Trudna decyzja – pomóżcie!

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motocykle 125 Trudna decyzja – pomóżcie!

Ten temat zawiera 56 odpowiedzi, ma 6 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe anonim Anonimowy 1 lat, 6 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 57 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #314265
    Zdjęcie profilowe Matthletic
    Matthletic
    Użytkownik
    • Postów: 20

    Witam,

    rozmyślam nad kupnem choppera/cruisera do 125ccm. Motor ma w miarę możliwości spełniać wymagania:

    – silnik V
    – mało awaryjny
    – zależy mi koniecznie na ładnym brzmieniu
    – mocny i szybki silnik
    – dobra cena
    – mam 182cm, więc nie chcę wyglądać na motorze jak karakan 😀

    Z wszystkich modeli, które przejrzałem najbardziej pasują mi Honda Shadow i Yamaha DragStar. Zacznijmy od hondy:

    – lepsze chłodzenie silnika
    – szybszy i mocniejszy
    -tańszy
    – lepsza na dłuższe trasy

    Yamaha:

    – ładniej brzmi
    – wizualnie ładniejsza

    W Polsce obecne ceny to jakaś masakra. W cenie do 12tys zdecydowanie można kupić motor o większej pojemności. W Niemczech na rynku głównie dominują Virago, a akurat ten model niezbyt mi pasuje. Może znacie miejsca za granicą typu „giełda motocyklowa”?
    Ciężko mi podjąć decyzję, bo odydwa motory bardzo mi się podobają. Zaznaczam, że w najbliższym czasie nie planuje zrobienia prawka na większą pojemność, stąd decyzja o 125. Bardzo proszę znawców tematu o opinie, sugestie. Z góry dziękuje! LWG! 🙂

    #314266
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 14 405

    jeszcze Hyosoung gv 125. Poza tym ^mocne i szybkie^ w kontekście 125… to chyba trochę za wysoko mierzysz.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #314268
    Zdjęcie profilowe Matthletic
    Matthletic
    Użytkownik
    • Postów: 20

    Dzięki za propozycję. 🙂

    Wiedziałem, że pojawi się komentarz tego typu 😀
    Pisząc: „Motor ma w miarę możliwości spełniać wymagania” mam na myśli mocny i szybki w klasie do 15KM. Kupując 10 czy 15 konny motor w tym przypadku ma ogromną różnicę.

    #314269
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 14 405

    bo ja wiem. to zależy od większej ilości czynników niż moc. Jest kwestia masy, przełożeń, aerodynamiki. Generalnie motocykle 125 wszystkie jeżdżą podobnie. Tzn są dwie grupy – te chińczykowate o mocy 8-9KM jeżdżą podobnie i te takie bardziej markowe o koniach ~nastu też jeżdżą bardzo podobnie.
    Różnica 1-2KM w te czy we wte w przypadku vmaxa motocykla 125 jest w zasadzie pomijalna. a czasem to i te 5KM to nie jest dużo choć niby 30% mocy więcej.
    .
    edit:
    napiszę ci z czego to wynika.
    jest to tak że powiedzmy do prędkości 100-105km/h bardzo odczuwalne są zmiany mocy skutera o 1,2,…5KM. Przy ponad 100 bardzo ważny robi się opór powietrza i tu się powinny zaczac skoki mocy x2 lub x3 a nie +2 lub 3KM.
    Jednoślad w miare cięzki ale 8-konny ma za mało mocy żeby dobić do tych 100km/h. Taki co ma 12-15KM mocy ma dość żeby dobić do setki lub lekko ją przekroczyć (po walce na długiej prostej bez wiatru i górek) ale żeby z tych 110 do 120 przyśpieszyć (czyli poniżej 10% szybciej) to już by trzeba moc podnosić do 20-22KM (czyli raczej pojemności 220-250cm) a żeby pojechać 130km/h to już trzeba by mieć w okolicy 30KM .. to tak na oko moce dostępne w 300cm (czyli żeby przyśpieszyć o 20km/h powyżej setki to musisz moc podnieść dwukrotnie). Dlatego tak jak mówie – 125tki jeżdżą podobnie. Mają homologacyjne ograniczenie stosunku mocy do masy i wyżej dupy nie podskoczą a różnice i tak są nieznaczne. Wyłamuje się peugeot z kompresorem i dwutakty ale one są za mocne na prawko B pomimo pojemności 125

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #314307
    Zdjęcie profilowe Matthletic
    Matthletic
    Użytkownik
    • Postów: 20

    Moim celem nie jest znalezienie ścigacza w 125ccm, bo z nikim ścigał się nie będę. Tak jak napisałem wyżej, motorek ma być ładny, z widlastym ładnie brzmiącym silnikiem i wyróżniający się mocą w swojej grupie.
    Rozmawiałem dzisiaj z handlarzami, proponowali raczej tego dragstara. Może jest minimalnie słabszy, ale wizualnie wypada lepiej i ładniej pracuje.

    #314317
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 14 405

    no to ci tłumacze że mocą w tej grupie to się nic nie wyróżnia

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #314323
    Zdjęcie profilowe Matthletic
    Matthletic
    Użytkownik
    • Postów: 20

    Skoro 9KM to tyle samo co 15KM to niech Ci będzie, nauczyłem się czegoś nowego. 🙂

    #314324
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    Byłem posiadaczem 9KM i 15KM, różnica jest, ale minimalna. 9KM dało dobić do 100km/h i utrzymać 90km/h. 15KM dobiło do 120km/h i pozwalało jechać w trasie 100km/h. Przy ciężkim motocyklu to kosmetyka.
    Posiadałem hyosunga GT125, ma on silnik, który cię interesuje (Vka, 15KM, olejak). To samo wsadzono do hyo GV125. Jak na 125 jest dość mocny i ma fajny dźwięk… na niskich obrotach. Niestety max. moc i moment obrotowy są między 9,5K a 10,5K. A to już duże wibracje i dźwięk, który nie przystoi chopperowi.
    Miałem też okazję przejechać się na Drag Starze 125. Fajnie to chodzi, jak się jedzie 60-80. Potem się męczy. Uwaga, sporo z GB, liczniki w milach to pryszcz, ale klosz lampy do wymiany.

    #314325
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 14 405

    bzdurzysz Matthletic
    Usiłuję ci tylko wyjaśnić że to nie jest do końca tak jak ci się wydaje. Jak dla mnie możesz szukać ^wyróżniającego się mocą^ 125 tylko nie zdziw się jak cię wyprzedzi taki 125 co się mocą nie wyróżnia.
    Moc maksymalna to jest pewna wyliczona (z wartości momentu obrotowego w funkcji obrotów) teoretyczna wartość i nie ma się co nad nią spuszczać. Silnik który w jakimś szczytowym punkcie wykresu osiąga 15KM niekoniecznie sprawniej napędzi pojazd niż silnik który w szczytowym punkcie wykresu pokazuje 13,5KM ale za to przez pozostałe 80% zakresu obrotowego ma lepszą charakterystykę.
    Wiec nie tyle moc maksymalna jest istotna co charakterystyka silnika w całym zakresie obrotowym, sam użyteczny zakres obrotowy, zestrojenie skrzyni biegów a na koniec masa całego zestawu i to jak na to wszystko zestrojony jest napęd lub na ile kierownik umie się posługiwać biegami.
    Musisz się oswoić z wiedzą że dane na papierze to jedno, realne osiągi to drugie a to co ci się na ten temat WYDAJE to trzecie.
    .
    Producenci doskonale wiedzą jak tacy potencjalni nabywcy jak ty patrzą na dane w folderze i co im się w związku z tym wydaje (jak tobie). Wiec na spoko mogą przygotować silnik tak żeby się wykazywał 15KM i prędkością maksymalną 120km/h. Tylko już nie piszą że te 15KM masz tylko jak go będziesz pałował na maxa a do osiągnięcia tych 120km/h potrzebuje 1500m-2000m prostej, płaskiej drogi. A sprzęt co ma tylko 13KM i vmax 105km/h potrzebuje do osiągnięcia tego maxa tylko 400-600m i przez 90% czasu na drodze w ruchu będzie po prostu dynamiczniejszy – choć teoretycznie jest słabszy pod każdym względem. Dopiero za miastem, na trasie pokarze tą ^przewagę^. Tej przewagi by było 8 minut na każde 120km trasy przejechane pełnym ogniem, w idealnych warunkach – bez bramek, tirów, zawalidróg.. itd – a takie warunki to chyba tylko autostrada o 4.30 rano

    Wiec nie sugeruj się do końca ^wyróżniającą się mocą^ bo się możesz bardzo oszukać. Tropisz węża którego nikt nie widział.
    Chyba że ze z tym 125 z ^wyróżniającą się mocą^ chcesz wejść do knajpy dla harleyowców i z dumą oświadczyć że masz całe 15KM (bo na więcej ustawa nie pozwala) :D. Szacun na dzielni będzie na 100pro.
    czy już pisałem że 125tki w zasadzie jeżdżą podobnie? 😀

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #314327
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    Pisałeś i jest to prawda. Różnica jest tylko taka, że jeden 125 wyglądają na 50, a inne na 500. Latają za to podobnie 🙂

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 57 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie