Toros F16 - dwie sprawy

Witam. Od jakichś 2 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Torosa F16 (zakupionego oczywiście w Realu, w rewelacyjnej cenie 1399zł :D). Od początku eksploatacji nie miałem z nim żadnych większych problemów (nie licząc tego, że na początku miał rozładowany akumulator) - wszystko ładnie działa, silnik chodzi jak żyleta, światła działają bez problemu itp. Z racji, że przejechałem nim już 50km, chciałbym niedługo wymienić w nim olej silnikowy (gdzieś tak jak stuknie mu 90 - 100km). I tu pojawia się moje pierwsze pytanie:

- jak samemu wymienić olej w skuterze Toros F16? Wiem, że trzeba odkręcić od spodu jakąś śrubę, przez którą olej samoczynie wypłynie, a następnie wlać nowy tym samym otworem, gdzie sprawdza się poziom oleju. Chodzi mi o to, jaką śrubę trzeba odkręcić, i czym to zrobić (fajnie, jakby ktoś wstawił z tym zdjęcie).

Moje drugie pytanie dotyczy kierunkowskazów. Od początku było z nimi wszystko ok, dzisiaj pod koniec przejażdżki (5km) zauważyłem, że kierunkowskazy nie mrygają, tylko świecą. Gdy go wyłączyłem, i po dłuższej chwili uruchomiłem elektrykę, kierunkowskazy chodziły normalnie. Czym to może być spowodowane? (zaznaczę, że dzisiaj od rana bez przerwy pada lekko deszcz).

Czekam na wszelkie odpowiedzi :)

1. http://www.youtube.com/watch?v=xZcXY_ibajg
Tu masz wszystko opisane.
Podstawiasz niską miskę, odkręcasz, skapuje do końca. Zakręcasz, nalewasz nowy olej (około 600-700 ml), sprawdzasz stan na bagnecie, uzupełniasz tyle ile potrzeba. Nie nalewaj od razu ile wlezie tylko mniej a później uzupełnij tak żebyś miał gdzieś 1/2-2/3 stanu na bagnecie.
Olej sprawdza się na wykręconym bagnecie, włożonym do otworu.
Do nalania oleju przez ten wąski otwór przydaje się lejek.
A czym to zrobić ? Kluczem ! :)
Aha. Podczas odkręcania strzela sprężynka z filtrem, który też wypada chociaż przedmuchać a najlepiej wymyć.

2. Przerywacz Ci zalewa woda i nie działa. Wyschnie i będzie ok :)

czy ta sruba ktora trzeba odkrecic, aby skapał stary olej to ta?

http://imageshack.us/f/849/zdjcie0275b.jpg/

PS.jaki olej polecasz? :)

PS2. czy olej przekładniowy też trzeba szybko wymienić, czy wystarczy jak mi to zrobią na pierwszym przeglądzie?

Tak, to ta.
Jaki chcesz byle do skutera polsyntetyczny. Castrol, mobil, elf ... tylko nie jakis dziadowski.

Przekladniowy moze byc na przegladzie.

mxx_rs napisał:

Tak, to ta.
Jaki chcesz byle do skutera polsyntetyczny. Castrol, mobil, elf ... tylko nie jakis dziadowski.
Przekladniowy moze byc na przegladzie.

Koleś jest zielony(podejrzewam, że ty też;]) i skąd on ma wiedzieć jaki olej jest "dziadowski" ?

Kup MOBIL 10W40 LUB MOTUL 10W40.

Olej wymień przy 500km, a ty czasem nie masz gwarancji i serwisów ? po 50km nie opłaca się wymieniać oleju bo jest dobry.

Pierwsza wymiana 500km, a reszta co 1k KM.
Przekładniowy wymienia się co 5-10k KM

Co do przerywacza to: nalazło ci się do niego wody i dlatego nie przerywa. Szykuj się na jego wymianę, bo lada moment będzie korozja i przerywacz do kosza.

mxx_rs napisał:

1. http://www.youtube.com/watch?v=xZcXY_ibajg
Tu masz wszystko opisane.
Podstawiasz niską miskę, odkręcasz, skapuje do końca. Zakręcasz, nalewasz nowy olej (około 600-700 ml), sprawdzasz stan na bagnecie, uzupełniasz tyle ile potrzeba. Nie nalewaj od razu ile wlezie tylko mniej a później uzupełnij tak żebyś miał gdzieś 1/2-2/3 stanu na bagnecie.
Olej sprawdza się na wykręconym bagnecie, włożonym do otworu.
Do nalania oleju przez ten wąski otwór przydaje się lejek.
A czym to zrobić ? Kluczem ! :)
Aha. Podczas odkręcania strzela sprężynka z filtrem, który też wypada chociaż przedmuchać a najlepiej wymyć.
2. Przerywacz Ci zalewa woda i nie działa. Wyschnie i będzie ok :)

Głupoty gadasz .. Olej się sprawdza przy wkręconym bagnecie na zimnym silniku i postawionym na stopce centralnej na równym podłożu.
Oleju ma być na bagnecie więcej niż połowa.

U mnie jak wkręce bagnet czy przed wymianą (fabrycznie zalany) czy po wymianie mam cały w oleju. A jak wsadzę bez dokręcania jest wyraźnie 2/3 stanu.

To postaw silnik równo do podłoża i wtedy mierz.

No juz mi nie mowcie takich rzeczy zeby olej na rownym mierzyc bo to to nawet dziecko wie. Zeby raz na zawsze sprawe wyjasnic, jutro zadzwonie do zippa i zapytam.

AraS napisał:

Głupoty gadasz .. Olej się sprawdza przy wkręconym bagnecie

Nie gada głupot, do sprawdzenia poziomu oleju nie wkręcamy bagnetu a tylko wkładamy (za taki tekst jak powyżej można oblać prawko kat.A :)).

AraS napisał:

mxx_rs napisał:
Tak, to ta.
Jaki chcesz byle do skutera polsyntetyczny. Castrol, mobil, elf ... tylko nie jakis dziadowski.
Przekladniowy moze byc na przegladzie.

Koleś jest zielony(podejrzewam, że ty też;]) i skąd on ma wiedzieć jaki olej jest "dziadowski" ?
Kup MOBIL 10W40 LUB MOTUL 10W40.
Olej wymień przy 500km, a ty czasem nie masz gwarancji i serwisów ? po 50km nie opłaca się wymieniać oleju bo jest dobry.
Pierwsza wymiana 500km, a reszta co 1k KM.
Przekładniowy wymienia się co 5-10k KM
Co do przerywacza to: nalazło ci się do niego wody i dlatego nie przerywa. Szykuj się na jego wymianę, bo lada moment będzie korozja i przerywacz do kosza.

To zle podejrzewasz.
I nie pisz chlopakowi, zeby olej po 500km wymienil jak zgodnie z instrukcja wymienia sie po 300. Niewazne czy samemu czy w serwisie.
Tak samo przekladniowy ...5tkm od nowosci ?
A marki olejow to chyba kazdy zna, tak samo w sklepie mozna zapytac. I oczywistym bedzie, ze castrol czy mobil za 40 zl jest lepszy niz jakis no name za 15.
I jak juz polecasz olej to dopisz model np. Elf scooteria bo juz nie raz bylo na forum "czy moge wlac lotosa 10w40 bo ojciec ma w garazu do samochodu"

Wiesz co ? Nie ma potrzeby po 300km wymieniać oleju, no chyba, ze masz już chinola za parę groszy z najniższej możliwej półki.
A co do oleju to chyba jasne że motocyklowy się leje.

Można lać i samochodowy. Na ironię czym tańszy tym lepszy - będzie miał mniej "ulepszaczy" :)

to niejest sruba spustowa to jest filtr oleju i prawdziwy spust jest po boku !!!

Ale olej oryginalnie wlewany do Torosa to jakieś chińskie siki. Lepiej od razu wymienić bo więcej szkody z tą chińszczyzną niż pożytku.