Tuning - skuter 4T.

Witam.

Posiadam skuter Toros F16, nic w nim jeszcze nie zmieniałem prócz rozłączenia jednego kabelka który nie pozwalał przekroczyć magicznych 45km/h :D. Teraz, gdy mam nabite 3tyś km.. zaczęło mi brakować mocy, jazda we 2 osoby to męczarnia. Chciałbym przerobić go na 80cc, myślę tutaj o jakimś zestawie z allegro na chińskich częściach do ok. 250zł.
Lecz się na tym kompletnie nie znam, mógłby mi ktoś obeznany w temacie coś doradzić ? Jaki zestaw pasuje do mojego skutera itp..

Tuning, GY6, 139 QMB, Allegro, zestaw tuningowy 80 cc.

Skopiować, wkleić cały taki wpis w pasek poszukiwania przeglądarki Google i potem już zostaje... ciągnąć na to kasę z kieszeni kogoś ze swojej rodziny.

Kasę niestety ciągnę z własnej kieszeni.. ;c
Da się jakoś orientacyjnie stwierdzić ile koni będzie miał mój chińczyk na podanym zestawie ?

W teorii da. Ale w praktyce, to nie tylko sam silnik odpowiada za moc. Co z tego, że silnik wygeneruję pewną moc, kiedy mechanizmy przenoszące napęd nie będą w stanie przełożyć jej na koło. Najwięcej strat masz na seryjnym wariatorze. Jak sobie kiedyś liczyłem, to chiński cylinder 80cc powinien mieć coś koło 5kM.

Kumpel mi coś mówił, o jakimś wale.. Że nie ma go w tym zestawie, a ten seryjny może nie wytrzymać. To prawda ? Jeśli tak, to mógłby ktoś podać inny zestaw z takim wałem ?

jak wał to i łożyska wału. A to już następne kilkaset zł.

Tuning na 80cc (realnie 72) Zacznij od zmiany cylindra, tłoka, pierścieni. To jest pierwsza sprawa. Druga sprawa to wał. Mówisz, że masz zrobione dopiero 3k km. Spokojnie możesz na nim jeździć. Wytrzyma. Trzecia sprawa to wariator, musisz go też wymienić. Następnie dotarcie, regulacja i będziesz już w miarę przyzwoicie jeździł :) Koszt to około 350-400 zł

Z tego co się orientuję, to chińscy inżynierzy przewidzieli oryginalny wał do współpracy nawet z 125cc. W krajach azjatyckich nie ma czegoś takiego jak blokada skutera. Tam każda maszyna fabrycznie jest wyposażana w silniki 90cc a nawet 125cc. To rynek europejski wymógł 50cc + blokada do 45km/h.

Wał spokojnie da radę. Baa, może się okazać, że ten seryjny będzie bardziej wytrzymały od 'wzmocnionego' z Allegro. Jednak, żeby wszystko było ok, to polecam głowicę dedykowaną do tego większego cylindra.

Ja właśnie jestem po założeniu cylka 80 cc Airsal. Skuter jaki posiadam to Toros fresco 4T. różnica w mocy jest zasadnicza. Przed tuningiem jeździł mi max 55 na prostej, teraz po zmianie samego cylka jedzie 70. Dodam iż nic innego nie zmieniałem. Wał ten sam głowica też seryjna, tylko cylinder tłok pierścienie no i dysza w gaźniku na 90. Narazie jeszcze go docieram ale ogólnie moc ma dużo większą bo już go nie utrzymam ani na hamulcu ani nogami bo z pod tyłka wyrywa. Mam nadzieję że jak się dobrze dotrze to będzie jeszcze szybciej jechał. W planach wymiana wario i sprzęgła na sportowe no i może przekładnie bo siedzi w nim 13/1.

perry_84 Airsal 80cc i seryjna głowica? Przecież do tego cylindra trzeba mieć głowicę dedykowaną do 80cc. Na seryjnej głowicy tłok może się spotkać z głowicą.

w każdym sklepie co handlują Airsalem pisze że denko tłoka jest jakoś obniżone i można stosować z seryjną głowicą, więc myślę spróbuję i jak narazie nic, tfu tfu ..., się nie stało a już trochę przejechałem jak się rozwali to wstawię dedykowaną :-)

Mam kolejne pytanie. Czy gdybym włożył w niego cylek 72cc z allegro jakiś tani, sam cylinder.. Czy pozostałe podzespoły wytrzymają ? Na innym forum dowiedziałem się, że pod cylek 72 nie trzeba zmieniać innych części (nie podam nazwy forum, żeby nie robić reklamy).

Aha, i jeszcze jedno.. ponoć mój skuter ( Zipp Toros f16) ma fabrycznie większą dyszę, i przez to także większe spalanie - czy to prawda ? Czy większa dysza nie będzie przeszkadzać na cylku 72 ?

pod 72ccm (47mm) nic nie musisz dodatkowo zmieniać wszystko wytrzyma. Jak pisałem wcześniej niedawno założyłem Airsal 80ccm (50mm) i też oprócz cylka nic nie wymieniałem tylko dzyszę na 90. Airsal ma wklęsłe denko i pasuje do oryginalnej głowicy (bynajmniej u mnie :-) ), a ponadto na mniejszej głowicy jest lepsza kompresja czyli więcej mocy.

A jest ktoś w stanie mi odpowiedzieć, czy to co słyszałem o moim skuterze, że jest tam większa dysza to prawda ? ;d

myślę że tylko drugi użytkownik takiego f16 i to taki który rozbierał gaźnik :-)

Ale, gdy np. jadę 60 i zwolnię do 40, potem daję gaz , to skuter stoi w miejscu nie przyśpiesza z silnika słychać takie Buuuczenie , to nie jest spowodowane większą dyszą ? Nie zalewa się wtedy ?

http://allegro.pl/cylinder-kompletny-do-skutera-4t-139qmb-80ccm-i4201229601.html Czy ten cylek spasuje do mojego Zipp Toros f16 ? :)

Być może i jest musisz zmienić na mniejszą i sprawdzić. A co do cylka to pisze że do wszystkich chińczyków ale jak chcesz mieć pewność to zapytaj sprzedawcę.

P.S. Szkoda kasy na ten cylinder bo nawet nie jest napisane czy to to (bo nie wiadomo jaka firma) ma tłok 47mm-72ccm czy 50mm-81ccm, a

Ale prawdziwa 80-tka napewno bardziej by obciążała wał , większa szansa , ze nie wytrzyma.

A taki tutaj 72cc to zawsze coś słabszy, wiadomo.. osiągi też gorsze ;c.
Ale to tylko skuter, czego tu wymagać.
Jednak wybiorę ten cylinder

Jak uważasz mi tylko chodzi że szkoda kasy na tą jakość cylindra bo wiesz za 50pln chyba nic dobrego się nie kupi. Ja za swego Airsala zabuliłem 230 pln ale jestem mega zadowolony bo teraz skuterka pod tyłkiem nie utrzymam. A co do wału to chinole seryjne wały mają przewidziane nawet do 125 ccm bo na Europę produkują pojemności 50 ccm bo takie wymogi u nas, ale może jeszcze w tym roku się to zmieni i na prawko kat.B będę latał legalnie 125ccm. Powodzenia życzę w tuningu i pozdrawiam. :-)