Sym ORBIT 4T - skuter dla poczatkujacego

Dzień dobry witam wszystkich chciałbym przedstawić swój pierwszy skuter.Na początek małe wprowadzenie:
-samochody małe i duże prowadzę od 23 lat lecz moja wiedza na temat skuterów jest żadna a wręcz ujemna.A stosunek do jednośladów na poziomie Jeremiego Clarksona.Skuter pojawił się przez przypadek kupiony na aukcji EFL a zostanie na dłużej.
Mój Orbit jest z sierpnia 2012r i kupiłem go z przebiegiem prawie 15 tys km.Podobno jak na skuter to sporo choć nie było tego widać.
Po umyciu wyglądał jak nowy :

No może nie jak nowy ale robi wrażenie na mnie.
Skuter mimo tak dużego przebiegu działa poprawnie.Zapala bez problemu , zawieszenie i hamulce jak nowe -tylko hamulec tylni wymaga regulacji.Całość robi bardzo dobre wrażenie na dziurach żadne plastiki nie stukają wszytko jest bardzo solidne i dobrze spasowane.Skuterek miał poobijane lusterka i pęknięta osłonę tłumika które dostał nowe.Skuter kupiłem zablokowany.
Sprawdzając dokumentacje okazało się że był używany w jakieś restauracji w Warszawie gdzie nabił te 15 tys w ciągu 10-11 miesięcy. Na tle skuterów z MAKRO ,TESCO czy Biedronki to chyba całkiem inna liga co ma zalety jak i wady.
Z ciekawostek skuter ma dodatkową fabryczną blokadę zapłonu oraz schowek pod kanapą otwierany z poziomu stacyjki.
Ogólnie jest dość ciężki -105 kg.
Biorąc pod uwagę jego stan po takim przebiegu - rozumiem 3 letnią
gwarancję producenta bez limitu kilometrów.

Modernizacje -SERWIS

Skuter pojechał na serwis gdzie dostał worek :

-nowe oleje
-nowe filtry
-nowy pasek
-nowa głowica silnika 90 cm
-nowy odblokowany moduł zapłonowy
-nowy dzwon oraz rolki
-nowy rozrząd
-nowe dusze do gaźnika

Modernizacja i tuning były podyktowane terenem gdzie mieszkam czyli
miasto i okolica jest w górkach - różnica poziomów pomiędzy dzielnicami to nawet 150-200 metrów i raczej nie uświadczy się płaskiego odcinka ulicy dłuższego niż 800 metrów.Fabryczne 50cm
było za słabe.
Dlaczego jest gorszy od chińczyków - po prostu wiele części nie pasuje - filtry ,linki, moduł zapłonowy itd tylko oryginał.
Tuning na 90cm to czarna rozpacz - nie da się wymienić głowicy
bo nie i już.Trzeba rozwiercić silnik pod większy cylinder.
I nie ma tu znaczenia czy chcecie go stuningować na 70-80-90cm
Te silniki nie są przystosowane do takich modernizacji.

Po tuningu Sym ORBIT (nie dotarty jeszcze)
-zapala bez problemu z rozrusznika
-dział w trybie zero-jedynkowym , czyli albo się bardzo powoli toczymy albo trochę więcej gazu i mamy 40 km/h v-maks nie sprawdzono bo się dociera a teraz już zima i czekamy na wiosnę.
-jest chyba głośniejszy i póki się dobrze nie rozgrzeje to wyczuwam większe drgania niż fabryczne 50cm.
-przekładnia jest bardziej ustawiona na moc niż na szybkość z racji ternu gdzie mieszkam.

To tyle dziękuje za uwagę - jak ktoś ma Orbit to proszę pisać postaram się pomóc.

image hosting 10mb limit