Szyba

Cześć, zbieram się z zakupem szyby do cyguns x i tu mam w sumie problem. W mojej opinii wysoka szyba mocno szpeci cygnus-a którego jestem szczęśliwym posiadaczem. Stąd mam do Was pytanie czy krótka szyba sięgająca do lusterek da jakiś efekt podbicia wiatru ? Czy będzie to tylko bajer, ta niska całkiem mi się podoba ale nie wiem czy niska będzie miała jakiś wpływ na jazdę czy będzie tylko gadżetem wizualnym ?

https://www.puig.pl/owiewki_do_skuterow/uniwersalne_do_skuterow/skutery_yamaha/owiewka_puig_do_yamaha_cygnus_x_04-13_city_sport-p1831.html

W czasie jazdy w miejscu szyby ustaw otwartą dłoń tak jakby stała tam szyba a zobaczysz że już wielkość dłoni daje efekt, że mniej *spycha* Cię z kanapy w czasie jazdy.
Samemu nie wiedząc jaka szyba by mi pasowała (wchodziły w rachubę tylko uniwersalne), zrobiłem sobie takie mustro z kartonu, wygiąłem jak szybę i zacząłem się przymierzać i docinać: wysokość, szerokość, jakby miała być umiejscowiona, jak ją zamocować etc. Na końcu zmierzyłem to co mi wyszło i zacząłem szukać w necie czegoś podobnego. No i znalazłem, różnica 1cm w górę :). Tylko że mocowania muszę zrobić samemu bo te z kompletu są do bani i nijak bym jej nie zamocował.

jezu, znowu dwa tematy o tym samym i dyskusja w dwu wątkach

chcesz szybe to miej taką do wysokości oczu. Niższe są fajne ale jak jeździsz po 130km/h bo wtedy i niższa szyba odchyla strugę odpowiednio wysoko. W skuterach z prędkościami 50-100 niska szybka to atrapa. Zdejmie ci troche wiatru z klatki i zepchnie go na twarz. najwyżej wzrośnie hałas w kasku. natomiast jeżeli ma być realną osłoną to tak do wysokości oczu conajmniej.
Ja zamieniłem taką:

na taką

i dopiero zaczęło to mieć sens. Za 2 cm wyższą i 2cm szerszą na klamkach też bym sie nie obraził.

Krótka daje tyle, że mniej wieje w klatę (miałem taką założoną do nakeda):
https://www.puig.pl/owiewki_uniwersalne/male-naked/owiewka_uniwersalna_puig_naked_czarna-p3268.html
http://www.jednoslad.pl/content/IMG_20151020_0826541.jpg
Zmieniłem na średnią, żeby mi nie urywało głowy:
https://www.mpartz.nl/images/images_big/highwayshield-ro.jpg
http://www.jednoslad.pl/content/IMG_20151106_0811341.jpg
i to działa, ale za to potrafi zacząć hałasować kask - strumień powietrza trafia w nawiewy kasku i jest głośniej, niż bez szyby.
Ten sam efekt miałem w skuterze Kymco Agility City po założeniu średniej szyby:
https://www.puig.pl/owiewki_do_skuterow/uniwersalne_do_skuterow/skutery_kymco/owiewka_puig_do_kymco_people_/_yup_city_touring-p1882.html
Coś za coś, albo wieje, albo gwiżdże w uszach:-)
Koledzy posiadający wysokie szyby zgłaszali kłopot z parowaniem szyb kasków (za słaba wentylacja, za mały ruch powietrza).
Faktycznie wysoka szyba potrafi popsuć wygląd maszyny... :-)))
http://olx.pl/oferta/vespa-125-CID5-IDaS1l1.html#82af4beb6b
*
Teraz mam fabrycznie montowaną taką:
http://www.jednoslad.pl/content/IMG_20160219_0742431.jpg
Jest nieco niższa od tej, którą założył Wombat i gwizda w kasku, że hej :-))) Ale w klatę nie wieje i można latać z uchyloną szybą w kasku.

No faktycznie można oszpecić :)
co do szyby, to zastanawiam się po waszych wpisach nad krótką, będzie wiało w kask ale może wiosną, latem to dobrze :) lepsze chłodzenie hahah.
Jesienią to jak mi z klatki zdejmie to już będzie ok, kask mam integralny więc dam radę ...

Mimo wszystko bym cię namawiał na średnią, krótka to faktycznie tylko tkali spojlerek, ozdóbka...

Szyba to bardzo ciekawy temat, ja powiem tak, szyba to najlepsze rozwiązanie, jakie użyłem w swoim kymco, jest rewelacyjna, bardzo dobrze dopasowana idealnie chroni przed zimnem, nie wyobrażam sobie jazdy bez szyby i to dużej szyby no może faktycznie niektóre trochę mogą szpecić ale i tak zalet jest więcej niż to szpecenie. Ja wybrałem dużą szybe, zobaczymy jak będzie latem, ale terez mogę powiedzieć, że jest super.

Bo zalety są tak duże, jak szyba - duże :-)

http://files.bs-motoparts.eu/images/puig/rollerscheiben/1935h-1.jpg padło na taką :) ładnie wygląda i może w mieście mi starczy.

marcin_renie... napisał:

http://files.bs-motoparts.eu/images/puig/rollerscheiben/1935h-1.jpg padło na taką :) ładnie wygląda i może w mieście mi starczy.

Bardzo ładna i fajna szyba, jeśli kupisz tej marki to nie będzieszmiał problemu z montażem tego sprzętu, montuje się łatwo i przyjemnie, a i dotakowo ta szyba z tego co widze to chroni też trochę ręce a to kolejna zaleta.

No to jest średnia puig, którą ci pokazywałem w tym linku:
https://www.puig.pl/owiewki_do_skuterow/uniwersalne_do_skuterow/skutery_kymco/owiewka_puig_do_kymco_people_/_yup_city_touring-p1882.html
Ładnie chroni, tylko w kasku zrobiło się głośniej.

kask mam integralny :) tak mi zalecano więc chyba głośności bardzo się nie obawiam, ale może dzięki temu w lato będzie chłodniej. Jestem świeży w temacie moja doświadczenie to 3 miesiące jazdy i 1800 km. Dla mnieproblemem w chłodne dni było zbieranie na klatkę, Mam cygnus x a ja sam 188 wzrostu więc trochę siedze na tylnym siedzeniu i pozycje mam dziwną, ale lubie ten skuterek. Myslę że moze na następny sezona przesiąde sie na nmax-a.
Jeszcze jedna sprawa, wszyscy mówia mi że kask, rękawice, kórtka .. tutaj ok, nawet w kamizelce odblaskowej śmigam po wawie. Ale problem mam ze spodniami, czy spodnie są ąz tak ważne :) ?

Tylko jak się wywalisz.
Ładujesz kolanami w glebę i szorujesz (ślizg) bokiem po asfalcie.
Stąd ochraniacz w spodniach na kolana i na miednicę + domieszka teflonu do jeansów, żeby się to nie topiło na twojej skórze. Nie miałem jeszcze nieprzyjemności przetestować, ale w śliskie dni zakładam motojeansy. Musi być bardzo gorąco, żebym zaryzykował i wyjechał w cieńszych spodniach (bez ochraniaczy).

Podzielę się swoimi doświadczeniami z szybą.
Mam Peugeot City Star i fabryczną "średnio" wysoką szybę. Mam 180 cm wzrostu a górna linia tej szyby jest na wysokości mojej szyi lub brody i efekt jazdy z fabryczną szybą jest taki, że powyżej 60 km/h odczuwam dość mocny opór powietrza na kasku i barkach a przy 70-80 km/h skuter wpada w wyczuwalne turbulencje.
Chciałem zamontować wyższą szybę ale ta opcjonalna trochę kosztuje, ca 400 zł.
Postanowiłem sprawdzić tańszym kosztem jak sprawuje się deflektor - polecam polską firmę. Montuje się go w 2 minuty. Poprawa w ca 75% ! Skuter lepiej przyspiesza, nie wpada w turbulencje przy szybszej jeździe i oprócz tego ( jeździłem do końca grudnia, przeczekałem mrozy i śniegi i jeżdżę już od stycznia ) - mogę jeździć w otwartą lub uchyloną blendą, która paruje mi momentalnie.
Jedyny mankament to irytujące drgania tego zestawu. Sama szyba fabryczna u mnie też wpada w rezonans na wolnych obrotach i wertepach - nie wiem jak u innych kolegów.
Nie wygląda to szałowo na skuterze ale przynajmniej jest skuteczne - ja jestem zadowolony i szczerze polecam.

Izydort - dzięki! Sam się zastanawiam nad deflektorem. Tylko u mnie szyba sama z siebie już nieźle drga, więc trochę się obawiam, że to zacznie po prostu żyć swoim życiem :-)
*
A! Jedna ważna uwaga do naszych opisów.
I ja i Wombat mamy 170 w kapeluszu, więc dla mnie średnia szyba i dla kolegi 190, to dwie zupełnie inne bajki, tylko cena identyczna :-)

Marcin spodnie są zaxxxxście ważne sam ostatnio po spotkaniu z busem cukierni się o tym dowiedziałem sunąc kawałek po asfalcie jeans zrobił się biały a kolano pościerane

no i osłona termiczna kolan. One się po cichu przechładzają a potem barometr w kolanach do końca życia.

Na samo chłodzenie kolanek to motokocyk, ale nie ochroni jak się z kanapy i spod kocyka na matkę ziemię spłynie :-)

Cześć, mam pytanie odnośnie wymiany szyby w skuterze. Obecnie mam w swojej Hondzie SH 125i fabryczną miniszybkę która w zasadzie nie chroni przed niczym :)! Zastanawiam się nad jej wymianą i tutaj pojawia się pytanie jaką szybę wybrać? Czy taką typowo miejską np.:
https://defender.net.pl/product-pol-75808-Szyba-przezroczysta-GIVI-pasujaca-do-oryginalnych-mocowan-do-Honda-SH-125i-SH150i-ABS-12-16.html?rec=101002201
czy np turystyczną:
https://defender.net.pl/product-pol-75801-Szyba-GIVI-z-uchwytem-montazowym-do-Honda-SH-125i-150i-ABS-12-16.html?rec=101002204
Skutera używam do poruszania się po mieście w dość intensywnym ruchu, czyli przeciskanie się między autami, czy też jak kto woli “filtering” jest na porządku dziennym.
I tutaj pojawia się kolejne pytanie, czy duża szyba turystyczna nie utrudnia ww. czynności? Czy osłony na dłonie nie przeszkadzają i nie stwarzają większego ryzyka zahaczenia o lusterko?

skoro zawadzisz szybą to zawadzisz i rączka (a lusterkiem najpierw).
Obie sie nadają i to tylko kwestia własnych preferencji. Im wieksza szyba tym lepiej osłania. Tutaj raczej wysokość robi - co ma i plusy i minusy.
Jest szkoła że szyba a sięgać do brody bo struga i tak odchyli wszystko ponad głowe ale to dopiero przy dużych prędkościach a one 125 raczej nie grożą wiec raczej w czasie deszczu ze szczytu szyby będzie się odrywała woda i lądowała ci wprost na twarzy/szybce kasku.
Przy szybie do czubka głowy tego nie ma ale za to jak jest drobny i osiadający (taka mżawka unosząca się w powietrzu) deszcz i ci na tej szybie osiądzie to przesłania to widok kompletnie a z racji jej wysokości ponad nią nie popatrzysz. To mocno utrudnia zobaczenie czegokolwiek. Ale ja i tak wybrałem ta druga opcje.