sym orbit 2 4t moduł.. nic to nie dalo

witam zakupiłem syma jak w tytule chce go odblokować.kolega ma taki sam model lecz kupil go już odblokowanego i nic na ten temat nie wie a zamyka mu 80km i jest dość zrywny,notomiast mój 60km i się wlecze.problem polega na tym ze zamieniliśmy się modulami i efekt był taki ze u mnie nic się nie zmienilo a jego ledwo pojechal 55km wiec to dla mnie bardzo dziwne???czy jest jeszcze jakas blokada elektroniczna?POMOCY!!!zorjentowalem się tylko ze na wario jakas tulejke trzeba sciagnac,w gaźniku jest jakas zrobka i tyke.jesli ktoś się orjentuje w tych blokadach to będę wdzięczny.nie interesuje mnie przerobka cylindra.pozdrawiam

Na wariatorze jest tulejka która ogranicza przełożenie - dodatkowo kolega może mieć rolki o innej wadze dzięki czemu jest zrywniejszy. Poza tym może mieć większą dyszę w gaźniku i wspomnianą śrubkę która nie pozwala przepustnicy na pełne otwarcie. Tak więc masz co sprawdzać. :slight_smile:

może też mieć inny wydech, odetkany dolot, dłuższy pasek który wchodzi na wariator na samą góre (test flamastrem) albo też ma już wymieniony cylinder na 80cm lub po prostu cylinder w lepszej kondycji (sprawdzić kompresje).

witam dzięki wam za jakie kolwiek wskazówki,bede to po malu ogarnial tylko niech snig stopnieje heh:)bo rolki to slyszalem żeby zalozyc 4 lub 5 g? a na sprzęgle żeby zalozyc twardsze sprerzynki,jak no to zaopatrujecie?pozdro

a do samochodu trzeba założyć sportowe opony to bedzie szybszy…
rolkami możesz zarówno zmienić sposób dobierania przełożenia w sposób bardziej pożądany dla siebie lub kompletnie nie. Tu się nie da zgadnąć rolek. To upierdliwe sprawdzanie kolejnych zestawów rolek aż bedzie tak jak chcesz.
Analogicznie twardsze sprężynki - wiesz jak działają?
Bo jeżeli wiesz jak działają to rozumiesz że po prostu sprzęgło załączy się przy wyższych obrotach (i warto by wtedy było mieć odpowiednie przełożenie (rolki i centralna) ale też przy wyższych się rozłączy i skuter bedzie się toczyć bez napędu.Można przesadzić tak że każde załączenie sprzęgła to bedzie szarpnięcie a próba jazdy na półsprzęgle z racji już wysokich obrotów całego układu bedzie skutkowała jego szybkim przegrzaniem.
To tak jakbyś w małym fiacie wcisnął gaz do oporu i puścił sprzęgło- ruszy gwałtownie ale po chwili znów bedzie małym fiatem co ma 40 sekund do setki - bo to jak gwałtwonie startujesz mocy nie zmienia.
To wszystko jest dla kumatych. Trzeba to rozumieć i wiedzieć co się zmienia.

ja to po części rozumiem bo poprzednim skuterze tak kombinowalem z rolkami za zjebalem gwint na wale heh.wiadomo ze to wszystko proba bledow,mialem nadzieje ze ktoś się spotkal już z tym modelem i podpowie w 1000%

ja myśle że się na pewno spotkał. googluj, szukaj opisu że setup taki jak twój lub bardzo zbliżony i się wczytuj.
czasem znajdziesz filmik na youtube bez słowa opisu ale za to w komentarzach gostek się nagle rozpisuje o setupie…itd. Chwile trzeba na to poświęcić ale to wykonalne i oszczędza kupe rozkręcania.
Ale podstawa to dokładnie wiedziec co masz i w jakim stanie. Bo jak to zamęczona seria to pierwsza rzecz to przynajmniej uzyskać fabryczne parametry (naprawić) a nie brać się za tuningi. Bo się okaże że zamiast zainwestować 300zł w cylinder czy coś i mieć wyjściowo zdrową serie wpakujesz 500-800 w tuningi a osiągi bedziesz miał jak na serii bo bedziesz miał cud wariator, mega wydech i po dwu tygodniach regulacji dogonisz serie bo u ciebie problemem jest przykładowo zdychający cylinder a nie ten magiczny osprzęt.
Oczywiście naprawiając można od razu coś poprawić tylko trzeba wiedzieć że dłubiesz w miejscu gdzie sens jest dłubać.
Zacznij od regulacji zaworów, pomiaru kompresji, stanu świecy, filtrów, szerokości paska, stanu wariatora i korektora… itd. Solidny przegląd

silnik to zdrowy miałczy jak dziewica…a jakie ciśnienie powinien mieć?

a tu jest przepustnica w sesie iglicy?

to skąd wiesz że zdrowy? mój miał połowę wartości sprężania którą powinien mieć a odpalał od jednego obrotu i jeździł całkiem przyzwoicie

wiec ile?

drugi mój kumel się przejechal moim padlem i stwierdził jak na 4t to zapierdala a nie był zwolennikiem 4t

a możesz zebrać myśli i zapisać to w jednym poście - tak na przyszłość. bo zadasz 4 pytania w 4 postach a ktoś ci odpowie tylko na ostatnie bo mu sie nie chce przewijać.

Reszta sie kupy nie trzyma. Piszesz ze jeden twoj kolega byl zachwycony tym jaki ten twoj jest szybki a jednoczesnie caly watek jest o tym jaki to on jest wolny bo kolegi zamyka licznik i jest zrywny a twoj sie wlecze. Jednoczenie twierdzisz ze silnik masz zdrowy (choc tego nie sprawdzales) ale dyskutujemy ze ten zdrowy silnik nie jedzie… itd