Szarpnięcie na pierwszym biegu

Witam mam pytanie posiadam motorower zipp Neken i podczas wrzucania pierwszego biegu szarpie go, czy to normalnie a jeśli nie to co mam zrobić aby sie tego pozbyć

Może sprzęgło do końca raczy wcisnąć ? ;D

W 50ccm to normalne, są po pristu za krótkie przełożenia....ja co prawda mam pół automat bez klamki ale mam dokładnie to samo....jedyna rada to zmniejszyć obroty, wtedy tak nie szarpie a nawet można zniwelować je do zera...ja tak zrobiłem bo już mnie denerwowało to

obroty mam ustawione na 2,5-3 tyś obrotów próbowałem już bawić sie naciągiem przy klamce ale dalej działo sie to samo

to zmniejsz jeszcze obroty....Ja Ci nie powiemjakie mam bo nie mam obrotomierza ale takie aby tylko odpalił i nie zalewało go i jest git

mi to za bardzo nie przeszkadza ale chciałem sie też dowiedzieć czy to ma jakiś zły wpływ na skrzynie biegów albo sprzęgło

No ma...szybciej się zużywa zapewne....to tego dochodzi szarpnięcie na zebatce zdawczej i tylniej, to też nie sprzyja im zwłaszcza że wiadomo że są one raczej kiepskiej jakości...łańcu ch się tez się rozciąga, zwlaszcza taki chinski za 20zł...coś o tym wiem :)

Obroty masz za duże - w tych silnikach optymalne to 1500rpm. Szarpnięcie zawsze jakieś będzie, taki urok mokrego sprzęgła, ale jak zmniejszysz obroty i sprawdzisz regulację sprzęgła to powinno być ok.

Dokładnie tak jak pisze Michalk....zmniejsz obroty tak jak i ja pisałem wcześniej i bedzie git, pobaw się z regulacją mieszanki też żeby nie było problemów z odpalaniem i zalewanie ale nie za bardzo zmniejszaj dawke mieszanki żeby miał smarowanie odpowiednie :)

Zulwiczek napisał:

W 50ccm to normalne, są po pristu za krótkie przełożenia....

Przełożenia czy pojemność nie ma tu nic do rzeczy. W motocyklach (motorowerach też) skrzynia biegów nie ma synchronizatorów przez co bezboleśnie można przełączyć bieg tylko jak prędkość obrotowa wału jest zbliżona do prędkości obrotowej skrzyni co powoduje łatwe zazębienie. W moto zawsze strzeli na jedynce (mniej lub bardziej). Im wyższy bieg tym jest to mniej odczuwalne w uwagi na przełożenia. Dlatego jedną z podstaw jazdy biegówką jest międzygaz tudzież przegazówka.
Im większe obroty na luzie tym mocniej walnie.