Vivacity 100cc – gaznik

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Vivacity 100cc – gaznik

Ten temat zawiera 10 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez  Lucas Zabaa 6 miesiące, 2 tygodnie temu.

Oglądasz 11 postów - 1 przez 11 (z 11 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #620804

    Lucas Zabaa
    Użytkownik
    • Postów: 9

    Witam
    Posiadam w/w skuter i mam z nim problem, problem jest taki ze odpali, ale nie zaciaga powietrza z pompki podcisnienia co powoduje brak paliwa… Zaciagne troszke sam ustami, poda paliwko i odpala, nie mam juz sil, nie wiem jak to podlaczyc… Wczesniej bylo ok, ale musialem wymieniec wal, tlok i glowice bo ktos zajechal silnik… Pierscienie wtopily sie w tlok a po samej wymianie tloka i glowicy, strasznie pukalo, wymienilem wiec wszystko…
    Co do podlaczenia to bylo tak:
    Z baku idzie wezyk do filtra i z filtra wezyk do walu korbowego, msce z linka od gazu…
    W baku jest tez pompka podcisnieniowa, jeden wezyk do gaznika gdzie podaje paliwo, a drugi powietrze, wczesniej tez byl przy gazniku… Szukam cos na temat gaznika,jak to powinno byc prawidlowo podlaczone, ale nic nie moge znalezc,masakra…
    Nie wiem czy to ma byc tak podlaczone, czy moze fltr paliwa powinien byc gdzie jest pompka i czy moze wezyk z baku z mieszanka tez powinien isc do gaznika, ale wtedy co ma isc do msca gdzie jest wal korbowy i linga od gazu…
    Troszke to zamotane, szukam manuala zeby sprawdzic uklad paliwowy, ale nic nie ma…
    Pomoze ktos ???
    Bede wdzieczny
    Pozdro
    Lukasz

    #620805
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 313

    zaraz.
    pompkę podciśnieniową (to kranik sterowany podciśnieniem a nie pompa) podłączasz do króćca podciśnieniowego w gaźniku lub na kolektorze dolotowym i te tętnienia podciśnień powinny ją napędzać.
    Pozostałe dwa jej króćce to wejście paliwa ze zbiornika i wyjście paliwa do instalacji i paliwowej dalej (gaźnik). Chyba że jest zanurzone w zbiorniku i np zintegrowane z miernikiem poziomu – to ma tylko wylot paliwa.

    Gaźnik powinien mieć:
    – typ wypisany na odlewie (i wtedy znajdziesz opis)
    – wejście na linke gazu
    – wejście na paliwo z pompki/zaworu podciśnieniowego
    – zawór ssania lub wejście na linke ssania
    – wejście na olej (jeżeli to 2T)
    – wyjście podciśnienia (jeżeli nie ma z króćca dolotowego) i to powinno napędzać kranik
    – otwory/króćce przewietrzające/przelewowe komory pływakowej

    podobny masz?
    sdd

    i to sobie obczaj:
    http://s776.photobucket.com/user/barretlo/media/17_5mmDellortoWorksheet_zpsc5bd5902.jpg.html

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #620806

    Lucas Zabaa
    Użytkownik
    • Postów: 9

    Dzieki wielkie za szybka odpopwiedz 🙂
    Pompka podcisnieniowa ma tylko dwa krocce,tak samo jak gaznik, chociaz gaznik ma chyba jeszcze jeden krociec, ale jakby w ogole nie byl uzywany… Moze jutro zrobie fotki lub filmik nagram jak to wyglada, teraz juz w pizamie jestem i nie chce mi sie do garazlu leciec…
    Moze ma byc tak:
    Olej do gaznika, paliwo z pompki podcisnienia do gaznika, przewod podcisnienia tam gdzie teraz leci olej… Zgaduje teraz,kurcze zaraz podejde do garazu 🙂
    Silnik 2T
    Sorka ze bez PL znakow,ale mam UK klawiature :/

    #620807
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 313

    zobacz wyżej, dodałem zdjęcia. może masz ten sam model.

    chyba że masz to (a to jest pompa)
    sdd

    ale tu masz podciśnienie i wlot i wylot wachy.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #620808

    Lucas Zabaa
    Użytkownik
    • Postów: 9

    Mam podobnie jak u Ciebie, ale ciut inaczej…
    Gaźnik to PY Gurtner France…
    Przy gaźniku mam dwa króćce obok siebie, tam mam paliwo podłączone i podciśnienie, ale nie zaciąga…
    Na google pokazuje że tam ma być olej 2T niby, musiałbym jutro to podłączyć i zobaczyć co z tego będzie…
    Muszę też coś zrobić bo strasznie na obroty mi wskakuje od razu…
    Fotki zaraz postaram się dodać, muszę najpierw je gdzieś wrzucić, tutaj tylko przez linka :/

    1
    2
    3
    4
    5

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 6 miesiące, 2 tygodnie temu przez  Lucas Zabaa.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 6 miesiące, 2 tygodnie temu przez  Lucas Zabaa.
    #620810
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 313

    czyli taki:
    http://www.ebay.de/itm/Vergaser-original-Gurtner-PY-Peugeot-SPEEDFIGHT-100-B560-/161918034356

    no to tu widać co ma gdzie wpięte i gdzie ma przelewy (jak ma dwa to są symetrycznie). Malutka cienka niewidoczna to olej

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #620811

    Lucas Zabaa
    Użytkownik
    • Postów: 9

    Tak, dokladnie ten sam…
    To czyli wezyk z olejem do tego krocca za tym pierwszym kroccem gdzie jest czarny wezyk tak?
    A gdzie w takim razie podlaczyc wezyk co wychodzi z msca gdziejest wal korbowy? Ostatnia fotka… Moze to podcisnienie do pompki ? No bo innego msca nie ma zeby to podcisnienie dac…
    Aha iglica jest krzywa leciutko, ciezko dostac do tego gaznika, sa ale do 50cc, moze dlugosc jest taka sama ?

    #620812
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 313

    od góry ci wchodzi linka przepustnicy, grawitacyjnie paliwo (tym przezroczystym) i podciśnienie sterujące kranikiem.
    Ta dziura z prawej (w tej focie z ebay jest tam czarny, krótki zagięty weżyk) to napowietrzanie/przelew gaźnika (z drugiej strony może być taki sam). Do tego na poziomie komory pływakowej powinien być króciec do doprowadzenia oleju.
    Z samego dołu gaźnika jest rurka spustowa koło śrubki spustowej (czarnau ciebie). Powinna wisieć luźno i kończyć się poniżej bloku silnika bo nią się wylewa paliwo jak jest taka potrzeba.
    Więcej tam nie musi być i raczej nie ma.

    Wężyk wychodzący z miejsca gdzie jest wał korbowy?? – nic mi nie mówi. Tam nie powinno być żadnych wężyków bo to szczelna przestrzeń – jest częścią układu dolotowego i ma tam być podciśnienie utrzymywane przez tłok, zawór membranowy i uszczelniacze wału – jeżeli tą przestrzeń wału masz jakkolwiek otwartą to on ci w życiu nie zapali bo nie wygeneruje podciśnienia w komorze które będzie zdolne zassać mieszankę z gaźnika. Jedyne co mi przychodzi do głowy to fakt że obok wału masz mechaniczny dozownik oleju. Wiec olej ze zbiornika idzie do dozownika a dopiero z dozownika rurka idzie do gaźnika – i nie daj panie podłączyłeś rurke ze zbiornika oleju wprost do gaźnika. To masz gaźnik zakitowany olejem na bogato.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #620818

    Lucas Zabaa
    Użytkownik
    • Postów: 9

    Tak jak piszesz, nie do wału tylko dozowanie oleju, prosto z baku do dozownika idzie jedną rurka, nie mam żadnego rozdzielacza żeby coś do gaźnika szło… Tam gdzie jest ten przezroczysty wężyk to akurat podciśnienie a czarny paliwo, musiałem zamienić bo za krótki był…
    Ale nie zasysa powietrza jak podłączyłem do gaźnika…
    Mam tylko 4 króćce, dwa po lewej obok siebie, jeden po prawej odpowietrzenie gaźnika jak pisałeś i spust paliwa jak potrzeba, wszystko od frontu, z drugiej strony nic nie ma…
    Dobrze że przeczytałem bo już chciałem dać ten od oleju wprost do gaźnika…
    To w takim razie mi czegoś brakuje, rozdzielacza etc

    #620819
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 313

    niekoniecznie. olej może być transportowany kanalikami w bloku wprost do gaźnika. Nie znam tej konstrukcji ale też jest taka opcja.
    ALe na moje oko to masz taki dozownik oleju, z regulacją linką gazu
    dsds
    czyli typową dla silników Piaggio
    fdfdf
    a ona ma wlot i wylot oleju

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #620841

    Lucas Zabaa
    Użytkownik
    • Postów: 9

    Dokladnie to samo mam… Cienki wezyk idzie do kolanka przed gaznikiem,a wiekszy do zbiornika paliwa, oleju czy mieszanki, sam juz nie wiem co tam leci 🙂 No i obok jest pompka paliwa mozna powiedziec z dwoma kroccami,paliwo i podcisnienie… Dwa ida dogaznika, ale problem bo powietrza nie zaciaga, moze srednica rurki za duza, moze powinna byc mniejsza, nie wiem… Wczesniej dzialalo, wszystko bylo ok, moze te wezyki… Sprawdzilem tez cisnienie,przed wymiana byl moze 1-1.5 bara, teraz jest 6 wiem ze powinno byc okolo 8-9, ale to moze na cieplym, na zimnym 6…
    Nie wiem gdzie szukac dalej, po odpaleniu wchodzi momentalnie na wysokie obroty, moze gaznik musze wyregulowac, zmniejszyc dawke paliwa etc…

Oglądasz 11 postów - 1 przez 11 (z 11 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie

Zobacz także: