Używany s(z)kut za 1000 zł – możliwe ?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Co Wybrać? Używany s(z)kut za 1000 zł – możliwe ?

Ten temat zawiera 33 odpowiedzi, ma 5 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe marcef marcef 7 miesiące, 3 tygodnie temu.

Oglądasz 15 postów - 16 przez 30 (z 34 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #620133
    Zdjęcie profilowe marcef
    marcef
    Użytkownik
    • Postów: 16

    Wombat, to ja już nie muszę błądzić ! Już wiem czego szukam ! Potrzebuję chińskiej biegówki z płaską podłogą !
    Są takie ryżowe odpowiedniki simsonka skutera ? – z biegami i płaską podłogą ?

    #620136
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 411

    zaczynasz odlatywać. chcesz za 1000zł kupić skuter którym bezawaryjnie pokonasz milion kilometrów. Z płaską podłogą, biegami i jeszcze na dużych kołach pewnie + xenon + szyberdach…

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #620146
    Zdjęcie profilowe marcef
    marcef
    Użytkownik
    • Postów: 16

    To nie tak . Nie mam orientacji. Dlatego pytam mądrzejszych od siebie Czy to czego mi potrzeba jest dostępne . Rozumiem że moje oczekiwania nie mają pokrycia w praktyce i nie ma skuterów – biegówek poza simsonem.
    Wombat – to jest dążenie do ideału którego często nie ma . Ty to wiesz że nie ma a ja się dopiero dowiaduję że go nie ma ale chodzi o to żeby najbardziej jak się tylko da – zbliżyć się do osiągnięcia jak najlepszego efektu – czyż nie tak ?

    #620147
    Zdjęcie profilowe marcef
    marcef
    Użytkownik
    • Postów: 16

    Poprawcie mnie jeśli się myle . Żywotność nowego skutera określam na 10 tysięcy i nadaje się do remontu (pomijam dziadków na rybach co 30 tys potrafią wykręcić bo to rzadkie przypadki) . Natomiast żywotność nowego chińczyka – od razu odblokowanego to będzie ok 5-6 tysięcy ?

    Zauważyłem w ogłoszeniach dużo tzw okazji gdzie chińczyk ma 4, 5 lub 6 tys przebiegu (relatywnie mało) ale był użytkowany jako odblokowany. Są to ładne skutery niezmęczone wizualnie tylko silnik bardziej zużyty . Z czym się będą wiązały wydatki na najbliższy remont?

    1 Same pierścienie ? – raczej wątpię by to załatwiło sprawe
    2.Tylko cylinder i tuleja ? tego się spodziewam .
    3. Coś więcej ?
    4. jeszcze coś więcej ????

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 8 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe marcef marcef.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 8 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe marcef marcef.
    #620161
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 411

    twoje założenia sa słuszne ale kompletnie błędne :). Możesz sobie coś zakładać ale wszystko zależy od poprzedniego użytkownika.
    Liczy się stan w chwili zakupu a nie co ten model by mógł jakby… itd

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #620175
    Zdjęcie profilowe marcef
    marcef
    Użytkownik
    • Postów: 16

    Na zachowania poprzedniego użytkownika nie mam już wpływu w chwili zakupu bo wszystko się już rozegralo. Mogę tylko próbować postawić jakąś diagnoze tego co zastane zeby minimalizowac straty. Dlatego próbuje od was zasięgnąć języka bo takie rzeczy widzicie co dzień na oczy lub przez to przechodziliscie , a ja mam to pierwszy raz w zyciu.

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 8 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe marcef marcef.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 8 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe marcef marcef.
    #620180
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 492

    Hej, ja wyznaję zasadę „jak dbasz tak masz”. Sprzęt jest ten sam od nowości. Od razu olałem gwarancję i wszystko zacząłem przy nim robić sam, wymiana oleju i jazda na takim z wyższej półki plus paliwo na lepszych stacjach robią swoje. Cylek wymieniałem tylko raz, i to nie przez to że stary się zużył. Po prostu zmieniałem z 50 na 72. To jest 4T i ma lepsze smarowanie – tak więc 30000km na jednym cylindrze w silniku 139FMB nie jest niczym niezwykłym. Stary cylek przejechał 29000 i po zdjęciu wyglądał jak nowy – nowy powoli dobija do 20 tys i też nie wykazuje żadnych oznak zużycia. Po prostu trzeba robić wszystko według instrukcji – wymieniać olej, ustawiać zawory, naciągnąć i nasmarować łańcuch i czyścić filtr powietrza. Czasem coś padnie – ale to drobiazgi które naprawisz za kilkanaście złotych. I tak się to toczy nadal do przodu. 🙂

    Zipp Salmo: przebieg 52440km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3744km.
    #620181
    Zdjęcie profilowe marcef
    marcef
    Użytkownik
    • Postów: 16

    Zaskoczylo mnie to co wykrecasz na tym motorku ale nie wzialem pod uwage ze to biegowka. Wiem że to jest klucz jak dbasz tak masz.Tylko w Polsce jest problem z tym że nie do konca mozemy zyc tak jak bysmy chcieli z powodu ograniczen finansowych. Gdybym mial pieniadze na nowy sprzet to bym Was o kolor pytal a nie o to na co zwracac uwage przy uzywkach.

    #620182
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 411

    na wszystko. to używki.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #620187
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 492

    Przede wszystkim jazda próbna wykaże czy sprzęt jest godny uwagi. Najpierw oglądasz go dookoła. Jeżeli jest zadbany wizualnie to możesz przystąpić do dokładniejszych oględzin. Przed uruchomieniem silnika sprawdzasz czy jest zimny, wtedy przy uruchomieniu widzisz czy odpali bez problemu, czy dymi czy nie – czy nie słychać z silnika jakichś niepokojących odgłosów lub stuków świadczących o zużyciu jakiegoś elementu. Czasem ludzie grzeją silniki – wtedy możesz podejrzewać że coś jest nie tak i ciężko odpala na zimnym silniku. Jeżeli odpali bez problemu to raczej jest ok. Później patrzysz jak reaguje na gaz – czy obroty rosną i spadają od razu po dodaniu lub odjęciu gazu. No i jazda próbna, sprawdzasz jak działają wszystkie podzespoły – światła, kierunki, hamulce. Jeżeli czujesz się na siłach to możesz na równej asfaltowej drodze podczas jazdy ok. 30km/h puścić na chwilę kierownicę. Sprzęt powinien jechać prosto i nie ściągać w żadną stronę.
    A po jeździe zajrzyj pod silnik, czy nie widać wycieków oleju i czy nic nie kapie.
    Jeżeli wszystko jest ok. to możesz brać. Ale to tylko maszyna, ma prawo zepsuć się 20km po zakupie, a może dopiero po 20000. Reguły nie ma, ważny jest nie przebieg tylko jak ktoś o to dbał. Ja swojego jakbym sprzedawał z takim przebiegiem, to w ciemno mogę powiedzieć że ktoś tym mógłby polatać bez problemu jeszcze kilka ładnych lat.

    Dla przykładu powiem Ci że jak w zeszłym roku szukaliśmy samochodu dla koleżanki to były dwa Ople Meriva. Oba 2010 rok, jeden 121 a drugi 122 tysiące przebiegu. W pierwszym przypadku właściciel zachwalał że jest ok (jak ktoś dużo gada to zazwyczaj chce coś ukryć). Okazało się że akumulator słaby i rozrusznik ledwo dawał radę, facet przyjechał na parking w markecie (już rozgrzał silnik), nie wszystkie szyby były oryginalne i przy hamowaniu lekko ściągał na lewo. Poza tym prawdopodobnie był kręcony bo kolektor wydechowy był już pordzewiały, no i do ceny zakupu trzeba by doliczyć ponad 2 tysiące na tłumaczenie papierów. Pojechaliśmy obejrzeć drugiego. Facet dał kluczyki i kazał wszystko obejrzeć. Powiedział że był lekko uderzony z tyłu, ale jest naprawione. Nawet dał miernik lakieru żebyśmy sprawdzili.
    Silnik zimny odpalił już tylko na widok kluczyka, kolektor bez rdzy, papiery wszystkie przetłumaczone, każda szyba z tego roku co samochód, nowa butla gazowa i roczne opony. A cena 400zł. mniej. To wzięliśmy i koleżanka lata nim już 7 miesięcy bez problemu, jedynie żarówka się przepaliła.

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 7 miesiące, 4 tygodnie temu przez Zdjęcie profilowe Michalk001 Michalk001.
    Zipp Salmo: przebieg 52440km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3744km.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 7 miesiące, 4 tygodnie temu przez Zdjęcie profilowe Michalk001 Michalk001.
    #620189
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 492

    Aha, ja wykręcam takie przebiegi, gdyż wydłużyłem biegi zębatkami. Dzięki temu jadąc 50km/h silnik kręci połowę obrotów maksymalnych – nie jest wysilony i spokojnie ciągnie do przodu. Jeżeli masz ograniczony budżet to rozglądałbym się za biegówkami. Spalanie jest dużo niższe i silnik trwalszy. Raczej nie znajdziesz nic z całkiem płaską podłogą, ale z obniżoną już tak – w tym przypadku myślę że trzeba by tylko zadbać o koła, jakiś odrdzewiacz i polerka i masz tani sprzęt do jazdy:
    http://allegro.pl/motorower-romet-ogar-900-49cm-okazja-raty-naklo-i6792549106.html#thumb/4
    A nie możesz wziąć jakiegoś niedużego kredytu na rok czy dwa? Wtedy mając te 2-3 tysiące w kieszeni możesz już powybrzydzać w pojazdach w dobrym stanie ze znikomym przebiegiem. A rata będzie niewielka – jakieś 100-150zł.
    A tu masz to co ja mam, mały przebieg i sprzęt nie do zdarcia:
    http://allegro.pl/zipp-salmo-hn50qm-9-i6782480219.html#thumb/8

    Zipp Salmo: przebieg 52440km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3744km.
    #620196
    Zdjęcie profilowe marcef
    marcef
    Użytkownik
    • Postów: 16

    Michał to jest super poradnik o to mi chodziło. TAKI ZWYKLY motorower jak Ty masz to mnie nie kręci. Podoba mi się skut. Owszem przebiegi i skrzynia to są atuty w twoim. Ale gusty mam takie ze „kibel” jednak jest ważniejszy. Kolejnego kredytu nie wezmę. Założyłem sobie target ok 1000 i próbuje bo osiągnąć , trochę się tym bawię przy okazji. Zobaczymy co z tego wyjdzie – mam nadzieję że z wasza pomocą uda mi się dopiać swego.

    #620205
    Zdjęcie profilowe ughr
    ughr
    Użytkownik
    • Postów: 505

    ostatnio mój kumpel kupił „ścigacza” 125 za 1200zł i jest bardzo zadowolony, pojazd miał przejechane 200km i jest prawie jak nowy, miał zdjęty bak i świece wykręcone, taki piździk chiński, ale jest ok, więc można!

    #620207
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 492

    Fakt, można trafić ale trzeba cierpliwie wertować ogłoszenia i nie napalać się od razu na pierwsze sprzęty. Spokojnie szukać i oglądać lepsze egzemplarze.

    Zipp Salmo: przebieg 52440km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3744km.
    #620208
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 1

    No i warto też zawsze sprawdzać historię maszyn, bo często takie „okazje” to maszyny po przejściach, wypadkach itd.

Oglądasz 15 postów - 16 przez 30 (z 34 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie

Zobacz także: