Witam zamowilem cylek 60cc wraz z tlokiem i glowica jest orginalna od 50 i tlok uderza o glowice co to moze byc czym to spowodowane prosze o pilna odpowiedz
nie o głowicę a o zawory , podłuż dodatkową podkładkę pod głowicę bo tłok ci zawory wykrzywi - stracisz kompresję i znów tu będziesz pisał .
To jest 4t, czy 2t??
Znajdź 2T z zaworami to będzie dobrze...
Może rozrząd się przestawił i dlatego zawadza?Chyba że aż taką tandetę zrobili ale raczej mało realne.
Vezyr napisał:
Znajdź 2T z zaworami to będzie dobrze...
Powiedz mi skąd niby miałem wiedzieć, że to jest 4t ????????
Witam czyli dac jeszcze jedna uszczelke pod glowice i powinno smigac tak Nie musze nowej zamawiac glowicy tak tak to jest 2 suw
To znaczy Jak skrece juz cylek z glowica i pokrece wiatrakiem To sie zacina w pewnym miejscu i nie chce isc dalej nie chcem tego robic na sile
Kupowałeś zestaw: głowica, tłok i cylinder? Może być że cylinder jest za krótki i cały to problem.
Kupowałeś zestaw: głowica, tłok i cylinder? Może być że cylinder jest za krótki i cały to problem.
Nie wlasnie bez glowicy kupywalem ale mam okazje wziasc Morini glowice ale od 70 i czy bedzie dobra
Sparrow93 napisał:
Vezyr napisał:
Znajdź 2T z zaworami to będzie dobrze...Powiedz mi skąd niby miałem wiedzieć, że to jest 4t ????????
Masz racje, bo oprócz 2T, i 4T są przecież silniki 3T, oraz 5T, a w samolotach to w ogóle widziałem silniki 9,33T. W silnikach 3T zawory są na "cykanie" ustawione, a w 5T zawory są na gumę do żucia robione. W samolotach to już w ogóle wszystko zależy od opony.
Myśl człowieku, jak mogą być zawory w silnikach 2T?
Na przykład gdy jest to dwusuwowy silnik turbodoładowany z zaworem od dolotu i oknem wydechowym gdzie smarowanie wału korbowego oraz tulei cylindra odbywa się przez pompę oleju jak w silniku czterosuwowym.
Znalezienie takiego silnika 50 cm3 w skuterze jest niemożliwe ale mimo wszystko takie silniki były stosowane w sporcie motorowym 40 lat temu.
Osobiście domyśliłem się że chodzi o silnik 2T ponieważ cylinder 60 cm3 nie występuje w silnikach 4T ale mimo wszystko takie tematy powinny być kasowane z miejsca za brak podstawowych info. Jeśli ktoś naprawdę potrzebuje pomocy to może poświęcić te 5 minut żeby to z sensem opisać.
Cylinder 60 cm3 do silnika 50 cm3 ma większą średnicę. Komora spalania która jest w głowicy (tłok dochodzi do końca cylindra) jest dopasowana swoim kształtem do cylindra żeby tworzyć półkulę (w przybliżeniu). Jeśli zwiększymy średnicę cylindra głowica będzie niedopasowana swoim kształtem do cylindra i tłoka czego efektem będzie to stukanie.
Dołożenie drugiej uszczelki sprawi że tłok nie będzie już uderzał o głowicę ale jednak uszczelka może się wypalać i/lub powodować odkręcanie się nakrętek na głowicy lub wykręcanie się szpilek. Przetestowane na własnym przykładzie.
Także radziłbym zakupić dedykowaną głowicę bo ta od cylindra 70 cm3 pogorszy sprawę.
izdebski12 napisał:
Sparrow93 napisał:
Vezyr napisał:
Znajdź 2T z zaworami to będzie dobrze...Powiedz mi skąd niby miałem wiedzieć, że to jest 4t ????????
Masz racje, bo oprócz 2T, i 4T są przecież silniki 3T, oraz 5T, a w samolotach to w ogóle widziałem silniki 9,33T. W silnikach 3T zawory są na \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"cykanie\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" ustawione, a w 5T zawory są na gumę do żucia robione. W samolotach to już w ogóle wszystko zależy od opony.
Myśl człowieku, jak mogą być zawory w silnikach 2T?
Przecież mówię, że nie wiedziałem czy to jest 4t czy 2t...
Nauczcie się czytać ze zrozumieniem...