Tuning skutera 4T 139QMB.
- This topic has 36 odpowiedzi, 8 głosów, and was last updated 9 years, 11 months temu by ziajami.
- AutorWpisy
- 31 marca 2014 dnia 14:17 #160958
Siemka.
Niedawno zamontowałem do mojego skutera taki o to zestaw tuningowy:http://allegro.pl/skuter-4t-100-cm-cylinder-glowica-wal-modul-dysza-i4078120009.html
Niestety, w uszczelce zrobiła się dziura i przez to skuter mi sie zatar, mam do was takie pytanie a zarazem prośbę. Słyszałem że przy zmianie cylindra należy również zmienić napęd.
Więc czy możecie mi wystać jakiś zestaw cylindra 80ccm tłoka itd… którego możecie polecić oraz jakiś zestaw całego napędu który żeście już też wypróbowali.
Z góry wielkie dzięki :p
31 marca 2014 dnia 15:16 #160962Tutaj masz coś lepszego niż standard : http://motor-x.pl/cylinder-kit-tec-performance-80cc-gy6-4t-bez-glowicy-,p.html
głowica do tego z 80 i jakiś fajny napęd np : http://motor-x.pl/wariator-stage6-sport-pro-gy6-4t-139qmb-139qma-,p.html
i będzie dobrze śmigał 🙂 części mocne i markowe 😉31 marca 2014 dnia 17:21 #160971i tylko że to 4x drożej. A z motorx to jakoś związany przypadkiem jesteś ?
EDIT, pewnie że jesteś:
specialista do spraw obsługi klienta w: Motor-x.plok…
p.s. Popraw se tego SpCIaliste na fejsie bo jesteś specialista-analfabeta.
31 marca 2014 dnia 17:57 #160979Wymieniłem wszystko, co jest w tym zestawie , tylko że na wyższa półkę :
cylinder Airsal 50mm ( 85ccm )- bardzo wytrzymały, mocny i bardzo polecany ( nie tylko przeze mnie )około 270 złale policzmy chińskie części w moim silniku
wałek agresywny – kosztuje 65 zł, a nie jak ,,tuningowe” za 35, które zazwyczaj są seryjnymi – taka smutna prawda
Głowica pod ten cylinder chińska – 80 zł
wał odprężający – 100 zł – podnosi moc na wysokich obrotach .i te 3 części to 245 zł, czyli prawie tyle co ten cały kit, a są w nim jeszcze cylinder, tłok , klawiatura i cdi – niestety ten kit jest na tanich chińskich częściach, których jakość jest wątpliwa.
Do tego zauważyłem, że w zestawie była tak zwana gruba podkładka – syf do kwadratu , nie dziwię się , że ci pękła, zamiast niej lepiej kupić odprężony wał .Ale to nie twoja wina, tylko tego, kto skompletował ten zestaw – chciał zachęcić niską ceną, ale to wszystko wpłynęło na jakość.
A jak chcesz kupić dobry cylinder, to tylko airsal 50mm, z Naraku 90ccm jest za dużo wydatków, a 72 ccm Naraku nie daje rezultatów adekwatnych do ceny .
31 marca 2014 dnia 19:33 #160993Ciekawy jestem relacji izdebskiego który wstawił sobie Naraku 72cc. Przy swojej masie pojazdu powinien mieć całkiem przyzwoite osiągi. A o jakości będzie pewnie można powiedzieć za kilka miesięcy jak minie nieco kilometrów.
Tu filmik porównujący cylinder Naraku vs China (autorstwa w.w. forumowicza jak sądzę 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=_bDF9s8TMWYObecnie mają niższą cenę
https://www.scooterkingz.pl/cylinder-naraku-7Sam się zastanawiałem nad tym setem, tylko niestety mam dużą ramę i 72cc mogłoby nie wystarczyć. Tym bardziej, że często jeżdżę w dwie osoby z tobołkami, więc moment obrotowy jest na wagę złota. Więc na razie oponuję za polecanym Airsalem 80. Do maja zimuję więc został miesiąc na przemyślenia ;]
31 marca 2014 dnia 21:58 #161021http://allegro.pl/airsal-cylinder-kit-tlok-gy6-sport-80cc-tuning-4t-i4096577269.html
Jeżeli bym taki piękny cylinderek z airsalka zamontować to co bym jeszcze musiał zmienić żeby mi tą 100 leciał :D?
31 marca 2014 dnia 22:02 #161023głowice, wał, łożyska wału , wydech, pasek, wariator, prawie na pewno sprzęgło a być może i gaźnik
31 marca 2014 dnia 22:06 #161026Więc tak 😀
Głowice mam jeszcze tą po tym zestawie 100ccm
Łożyska na wale też mi sie rozsypały
wydech- na jaki?
gaźnik mam tuningowy kupiony pod 80-100ccm
To jak możesz wyślij mi może jakiś link z sprzęgła pasku i wariatora hmm… 😀31 marca 2014 dnia 22:13 #161027Wombat napisał:
głowice, wał, łożyska wału , wydech, pasek, wariator, prawie na pewno sprzęgło a być może i gaźnik
Jeśli miałoby to być GPSowe 100km/h (czyli prawdziwe) to dodatkowo musiałby jechać z górki, w aerodynamicznej pozycji “sport” i najlepiej za jakimś samochodem żeby mieć tunel minimalizujący opory powietrza. O przełożeniu wtórnym nie wspomnę. HUE HUE HUE
31 marca 2014 dnia 22:14 #161028Nie no ok ok może trochę przesadziłem. Tak te 80-90 z ok przyspieszeniem żeby leciał.
Odp na pytanie u góry
31 marca 2014 dnia 22:20 #161031Jeszcze 1 pytanie
Czy jeżeli dałbym radę zespawać ten tłumik do mojego pitarka jak by to chodziło? :p
http://tablica.pl/oferta/tlumik-wydech-honda-cbr-600-f4i-sport-CID5-ID4Efs1.html#27e80a1b10
31 marca 2014 dnia 22:24 #161033ziajami napisał:
Jeszcze 1 pytanie
Czy jeżeli dałbym radę zespawać ten tłumik do mojego pitarka jak by to chodziło? :p
http://tablica.pl/oferta/tlumik-wydech-honda-cbr-600-f4i-sport-CID5-ID4Efs1.html#27e80a1b10żartujesz, prawda..?
31 marca 2014 dnia 22:25 #161034tak samo jakbyś tam dospawał rurę od WC. To wydech do całkiem innej pojemności, prędkości spalin i charakterystyki silnika. Do innej bajki.
31 marca 2014 dnia 22:27 #161035ziajami napisał:
Więc tak 😀
Głowice mam jeszcze tą po tym zestawie 100ccm
Łożyska na wale też mi sie rozsypały
wydech- na jaki?
gaźnik mam tuningowy kupiony pod 80-100ccm
To jak możesz wyślij mi może jakiś link z sprzęgła pasku i wariatora hmm… 😀Wracając do tego?
31 marca 2014 dnia 22:28 #161036wyglądałbyś mniej więcej tak:
https://www.youtube.com/watch?v=T7rOPVwbNi8
(mówię wyglądał, nie brzmiał)
31 marca 2014 dnia 22:30 #161037jest moc.
31 marca 2014 dnia 22:32 #161039no mocy to by dawało tyle co:
31 marca 2014 dnia 22:36 #161040ja wole te
jest moc, jest siła ognia i jeszcze widać że się rusza.
31 marca 2014 dnia 22:41 #161041Możecie mi odp ? 😛
31 marca 2014 dnia 23:05 #161045najlepiej jakby cie Izdebski oświecił. Trenuje temat na bieżąco.
Ale to jest naprawdę koszyk części i to nie z dolnej półki.1 kwietnia 2014 dnia 05:01 #161048Jak chcesz się z wydechem bawić to najwyżej od 125 ccm
1 kwietnia 2014 dnia 08:10 #161055CZekam na odpowiedz od izdebski
1 kwietnia 2014 dnia 13:29 #161072Iiiiii?
1 kwietnia 2014 dnia 14:20 #161078AnonimNieaktywny- 180
- 3 133Postów:
No dobrze, napisze. A więc jeżeli chcesz zrobić coś trwałego, i dobrze jeżdżącego to po pierwsze nie możesz oszczędzać. O żadnych cylindrach za kwotę typu 60 zł, i wałach za 120 nie ma mowy, bo prędzej czy później to za 60 zł się zatrze, i będziesz znowu rozkręcał, i ładował się w koszta. Jeżeli chcesz zrobić pod trwałość należy zacząć od wymiany podstaw silniku – wał korbowy. Obecnie 3 marki produkują trwałe, dobre, markowe wały: Motoforce (mój wybór) – 358 zł, Top Racing (też około 350-360 zł), Naraku ok. 380 zł. Jest to podstawa na duże obciążenia. Po wymianie wału bierzesz się za cylinder – W firmowych wybór jest różny – Od firmy Tec, przez Airsal, Naraku, kończąc na Polini i Malossi. Zatrzymam się tutaj na firmie Naraku – Tłoki naraku pokryte są grafitem w najbardziej narażonym miejscu na tarcie, oraz posiadają dodatkowe kanały na olej (wokół tłoka). Lecimy dalej – Głowica – Firmowe produkuje tylko firma Naraku, lecz mają tylko głowicę TYLKO do 50 cm3, oraz do 85 cm3. Musimy wybrać chińską głowicę, jednak z powiększoną średnicą np. do 72cm3. Wałek rozrządu – Potrzebny taki, co będzie miał wzmacniane łożyska, oraz będzie po prostu agresywny. Opiszę tutaj wałek NCY – Skuter przybrał na basie, stracił delikatnie na przyśpieszeniu, jednak poprawiła się dynamika w zakresie wysokich obrotów – Mogę odjąć gazu, dodać, i szybciutko wraca do prędkości maksymalnej. Koszt takiego wałka to 100 zł.
Łańcuszek rozrządu – seryjne, chińskie po 10 tys. są już wyciągnięte na maxa – Ja zainwestował w łańcuszek Japońskiej firmy DID – Koszt samego łańcuszka rozrządu to.. 115 zł :D, dla porównania głowicy – 70 zł 😛 Tak wygląda mój silnik – bez napędu. Trzeba pamiętać, że pod taki setup są już jaja z regulacją gaźnika. – Przykład: Aby mi silnika nie zalewało wchodząc z wolnych obrotów na wysokie serwis musiał obniżyć maksymalnie iglicę. Dobrze jeździ, nie zalewa, jednak przyśpieszenie 0 – 40km/h też spadło.Wracając do otrzymanej mocy – Trzeba ją wykorzystać w tym celu należy zmienić przełożenia, oraz wariator. W najbliższym czasie cd. mojego tuningu: Twist control (Każdy zna taki efekt, że od 0 – 60km/h jest w miarę dobre przyśpieszenie, jednak po odjęciu gazu, i dodaniu jest parę sekund zanim skuter zacznie się z powrotem wkręcać na obroty. Twist control podobno to niweluje – sprężyna przestaje się skręcać), Wariator Malossi Multivar. W wakacje zmieniam przełożenia z 11/1 na 9,5/1.
1 kwietnia 2014 dnia 15:48 #161084Noo powiem ci że ładnie wszystko tutaj opisałem 😛
Tylko drogo w hu to wyjdzie 😛
myślałem nad cylkiem 80 airsal, głowicę mam z starego zestawu 100ccm.
Chciałbym jeszcze wiedzieć jeżeliw moim niby ,,wzmocnionym wale” poszły łożyska i kupiłbym jakieś lepsze łożyska za jakieś 50 zł i dał wyważyć to jak?
1 kwietnia 2014 dnia 15:54 #161085+ tutaj znalazłem taki wałem na mielochu
http://shop.mieloch.pl/walek-rozrzadu-bt,pZ044445.bhtml+ taki łańcuszek
http://shop.mieloch.pl/lancuch-rozrzadu-bt,pZ043578.bhtmlco powiecie na to
1 kwietnia 2014 dnia 17:06 #161090AnonimNieaktywny- 180
- 3 133Postów:
Łożyska na wałku nie wytrzymają nawet 6000 km, jest on standardowy. Łańcuszek rozciągnie Ci się po 10 tys. km z zagrożeniem, przestawienia się rozrządu podczas jazdy.
Tu masz wałek: http://sklep.motor-land.com.pl/p-4560-walek-rozrzadu-o-agresywnej-charakterystyce-krzywek-ncy/A tu łańcuszek: http://www.bartero.pl/lancuch-rozrzadu-did-sca0404a-82l-p-148.html
1 kwietnia 2014 dnia 17:10 #161093AnonimNieaktywny- 180
- 3 133Postów:
ziajami napisał:
Noo powiem ci że ładnie wszystko tutaj opisałem 😛
Tylko drogo w hu to wyjdzie 😛
myślałem nad cylkiem 80 airsal, głowicę mam z starego zestawu 100ccm.
Chciałbym jeszcze wiedzieć jeżeliw moim niby ,,wzmocnionym wale” poszły łożyska i kupiłbym jakieś lepsze łożyska za jakieś 50 zł i dał wyważyć to jak?Właśnie takie są “wzmacniane wały”. W wałach do 139QMB aby zdjąć łożysko trzeba użyć prasy. Myślę, że najlepszą opcją będzie zakup nowego wału np. firmy top racing.
1 kwietnia 2014 dnia 19:58 #161137Szukam i szukam tego wału i nie umiem znaleść ani na allegro ani na mielochu go nie ma ;/
1 kwietnia 2014 dnia 20:07 #161139http://allegro.pl/agresywny-walek-rozrzadu-skutery-4t-90-ccm-tuning-i4038599922.html
A taki wałem rozrządu?
+/- jakie to łożyska na ten wał są dobre, z jakiej firmy?
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.