Układ przeniesienia napędu, regulacja czy elektryka? - brak wysokich obrotów

Witam, po remoncie silnika - zmiana "zimeringów", nowy cylinder 70ccm z tlokiem i kompletem uszczelek oraz pierscieni, nowa swieca oraz wariator i pas napedowy oraz starter elektryczny, ktory nie ma takiego znaczenia, ale był zmieniony, nowa dysza rowniez oraz krociec ssacy, gaznik 12mm (Ale na poprzednim cylindrze byl ten sam gaznik, rowniez 70ccm)

Skuter nie wkreca sie po tym remoncie na wysokie obroty, max 6-6,7 tysiecy obrotow, do 7 tysiecy nie dochodzi nawet. Jak go odpale i postawie na statywna nozke, to bez ciezaru normalnie go rozbujam do wysokich obrotow, z rzedu nawet 10 tysiecy, az mi skuter odjezdza spod nog, ale ewidentna jest przepasc pomiedzy 6 tysiacami a 7,3 tysiaca.. cos jakby go blokowalo w tym czasie, gdzie moge szukac winowajce? Prosze o pomoc. Przedtem tez sie tak zachowywal, ale wsadzilem lzejsze rolki ok 5g i startowal rowno...wkrecal sie w miare rowno, teraz mam 4.3g i jest gorzej niz przedtem na 5g, pomyslalem, lepsza kompresja, bo "zimering" byl wyjechany, moze sa za lekkie, no to wsadzilem 6.5g - jeszcze gorzej.. filtr stozkowy, nie mam seryjnego.