Wałek rozrządu NCY - Potrzebne opinie!

Napaliłem się na sportowy wałek rozrządu Tec (http://www.scooterkingz.pl/walek-rozrzadu-tec-performance). Dzisiaj piszą do mnie ze sklepu, że hurtownia nie ma w magazynie, i nie wiedzą kiedy będzie. Również skończyły się wałki Naraku 50 - 85cm3 Touring.
Potrzebuje sportowy wałek rozrządu WZMACNIANY (łożyska), do tego głowica naraku - obecna przepuszcza na zaworach (skuter po zatkaniu tłumika dalej pracuje przez ładne 5 sekund, ma muła podczas dodawania gazu, a z racji, że wszystko zmieniłem to pozostaję głowica).

Czy ktoś może mi doradzić sportowy wałek rozrządu pod cylinder 72cm3 - tak do 300 zł. Liczy się jakość. Rozważam zakup wałka NCY w Motor-Landzie. Cena to 100 zł. (http://sklep.motor-land.com.pl/p-4560-walek-rozrzadu-o-agresywnej-charakterystyce-krzywek-ncy/) Ktoś miał może do czynienia z tą firmą (NCY), lub nawet z tym wałkiem?

Przejechałem się do Motor-Landu, obczaiłem ten wałeczek NCY, i za namową sprzedawcy skusiłem się na niego. Jakość średnia, łożyska widać, że wzmacniane. Widać, że krzywki są inaczej ułożone. Ciekawy jestem jak to będzie działało z połączeniem głowicy naraku, i cylindra naraku 72, na razie jest chu*nia.

Witam!
Walek NCY ma ten sam wznios co standart rozni sie czasem otwarcia krzywki.Standart ma krzywke 270stp,a NCY 290stp. Miedzy osiami jest 214stp.Do cylindra 73cm3 jak najbardziej sie nadaje.Dysze w gazniku trzeba rozwiercic lub wymienic.

A to niby czemu trzeba wstawić większą dyszę do gaźnika? Przecież dyszę się dobiera do pojemności skokowej cylindra. A to nie będzie po prostu tak, że na tym wałku będzie więcej lub dłużej pobierał mieszankę? Obecnie dysza 85 M4.

Witam!
Ta sama pojemnosc dwa rozne walki i dwie rozne dysze.Jeden walek o mniejszy kacie llub wzniosie bedzie potrzebowal mniej paliwa drygi na odwrot.

Wałek Naraku Racing V2 cylinder 52mm potrzebuje dzysze 1mm,zeby dokrecic obroty ponad 12 tys pod obciazeniem.

Mechanik2005 - mógłbyś wyjaśnić nieco jaśniej zależność między kształtem krzywek na wałku rozrządu a wielkością dyszy .
Oczywiście w odniesieniu do cylindra 72cm3 (średnica tłoka 47mm)

Nie wiem skąd sie biorą pomysły na dysze 1mm i większe w tak malutkich pojemnościach, no chyba że ktoś posłucha mechanik2005 i rozwierci dyszę. Spalane są opary benzyny a nie benzyna w postaci ciekłej, dysza tak ma wyprofilowany otwór żeby wstępnie jak najbardziej rozpylić paliwo, włóż w ten otwór wiertło i możesz zapomnieć o rozpylaniu, a nierozpylone paliwo wyleci kominem. Dwa lata temu miałem silnik 139qmb 90ccm z seryjnym gaźnikiem i napędzała go dysza 85, później był do cylka 90ccm cały dolot 24mm i dysza ... 85 , teraz jest silnik 125 czterozaworowa głowica, średnica gardzieli grubo ponad 30mm i zasila to dysza... 82.

A jaki miales walek do tego cylka 90?
Jakie obroty silnik krecil pod obciazeniem?

Co do krzywki to im wieksza powierznia krzywki tym wieksze obroty silnik jest w stanie wykrecic,pod warunkiem,ze inne parametry sa spelnione.Do wiekszych obrotow potrzeba wiecej paliwa szczegolnie przy gazniku 24mm.Jak za mala dysza druga przepustnica bedzie sie podnosic i opadac ,silnik bedzie przerywal i nie wykreci obrotow.
72cm3 na walku ncy obsluzy oryginalny gaznik z wieksza dysza

nie powierzchnia tylko wznios i czasy otwarcia.
Te z kolei mają związek z prędkością mieszanki w dolocie oraz długością kanałów dolotowych.
ponieważ prędkość mieszanki jest skończona i bardziej nie przyśpieszy to żeby przy odpowiednio większych obrotach żeby podczas krótkiego czasu otwarcia zachować odpowiedni współczynnik napełniania trzeba ładować grubszą rurą.
następnym ograniczeniem jest średnica gniazda zaworu dolotowego, wylotowego, opór układu wydechowego..itd
Paliwo ma też rolę chłodzącą (parując odbiera ciepło) wiec czasem warto kosztem obniżenia możliwej do uzyskania mocy przelać silnik aby lepiej go wychładzać.
To zależy od przeznaczenia silnika i tego na czym nam zależy.

Dysza 80 może wyrabiać przy 9000obr i kompletnie nie dawać rady przy 11 tyś.

Nie pamiętam jaki miałem wałek, dwa lata temu kosztował 85zł i tyle pamietam. Silnik kręcił około 10tyś obr vmax 90-93 na przekładni 11/1 i wariatorze multivar. Obecnie silnik 125ccm dysza 82 bez problemów kręci 11tyś obr i to jest orginalna dysza z fabrycznego gaźnika od tego silnika. Chociaż jak pamiętam, to jak kupiłem chiński gaźnik do poprzedniego silnika 90ccm to w nim była dysza 105, którą to właśnie wymieniłem na 85. 12 tys obrotów w chińskim 4t jest nie realne bo skoro przy 9,5-10 tys obr vmax wynosił około 90km/h to przy 12 tys pewnie pod 120km/h powinien podchodzić a tego nie dokona nawet chińska stodwudziestkapiątka to o czym mowa i jakim cudem 70ccm może rozwinąć 120km/h bo na 12 tyś obr tyle powinien polecieć, a przeciez w to nikt o zdrowych zmysłach nie uwierzy, to po co stroić silnik pod takie obroty jak można je będzie zobaczyć tylko na stopce z kołem w powietrzu :)

Wszystko się okaże w swoim czasie, jak już trudno - zakupi się tą większą dyszę, a coś mi się wydaje, że chyba 85 styknie, gdyż z tego co pamiętam, to gdy głowica była jeszcze sprawna, nie miał żadnego lewego powietrza, oraz siedział cylek 72cm3 MCN to na dyszy 85 bardzo często go zalewało, wtedy wkręciłem dyszę 80, lecz była odrobineczkę za mała. Przypominam, że głowica Naraku - którą już zamówiłem ma większe kanały, i na pewno zawory (widać gołym okiem - seryjna 50 ma mniejsze zawory) niż 50cm3. Nawet na stronie pisze, że jest przystosowana do 80cm3.
http://www.scooterkingz.pl/glowica-naraku
Wszystko się rozstrzygnie na początku przyszłego tygodnia :)

Powierzchnia krzywki decyduje o wzroscie obrotow.Prosze zobaczyc wykres dwoch krzywek o tym samym wzniosie i kacie otwarcia na stronie P.Grabowskiego.http://grabowski.com.pl/walki/Niebieski kolor krzywka o wiekszym wypelnieniu,czerwony o mniejszym.Tu widac roznce w powierzchni krzywki.Tak wyglada roznica miedzy krzywka sportowa, a standartowa,oprocz krotszych nadbiegow i zbiegow przy sportowej.Szybkosc 120kmh rozwija.Glowica z wiekszymi zaworami i dodatkowo powiekszone gniazda,a przylgnie na gniazdach i zaworach maja 1mm.To juz extremalny tuning,ale mozliwy do wykonania.Walek naraku V2.

Nie powierzchnia krzywki tylko POLE POWIERZCHNI pod LINIĄ wzniosu do POLA POWIERZCHNI prostokąta na tej krzywej opisanego.
Takie wirtualne dane z całki po wkresie

A to wypełnienie to jest jej kształt- czy szczyt jest krótki czy też szeroki wtedy max otwarcie jest dłużej..itd
Ale dla kogoś kto widział krzywke i rozumie jak to działa to takie raczej dość oczywiste

Powierzchnia krzywki nie ma tu znaczenia bo czy krzywka ma 2cm szerokosci czy 7mm to wznios i czasy są bez zmian.
To wypełnienie to raczej powierzchnia przekroju poprzecznego krzywki- i to też jej części czynnej a nie tej na której zawór jest zamkniety.

Tak,zgadzam sie pisalem powierzchnia zeby mozna bylo lepiej zrozumiec.Lepszy obraz daje juz porownanie krzywek przy wzniosach 2 3 4,5mm .Tu juz widac jaki dana krzywka ma kat otwarcia.

no ale to można płynąć dalej.
Agresywniejsze krzywki o wyższym wzniosie +wysokie obroty czesto powodują konieczność zastosowania twardszych/szybszych spreżyn zaworowych. Te z kolei twardszych talerzyków.

Cały taki zestaw z twardszymi sprężynami z kolei powoduje większe siły nacisku na krzywki na wałku rozrządu co powoduje znacznie szybsze jego zużycie.
Wiec albo musi być supertwardy albo wymiana co kilkaset godzin.

Tu sie znowu mylisz ,tak jak z czasem otwarcia i wzniosem.(pokazalem ci ten sam wznios i kat otwarcia a rozne pola pow)Agresywniejsza krzywka wcale nie wymaga twardszych sprezyn.Wszystko zalezy od profilu krzywki .To on generuje przyspieszenia na elemencie z nia wspolpracujacym.

Izdebski jak mocy nie masz to kup chinska glowice za 100zl z walkiem rozrzadu 80cc o kup se multivara do tego. Da Ci to o wiele wiecej niz przesudo sportowy walek rozrzadu. Ja jak kupowalem airsala to doplacilem 100zl i dostalem glowice 80cc z zaworami i walkiem rozrzadu. I Nie mam zadnych problemow i nie brakuje mi mocy :)

mechanik2005 napisał:

Tu sie znowu mylisz ,tak jak z czasem otwarcia i wzniosem.(pokazalem ci ten sam wznios i kat otwarcia a rozne pola pow)Agresywniejsza krzywka wcale nie wymaga twardszych sprezyn.Wszystko zalezy od profilu krzywki .To on generuje przyspieszenia na elemencie z nia wspolpracujacym.

musisz koniecznie to powiedzieć chłopakom przezbrajającym głowice bo założyli wyższe i agresywniejsze wałki.