Sym GTS 125 – kontrolka oleju

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Sym GTS 125 – kontrolka oleju

Ten temat zawiera 10 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe anonim Anonimowy 1 lat temu.

Oglądasz 11 postów - 1 przez 11 (z 11 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #312843
    Zdjęcie profilowe Broncio
    Broncio
    Użytkownik
    • Postów: 4

    Cześć

    Wczoraj pod wieczór wybrałem się na małą przejażdżkę. Po jakiś 20 km zapaliła mi się kontrolka oleju. Zawróciłem na najbliższą stację, kupiłem olej i uzupełniłem brak. Niestety kontrolka świeci się dalej. Jakieś pomysły zanim pojadę do serwisu?
    Skuter rocznik 2009, zakupiony w marcu tego roku. Skuter serwisowany przez poprzedniego właściciela w Sebbike i tam też zrobiłem pełny przegląd zaraz po zakupie. Od tego czasu zrobiłem trochę ponad 2 tys kilometrów nie katując zbytnio sprzętu. Więcej grzechów nie pamiętam 😉

    #312844
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    Jeśli masz na myśli żółty napis na prędkościomierzu (u mnie w modelu z 2015) CHECK OIL, to jest to przypomnienie o przeglądzie i świeci się co tyle, ile dany model ma do przelatania między wymianami (u mnie co 5000 km, zapala się 500km wcześniej).
    Zgasiłem go kombinacją przycisków na desce, nie pamiętam dwa na raz i przytrzymać, albo coś takiego.
    *
    Tu opis:
    http://www.meetup.com/toronto-moto-scooter-club/messages/boards/thread/37706852/0#108328782
    Tylko jest błąd w opisie deski i powinno być Engine Oil Change, a nie Charge 🙂

    #312846
    Zdjęcie profilowe Broncio
    Broncio
    Użytkownik
    • Postów: 4

    Zulus, dzięki za odpowiedź. U mnie jest to czerwona kontrolka w kształcie „konewki” 🙂
    Na wszelki wypadek zadzwoniłem do serwisu i Sebastian potwierdził, że jest to informacja o zbliżającym się przeglądzie.
    Jak wrócę do domu to będę walczył z przyciskami, żeby to zgasić 🙂

    #312847
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    No to słabo, bo taki sygnał też bym odebrał jako kłopot z olejem (ciśnienie/poziom), a nie przypomnienie o przeglądzie…
    Na rysunku z linku powyżej masz opisane, który to przycisk (Oli Reset Key)
    *
    http://s3.photobucket.com/user/Steve_YYZ/media/Scooter_Trash_Photos/RV-250InstrumentDiagram_zps4e667d2f.jpg.html

    #312848
    Zdjęcie profilowe Broncio
    Broncio
    Użytkownik
    • Postów: 4

    Zulus napisał:

    No to słabo, bo taki sygnał też bym odebrał jako kłopot z olejem (ciśnienie/poziom), a nie przypomnienie o przeglądzie…

    Żebyś wiedział, jak się zapaliła to natychmiast się zatrzymałem i wsłuchiwałem się w dźwięk silnika. A na stację jechałem z duszą na ramieniu…

    #312849
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 183

    panowie ja też zrobiłem klocka bedąc przy znacznej prędkości złamany w zakręcie i nagle widząc kontrolkę od oleju… oczyma duszy już widziałem stający dęba silnik i napęd.
    Ale prawda jest taka że jakby się eksploatacje pojazdu zaczęło od przeczytania instrukcji obsługi (pomijam jej dostępność po polackiemu) – to by takiej niespodzianki nie było bo tam jest o tej kontrolce wyraźnie napisane

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #312850
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    Jest napisane, dlatego mnie nie ruszyła, jak się zaświecił OIL CHECK, a się zaświeciło, bo to serwis nie czyta instrukcji i nie kasuje lampek. Ja czytam i sam sobie kasuję. Ale co innego, jak ci świeci na żółto napis, a zupełnie co innego, jak nagle się czerwona ^konewka^ pojawia. Można zejść na zawał :-)))

    #312851
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 183

    można. ja zszedłem. Już widziałem jak się ścieram o asfalt :). Ty masz tą przewagę ^dokumentacyjną^ że kupiłeś nowy z jakąś instrukcją. W przypadku zakupu z drugiej ręki to rzadkość.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #312852
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    Fakt. Przeszperałem serwisówkę i instrukcję użytkownika, tą co to ją mam z netu i nic, ani słowa…

    #312881
    Zdjęcie profilowe Broncio
    Broncio
    Użytkownik
    • Postów: 4

    Jak to mówią „Człowiek się uczy cały życie i głupi umiera” 🙂
    Kontrolka wygaszona. Wystarczy raz nacisnąć przycisk oznaczony „Oil Reset Key” na grafice podlinkowanej przez Zulusa. Dzięki wielkie za pomoc 🙂

    #312882
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    Na zdrowie, my, skuterSYMy musimy się wspierać :-)))

Oglądasz 11 postów - 1 przez 11 (z 11 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie

Zobacz także: