Toros F16 El Diablo – wymiana oleju silnikowego.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #176745
    parcu1
    Użytkownik
    • 1
    • 4Postów:

    Witam.

    Dzisiaj wymieniałem olej silnikowy w skuterze, i mam pytanie czy zrobiłem to dobrze.
    Otóż są 2 spusty oleju silnikowego, dokładnie tak jak tutaj:
    http://www.youtube.com/watch?v=xZcXY_ibajg

    Ja spuściłem olej używając tylko 1 spustu, nie 2. Użyłem tego z prawej strony, pod spodem.
    – Czy robiąc tak spuściłem cały stary olej, czy powinienem był użyć 2 spustów?

    I ostatnie pytanie – ile nowego oleju silnikowego powinienem wlać? (Wlałem trochę ponad 500 ml)

    #176746
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • 3 102Postów:

    Możesz spuszczać z obu. Pierwszy jest z filtrem (takie sitko druciane), drugi normalny. Jak zrobisz to tylko drugim też będzie ok.
    Oleju lejesz jakieś 700 ml, ale od tego masz miarkę, żeby sobie sprawdzić ile nalałeś.

    #176747
    martin1996a
    Użytkownik
    • 47
    • 546Postów:

    DObrze zrobiłeś jak ja w swoim 4t wymieniałem to też tak tam było takie sitko i możesz zawsze je przedmuchać przed wlaniem nowego , bo wtedy przedmuchujesz sitko jakby brud się dostał to go wydmuchasz i ok , i pamiętaj do 4t wlewaj 98 a posłuży ci więcej niż na 95 , wlewa się około 600-700ml zależy czy poczekasz troche aż całość spłynie czy odrazu po zlaniu to co odrazu wylało się to odrazu wkręcanie i dolewanie, masz miarke i sprawdzaj i zawsze mniej w skuterze do kreski max

    #176748
    parcu1
    Użytkownik
    • 1
    • 4Postów:

    maxell napisał:

    Możesz spuszczać z obu.

    Moge, ale pytanie czy musze? Spuszczałem tylko 1 – tym z filtrem (druciane sitko), który znajduje się pod spodem.

    Po 2 stronie, z boku znajduje się 2 spust – tego nie tykałem.

    Oleju wlałem jakieś 550 ml.

    Podsumowując całość – zrobiłem to dobrze czy zje****m? 😀

    #176749
    martin1996a
    Użytkownik
    • 47
    • 546Postów:

    Zrobiłeś dobrze i tylko tak wymieniaj .

    #176750
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • 3 102Postów:

    Dobrze zrobiłeś, spoko 🙂
    Ten spust z sitkiem to możesz raz na trzy czy cztery wymiany odkręcić i przepłukać sitko a tak to używaj tego bez sitka, jest łatwiej po prostu bo nie masz tam sprężyny.

    #176751
    parcu1
    Użytkownik
    • 1
    • 4Postów:

    maxell napisał:

    Dobrze zrobiłeś, spoko 🙂
    Ten spust z sitkiem to możesz raz na trzy czy cztery wymiany odkręcić i przepłukać sitko a tak to używaj tego bez sitka, jest łatwiej po prostu bo nie masz tam sprężyny.

    To tym postem rozwiałeś moje wszystkie wątpliwości, dzięki :).
    Czyli niezależnie od tego który spust odkręce, to i tak cały stary olej zleci tak? 😀

    Ostatnio jak spuszczałem olej to spuściłem go 2 spustami, dzisiaj o tym drugim zapomniałem i spuściłem go tym z filtrem.
    Sitka nie płukałem bo było czyściutkie jak łza. Olej w miarę też, był dość ciemny, ale niebrudny.

    #176752
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • 3 102Postów:

    Powiem Ci tak, ja w sumie skuterami w trzy lata zrobiłem ok. 50 tys km i w żadnym nigdy sitka nie myłem 🙂 A wymian trochę miałem.
    Żebyś niewiem co robił, zawsze mały procent starego oleju Ci zostanie, ale po wlaniu nowego się wymiesza i zagrożenia żadnego nie ma.
    Lej 10W40, co do producenta to wedle uznania i zasobności portfela.

    #176753
    parcu1
    Użytkownik
    • 1
    • 4Postów:

    maxell napisał:

    Powiem Ci tak, ja w sumie skuterami w trzy lata zrobiłem ok. 50 tys km i w żadnym nigdy sitka nie myłem 🙂 A wymian trochę miałem.
    Żebyś niewiem co robił, zawsze mały procent starego oleju Ci zostanie, ale po wlaniu nowego się wymiesza i zagrożenia żadnego nie ma.
    Lej 10W40, co do producenta to wedle uznania i zasobności portfela.

    a te 550ml które wlałem to nie za mało?

    Ja dużo skuterem nie jeżdżę, tego mam 2 rok i jak dotąd zrobiłem nim 1090 bodajże km :).

    1 raz wymieniałem oleje po 300km. Teraz wymieniłem tylko silnikowy, jak będzie gdzieś 1700 to wymienie przekładniowy. ( bo ten sie powinno wymieniać co 2000km), a jak już mówiłem – ja naprawdę dużo nie jeżdżę i max po jakieś 5 km :D.

    #176756
    martin1996a
    Użytkownik
    • 47
    • 546Postów:

    parcu w moim 4t olej nie był wymieniany od nowości a przebieg był już 8 tyś km i bardzo ładne przyśpieszenie jak na 4t miał i jeździł by do dziś gdyby kupująca baba o niego dbała a nie że w budynki, rowy i na drodze gdzie jest 20km/h przez dziury (to ona jechała 70km/h) wjęźdzała a teraz nie wiem czy na złom go oddała lub pomału naprawia bo już przestałem go widzieć

    #176757
    H2SO4
    Użytkownik
    • 1
    • 243Postów:
    #176759
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    H2SO4 napisał:

    Yhm. Aha. WOW.

    http://www.wiatrak.nl/10532/wielka-samochodowa-tajemnica

    100% racji, ja w swoich KYMCO nigdy nie wymieniałem tylko dolewałem jak ten holender zaleca, no ale to KYMCO, a nie jakiś chiński badziew z marketowej przeceny…

    #176760
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • 3 102Postów:

    parcu1 napisał:
    a te 550ml które wlałem to nie za mało?

    A miarki poziomu oleju nie masz, żeby to sprawdzić? Pewnie ciut za mało, ale od tego masz miarkę właśnie.
    Co do zasadności wymiany oleju – w samochodzie kiedyś przez 7 lat i 200.000 tys km też nie wymieniałem oleju. Tylko dolewki. Nawet filtra oleju nie zmieniałem, aż w końcu przy uszczelce zaczął przeciekać. Nigdy problemów z silnikiem nie miałem. Żadnej utraty mocy czy wycieków nie stwierdziłem. Dynamika jazdy i cała reszta bez zmian całkowicie, więc może coś w tym jest.
    W motorku wymieniam – koszt nie wielki, czynność prosta i trwa chwilę.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button