Mam zamiar kupić taki tłumik http://allegro.pl/tlumik-sportowy-przelotowy-skuter-4t-gy6-139qmb-i3893296735.html#tabsAnchor http://allegro.pl/tlumik-sportowy-przelotowy-skuter-4t-gy6-139qmb-i3893295824.html
Warto sprawdzić czy ma homologację,jak nie to moim zdaniem szkoda tylko kasy,w razie kontroli można pożegnać się z dowodem rejestracyjnym. Poszukaj jeszcze na forum,był już taki temat poruszany,takim tłumikiem można zaszkodzić silniczkowi.
Silnikowi 4T taki tłumik (raczej jest to już tylko namiastka tłumika) nie ma podstaw zaszkodzić (to nie jest 2T), ale bez kawałka nawierconej rurki o nieco mniejszej średnicy wkładanej w końcówkę wydechu, tzw. dB killera-silensera-wyciszacza, smutny jest raczej los użytkownika takiego modyfikowanego moto, prawie pewny jest mandat od miśków i/lub skierowanie na przegląd techniczny cząstkowy, tj. sprawdzenie głośności wydechu sonometrem. :(
Z tą homologacją to jest jedna wielka lipa, bo jak wydech będzie za głośny to będą kłopoty zawsze, jak nie dziś to jutro. :(
Jeżeli pies sąsiada wieje do swojej budy jak odpalasz swoje moto, znaczy to, że masz jednak za głośny wydech. :D
Edit: Zbyszek, te padające zawory i buchający ogień z wydechu przy takich 50...72 cm3 pojemności w 4T to tylko występują u takich młodocianych majsterkowiczów, co to nie odróżniają jeszcze śrubokręta płaskiego od klucza 10-ki, ale są już rządni mocy, szybkości, aplauzu, chwały gawiedzi i grzebią na oślep i na potęgę nawet. :D
Bynajmniej jest wesoło,ekspertem w dziedzinie wydechów nie jestem,także można się tu śmiać,ale obiło mi się o uszy,że mogą zawory paść przy takim tłumiku. Może to tylko plotki i pomówienia,niby ogień z rury fajny bayer,ale hałas ściąga kłopoty.
Ale oglądałem kilka filmików na YT i wydaje mi się, że nie jest strasznie taki głośny. http://www.youtube.com/watch?v=LKVyRLyhLCg http://www.youtube.com/watch?v=BwhsT2wwloA
Efektywne odprowadzanie spalin z silnika ma znaczenie jeśli zwiększasz pojemność silnika. Wąskie gardło seryjnego kolektora będzie dusić silnik zwłaszcza, jeśli wymieniasz również gaźnik na większy. Oczywiście lepiej zostawić sobie db killer bo w 4T to tylko hałasu się narobi przelotowym.
No chyba, że masz motocykl dużej pojemności to wtedy tunel i gaz w opór :D