Toros F16 Nowy pasek sprzęgło wariator

Kupiłem go za 400 zł ma przejechane 4,700 Km ja nim zrobiłem tysiąc skuter stał cała zimę pod folia na dworze.
Zmieniłem:
Świecę, olej, filtr powietrza, siedzenie, przednią tylną lampę, obudowę przedniej lampy, pasek na BANDO, rolki 5,5 g Pollini, Ślizgi wariatora Pollini, Fajkę świecy,

Po wymianie paska skuter się wolniej zbiera zrobiłem już na nim 90 Km jak dawniej w 30-40 sekund miałem V-max 75 Km/h tak teraz po minucie mam 60 Km/h i nic więcej ten pasek ma się ułożyć ? Co jeszcze wymienię wariator na nowy ponieważ w obecnym już czuć miejscami że jest wyjeżdżony ale ślizgi i rolki przełożę do nowego a nowym ma być Power Force.Na pewno nie będę pompował ponad 200 zł. w Pollini lub Malossi. I ostatnia rzecz sprzęgło mi szumi tzn. szumią talerze gdy nimi kręcę osi nie słychać. Wystarczy przeczyścić czy wymieniać na nowe bo chyba nie ma sensu po 4,700 ładować nowego sprzęgła.

może te rolki 5.5 mu nie pasują. Poprzednie jakie były?

Takie same 5.5g

nowy pasek na pewno musi się “obrobić” ale różnica była aż taka… nie sądze. A rózni się szerokością od poprzedniego? Jaki to pasek?
Wariator serwisowo to się wymienia wtedy kiedy ma rowki a skosach, wyślizgany to sobie może być. Rolki maja odpowiedni luz?
jakie talerze ci szumią w sprzęgle? w skuterze z paskiem i wariatorem masz jakieś talerze w sprzęgle?

No wiem właśnie tylko mnie dziwi że aż tyle Km trzeba zrobić no cóż zalałem do pełna i latałem obwodicą miasta po 80 Km/h robiąc tak 45 Km to w sumie już 135 Km na tym pasku łącznie i powiem Ci że już zaczyna być lepiej. Co do wariatora to ma prawie przy górnej części już rowek wyczuwalny palcem domyślam się że właśnie tam pasek się zatrzymuje na V-maxie dlatego to miejsce jak najbardziej wyrobione. Co do sprzęgła to chodzi mi o te talerze co trzymają pasek gdy tym kręcę to szumi a jak ruszam samym dzwonem wraz z kołem a tym nie to jest cisza. Zdjęcie o co mi chodzi https://zapodaj.net/images/4b4b13e4199fb.jpg a rolki luźno sobie latają te same rozmiary sprawdzałem dokładając stare.
Pasek napędowy 669x18x30mm Bando

to się korektor momentu nazywa i ma w środku łożyska
https://s4.postimg.org/ahe9prdgt/DSCF2511.jpg
https://s12.postimg.org/n9wpgmoy5/DSCF2509.jpg

może się kończą lub są suche

No właśnie o to chodzi to łożyska można zmienić ? zapewne są suche jak tyle stał na zewnątrz. Dzwoniłem już na serwis 50 zł będę musiał zapłacić za wyciąganie i smarowanie i czyszczenie. Sam bym to zrobił chciałem odkręcić ale jest tak zapieczone że klucz nr. 14 wygiąłem do połowy a śruba nic.

myślę że 50zł to oni chcą za rozłożenie korektora i przesmarowanie go w środku -tzn tulei z ruchomym talerzem. Ale to nie dotyczy wymiany tych łożysk a jak szumią to już po nich. lepiej dołożyć ze 30zł i kupić nowy korektor

Mi się wydaje że to tuleja bo gdy kręce dzwonem to jest cisza a gdy ruszę talerzem jest szum tak samo gdy jest na ssaniu slychać a gdy ssanie się wyłącza to szum też znika.

ale tuleja się nie obraca na niczym tylko rusza na szerokość paska w górę lub w dół jak się talerze rozchodzą. To zablokowane kołkami i nie ma mowy o obracaniu się. Jeżeli to nie jest dzwięk z paska trącego o talerze lub okładzin sprzęgła o dzwon to tam są tylko te łożyska.
U mnie korektorem możesz na osi kręcić ręką i nic nie szumi.
Ssania do szumu z korektora nie mieszaj

No właśnie gdy kręcę korektorem na osi jest szum ale samym korektorem bez dzwona i koła tylnego tam jest cisza. Tak samo jest gdy na luzie skuter ustawiam w garażu wtedy się pasek rusza razem z tylnym kołem i też słychać. Wiesz co zaraz idę jeździć to nagram Ci dźwięk tego szumu gdy ruszę tylnym kołem. Ciekawe jak dziś będzie startował.

No i już się zbiera jak należy :slight_smile:

ale wyjasnisz potomnym rozwiązanie tego problemu?

Tzn. że jak na nowym pasku wolniej się zbierał tak teraz po przejechaniu 150 Km w końcu rozpędza się jak należy czyli na prostej bez wiatru po około minucie mam 80 Km/h pozostało nasmarować ten korektor obrotowy ale to już serwis ja nie mam czym tego odkręcić ani zblokować.

powiem ci że jest wiele powodów aż takiego skoku przyśpieszenia ale żadnym z nich nie jest układanie się paska. Coś było zablokowane i się rozruszało albo składając coś natłuściłeś i się paski po talerzach ślizgały az się w końcu oczyściło.

Na jakie sprzęgło i wariator wymienić ? WM Motor to aż strach z tego co czytam i widzę w necie. Kupować Pollini za ponad 200 zł. do chińczyka ? Czy coś innego jakieś pomysły ?

Nikt się nie wypowie ?

kup TEC, RMS, seryjny chiński (na ogół trwalsze niż chińskie WM)

Wiesz może jaka jest długość amortyzatora tylnego ? w Toros f16 nigdzie nie mogę znaleźć a chce go też wymienić ściągać nie ściągnę by mierzyć bo nie mam na razie kluczy,

google wie:
https://www.google.pl/search?q=Toros+f16+amortyzator+wymiary&oq=Toros+f16+amortyzator+wymiary&aqs=chrome..69i57.5502j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8