! Forum Tuning Tuning 50ccm

Ten temat zawiera 13 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 1 miesięcy, 3 tygodnie temu.

Oglądasz 14 postów - 1 przez 14 (z 14 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #619853
    Zdjęcie profilowe oska122
    oska122
    Użytkownik
    • Postów: 16

    Witam!
    Posiadam skuter Yamaha Neos 2t 2005rok, troche wolno sie zbiera i nie dostarcza mi takich wrazen jak bym chcial(wiem ze to tylko skuter ale prawo jazdy tylko AM), wiec zaczalem sie zastanawiac nad tuningiem dobrym, a male koszty. Chcialbym wymienic:
    -sprzeglo na Sprzęgło Tec Evo Racing d.105mm, regulowane
    -wariator na Wariator Stage6 Sport Pro
    -tłumik na laser x pro (uzywany)
    -do tego oczywiscie rolki odpowiednia sprezyna centralna i sprezynki w sprzegle
    Chcialbym poznac wasza opinie o tym zestawie, jakies rady, ewentualnie zmiany co kupic a czego nie.

    #619855
    Zdjęcie profilowe oska122
    oska122
    Użytkownik
    • Postów: 16

    Dodam ze bardziej zalezy mi na przyspieszeniu niz na v-max 😉

    #619856
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 162

    odczuwalne zmiany będą po wymianie cylindra, wydechu i wariatora (i to dokładniej w tej kolejności) oraz innych części już zależnie od potrzeb.
    A twój plan – czyli wymiana wariatora i wydechu na seryjnym silniku co ma 12 lat na karku to kosmetyka.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #619857
    Zdjęcie profilowe oska122
    oska122
    Użytkownik
    • Postów: 16

    No to troche lipa ;/ wymiana cylindra pewnie nie bedzie malym i przyjemnym kosztem

    #619858
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 162

    Teoretycznie najtaniej cylinder do wersji AC kupisz i za 80zł. Do LC pewnie nie wiele więcej kosztuje.
    Ale ja bym nie marnował potencjału jaki masz w Neosie badziewnym cylindrem bo to pewnie nie wykrzesasz tyle ile byś mógł i może to pożyć krótko.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #619859
    Zdjęcie profilowe oska122
    oska122
    Użytkownik
    • Postów: 16

    Ale wymiana wariatora chociazby naprawde nic nie da? Kolega w aprili sr 50 wymienial wariator na taki jak ja chcialem (skuter rok starczy) i jest poprawa znaczna, skuter moj nie jest znacznie zużyty ma na karku 15tys ale pytalem znawcow co to nie jeden zrobili i naprawili i mowili ze dlugo pojezdzic

    #619861
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 162

    wymiana wariatora nie doda ci mocy tylko zmieni trochę sposób przekazywania jej na koło. szału nie będzie.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #619881
    Zdjęcie profilowe Micek331
    Micek331
    Użytkownik
    • Postów: 32

    Wydaje mi się, że co do wariatora dobrym sposobem na zmianę wartości między v-max’em, a przyspieszeniem jest wymiana samych rolek wariatora względem ich wagi. Sam tak cudowałem kiedyś w zippie.

    #620399
    Zdjęcie profilowe oska122
    oska122
    Użytkownik
    • Postów: 16

    zrobilem po swojemu i wyminilem wariator pasek rolki i przecitalerz, startuje jak szalony <3

    #620400
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 162

    akurat to to byś zrobił samymi rolkami i ew. ciut twardszymi spreżynkami sprzęgła.
    Ale ważne że jest sukces

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #620424
    Zdjęcie profilowe oska122
    oska122
    Użytkownik
    • Postów: 16

    No nie dokonca bo zalozylem mu rolki 6 i sobie jako tako szedl potem zalozylem wariator i tez rolki 6 to lepiej idzie

    #620427
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 162

    ale wariator o innej wadze wiec inaczej reaguje na 6g rolki – przecież to nie jest tak że każdy wariator zachowa się identycznie na takich samych rolkach. Przeciez tu gramy robią różnicę. Być może do starego trzeba było dać mniej niż 6.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #620433
    Zdjęcie profilowe oska122
    oska122
    Użytkownik
    • Postów: 16

    To mowisz ze wariator nie potrzebnie kupiony?

    #620434
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 162

    tak na 100% to ci nie powiem bo ten zapewne ma inną charakterystykę(kąt) niż seria i pewnie też coś zmienia ale generalnie lepszy start to lżejsze to twardsze sprężynki sprzęgła a rolkami tylko sobie optymalizujesz wariator (przełożenie przy jakim zasprzęgla)

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
Oglądasz 14 postów - 1 przez 14 (z 14 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie