SYM MIO 50 2008 problem z odpalaniem, gaśnie na niskich obrotach

Witam,
nie mam doświadczenia w pisaniu na żadnym forum i mam nadzieję, że w dobrym miejscu piszę post z problemem.

Od kilku dni mam problem z odpalaniem w skuterze SYM MIO 50 z 2008 roku - ciężko odpalał (ale odpalał po 2 minutach) i nieraz gasł na skrzyżowaniu (zimny silnik i po całym dniu stania na dworze, na słońcu), jak się rozgrzał, to już nie gasł na niskich obrotach.
Dziś nie chciał w ogóle odpalić przez pół godziny, po nocy w garażu. Próbowałem starterem i kopniakiem (kopniak zawsze działał a dziś nawet nie było słychać, żeby skuter zaczął kręcić - jak by był zepsuty, ale na 100% jest dobry). Odpalił dopiero... i tu dziwna rzecz... skuter ma blokadę zapłonu, jak ją włączyłem i pokręciłem kilka razy starterem a później wyłączyłem blokadę to z ledwością, ale odpalił przy i to przy odkręconym gazie!? Oczywiście gasł od razu po dojściu do niskich obrotów. Pojeździłem nim trochę, rozgrzałem - I NIC?! Ciągle gaśnie jak się odpuści całkowicie gaz i... odpala ale z ledwością.

Co może być przyczyną i jak to dokładnie zrobić - lubię się bawić w różne rzeczy, ale potrzebuje dokładnego instruktarzu (nie znam się na skuterach totalnie), mam go od miesiąca i już go całego raz rozkręcałem, ale tylko po to, by podokręcać śruby ;-). Wiem tyle, co to jest rura wydechowa i wiem, gdzie jest gaz ;-)

Bardzo proszę o pomoc...

Czytam o gaźniku - by wyczyścić... ma ktoś jakiś instruktarz, jeśli to ten problem? gdzie co i jak ?

Wyreguluj gaznik-"obroty' (z lewej str.gaznika)

Podkrecenie obrotow wyeliminuje problem gasniecia na wolnych i moze ale nie musi rozwiazac problem odpalania.
Warto rowniez sprawdzic swiece aby upewnic sie, ze masz wlasciwy sklad mieszanki.
Jezeli jest zbyt uboga rowniez moze byc powodem problemow z odpalaniem.
Instrukcje na temat regulacji gaznika i spr swiecy znajdziesz na glownej stronie skuterowo.com w dziale porady, serwis albo cos w podobie. Sa na pewno :)
Natomiast jezeli nadal mimo wyzej wymienionych bedziesz mial trudnosci z rozruchem moze oznaczac to awarie ssania. Wtedy niestety serwis.

Hej,
poradziłem sobie z tym problemem.

Okazało się, że wystarczy tylko podkręcić śrubkę ze sprężynką przy gaźniku, która zwiększa obroty - od razu zaczął palić i nie gaśnie.

Oczywiście pewnie niedługo trzeba będzie sprawdzić świecę i gaźnik, ale na razie pali, jeździ i nie gaśnie :D

Pytanie dodatkowe, mam niby zdjęte blokady (tak przynajmniej mówiono jak kupowałem), ale niestety max prędkość to 60 km/h. Gdzie się sprawdza i jak można to zmienić, by większą prędkość osiągał?