkany.

Zawsze można go wyczyścić-wsypać coś w stylu Kreta czy inną chemię :mrgreen: I będzie git.Wiesz no kupując używkę sporo oszczędzisz, ale jak chcesz :) Jak chcesz nowy i chcesz aby to był Tecnigas to zamiast Next R weź TREK-a :) Nowsza wersja, trochę lepsza, aczkolwiek niewiele osób go zna ;) Możesz też wziąć Leo ZX-też taki często reklamowany, ale nie jest zły do serii, daje głównie przyśpiechę ;) Może być też choćby Laser X-Pro-trochę droższy od tamtych, ale lepsiejszy :) Natomiast Stage 6 Pro Replica do 50ccm jest "za mocny" i trudny w regulacji, a do 70ccm jest za słaby-więc jest "pośredni", do konkretnej pojemności trudno go polecić-tego bym nie wziął.Poza tym jest taki wydech "Ixil coś tam"-nie znany, w ogóle firma w 50ccm nie znana, ale do większych pojemności już znana bardziej :) Aczkolwiek mają również wydechy 50ccm, podobno mega dobre, czytałem test i dał 15 kilosów, ale go nie testowałem na żywo ;D Jak masz jakieś inne propozycje to pisz-zawsze można ocenić Twój wybór :)

Suawek masz Kymco Vitality?

HugoBoss napisał:

Suawek masz Kymco Vitality?

Owszem :mrgreen:

Vezyr tak jak pisałem, nie upieram się nad Tecnigas'em. Nie liczy się też metka, towar ma być dobry i warty ceny i tyle.

Nie no ja rozumiem :D To ogarnij te wydechy co podałem najlepiej :)

Mam pytanie,masz zdjete wszystkie blokady w Vitalce? Ile leci licznikowo?

HugoBoss napisał:

Mam pytanie,masz zdjete wszystkie blokady w Vitalce? Ile leci licznikowo?

Ciężko powiedzieć czy wszystkie bo nie jestem pierwszym właścicielem. Licznikowo pójdzie siedemdziesiąt z kawałeczkiem, z GPSem jeszcze nie sprawdzałem.

Mi idzie licznikowo 75,ale nie mam zdjętych blokad na tłumiku. Ciekawy jestem co dadzą jak zdejmę dlatego pytałem dla porównania.

Masz na myśli ten dopalacz spalin? Ja mam go zdjętego.