Vmax
- This topic has 13 odpowiedzi, 3 głosy, and was last updated 6 years, 7 months temu by Wombat.
- AutorWpisy
- 18 sierpnia 2017 dnia 20:49 #629043
Witam,
Mam pewien problemik, mianowicie skuter po świeżym starcie(gdy jest zimny) leci na prostej 80, z górki 90~. Potem jak się nagrzeje wartość spada do 70-72. Nie wbija na obroty na które powinien i chyba ma ciut mniej mocy.
Skuter 4t 90cc wypukły tłok 51mm. Jest to bardziej wina nagrzanego silnika czy wariatora/paska/sprzęgła?
Pozdrawiam18 sierpnia 2017 dnia 21:57 #629044Niewykluczone że tłok Ci puchnie przez co ma mniej mocy.
18 sierpnia 2017 dnia 22:46 #629045albo jest to jednak kwestia wariatora /paska/sprzęgła lub regulacji gaźnika. Tego się nie zgaduje- to się sprawdza i eliminuje kolejne możliwości
18 sierpnia 2017 dnia 23:05 #629047tłok raczej nie puchnie bo jest wszystko nowe, a co do gaźnika to jakim cudem może być jego regulacja skoro najpierw jedzie 80 a potem 70?
warto wywiercić kilka dziur w pokrywie paska żeby było lepsze chłodzenie?
18 sierpnia 2017 dnia 23:10 #629048nowe – czyli nie puchnie. Fajna koncepcja tylko zupełnie nie prawdziwa. A dotarte chociaż jest?
Gaźnk – takim cudem że zmienia się temperatura całego silnika wraz z osprzetem. Im temperatura samego gaźnika i ścianek dolotu wyższa tym chętniej paruje paliwo i jest go więcej w mieszance. Jednocześnie powietrze jest gorące więc rozrzedzone – wiec uboższe w tlen.
Dziury w pokrywie… fajna sprawa ale po pierwsze pokrywa jest elementem nośnym konstrukcji wiec dziury ją osłabią a po drugie najcześciej powietrze wpadające pod pokrywę jest filtrowane. Jeżeli wywalisz dziury to cały kurz z drogi będzie ci zasysać napęd i to wszystko bedzie ci szlifować talerze wariatora, pasek i odkładac się na smarach kopniaka i rozrusznika. To patent dobry na zawody lub do pojazdu demo a nie na co dzień.18 sierpnia 2017 dnia 23:20 #629051no skoro potrafię nim robić po 60km na pełnym gazie i cały czas leci te 70 to tłok jakby puchł to powinien się chyba zblokować.
pobawię się trochę tym gaźnikiem ale i tak wydaje mi się, że to wina napędu. jeżdżę większość czasu po asfalcie więc kilka dziurek by chyba można było zrobić + zamontować może jakiś łapak powietrza do wlotu, odstający
18 sierpnia 2017 dnia 23:48 #629052albo wymienić dzwon na lepszy. albo sprezyne centralną.
19 sierpnia 2017 dnia 01:12 #629053dzwon jest lepszy, sprężyna centralna wydaje mi się, że jest miększa niż na początku, może to być powodem?
19 sierpnia 2017 dnia 02:27 #629056powodów może być cała czapka. od spreżyny centralnej po zawory. to może być nawet skutek lekko zwiększonego tarcia w prowadnicach zaworowych i zwiększenie opóźnienia na rozrządzie.
pytanie czy to się dzieje natychmiast po zagrzaniu – po 2-5km czy dopiero po 10-15 i więcej km ostrej jazdy.
Tzn czy tylko jak się rozgrzeje czy jednak dopiero jak osiągnie bardzo wysoką temperature19 sierpnia 2017 dnia 02:42 #629057dopiero przy bardzo wysokiej
19 sierpnia 2017 dnia 14:48 #629072więc mogę coś wykluczyć skoro dopiero przy maksymalnej temp się tak dzieje?
19 sierpnia 2017 dnia 20:54 #629092nie. za to jest to znacznie trudniej diagnozować
20 sierpnia 2017 dnia 02:46 #629097dziwnie mi przełożenia czasami działają + zdarza się, że piszczy pasek lecz nie wygląda na zniszczony. sprzęgło jest chyba troszku krzywe 😀 a z wariatora od tyłu ze środka wychodzi taka jakby tulejka dość duża. to chyba by był jednak napęd, co?
20 sierpnia 2017 dnia 10:15 #629107bardzo możliwe
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.