Swap/tuning Romet RR/RS50 lub Zipp Pro 50 na silnik 2t

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Tuning Swap/tuning Romet RR/RS50 lub Zipp Pro 50 na silnik 2t

Tagi: , , , , ,

Ten temat zawiera 4 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe  Anonimowy 5 lata, 7 miesiące temu.

Oglądasz 5 postów - 1 przez 5 (z 5 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #114202
    Zdjęcie profilowe Z1mmy
    Z1mmy
    Użytkownik
    • Postów: 2

    Witam wszystkich serdecznie,

    Jestem tu nowy, i chciałbym skorzystać z waszego doświadczenia! 🙂
    Przeszukałem forum, ale niestety nie znalazłem nigdzie, ani na tym forum, ani na innych opisu takiego sposobu na „tuning”.

    Może na wstępie parę słów wyjaśnień i genezy mojego pytania.
    Zapewne zadacie mi pytanie po co chce się bawić w motorower i do tego go tuningować skoro spokojnie zarówno finansowo jak i w kwestii prawnej (prawa jazdy) mógłbym zakupić motocykl z prawdziwego zdarzenia.
    Odpowiedź jest dosyć prosta, mam 28 lat i nie tylko chce sobie pojeździć na nim i przypomnieć czasy jak smigałem na keeway hurricane mając lat chyba 19 ale też żeby pobawić się trochę mechaniką. Na codzień śmigam autem więc zaznaczyć chcę że jest to forma FUNu 🙂

    Co chcę osiągnąć? Chciałem zakupić motorower wyglądający jak motocykl. W założeniu jak napisałem mam zabawę mechaniczną. Chciałem ograniczyć sie do tuningu mehanicznego tj wymiany podzespołów na częśći najwyższej klasy, przykładowo:
    :strzałka: Cylinder Malossi MHR TEAM Big Bore 86
    :strzałka: Wał Malossi MHR TEAM Big Bore 86
    :strzałka: Gaźnik kit Malossi MHR Team
    :strzałka: Wydech Stage6 R/T Big Bore 95 Drag Race
    I parę innych: hamulce, sprzęgło, przycięcie obrotów, liczniki, mierniki..

    Niestety, jak się natychmiast okazało … 🙁 tuning 2T jest bardzo prosty i możliwości jest wiele tak tuning 4T właściwie nie istnieje. Ogranicza się właściwie wyłaćznie do zwiększania pojemności, a to nie leży w moim interesie i nie jest celem. Jak wspomniałem gdyby to był mój cen, kupiłbym motocykl 🙂
    Co więcej, aby osiągnąć te same rezultaty w 4t co w 2t, trzeba mieć lekko licząc dwa razy większy cylinder.

    Dlaczego wybrałem np Romet rs 50 jako ramę do działania? Dokonałem oględzin zarówno Zipp Pro 50 jak i Romet RR 50 (RS 50), i z mojej obserwacji wynika że rama w RR jest zdecydowanie lepsza. Taka samą ramę stopsuje Zipp w modelu PRO 125. Z tego co wiem jest to zresztą rama od CBRki.
    Uznałem że jest jakościowo najlepsza z „Chińskich 50tek”.
    A dlaczego chińczyk? Dlatego, że nie ma sensu kupować np Rieju w którym płacimy za podzespoły markowe które i tak wyjme i wsadze lepsze, droższe i fajniejsze. Dla mnie największe znaczenie przy wybporze miała rama no i też cena bo po co przepłacać za ramę 🙂

    Jeżeli chodzi o moje możliwości i więdzę z dziedziny mechaniki, niestety nie jestem specjalistą. Jestem natomiast inżynierem więc posiadam dużą łatwość uczenia się rzeczy typowo technicznych.
    Potrzebuję trochę pomocy i podpowiedzi od czego zacząć gmeranie żeby wyszło to sensownie a nie dokładać sobie roboty.

    Teraz pytanie główne. Czy ktoś widział, robił, potrafi powiedzieć / WYTŁUMACZYĆ 🙂 Swapa z silnika 4t na 2t w ramie motoroweru a nie skutera z automatyczną skrzynia i całym dobrodziejstwem inwentarza. takie materiały na YT widziałem ale nie odpowiadają one na moje problemy. Konstrukcja jest inna, wachacze inne, amortyzator inny, sprzęgło inne i układ napędowy.

    Może mnie gdzies/do kogoś pokierujecie kto ma łeb na karku i trochę doświadczenia w temacie? 🙂

    Pozdrawiam
    Z1mmy

    #114203
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 2 986

    Ja mam podstawowe pytanie, dlaczego od razu nie wybierzesz motoroweru z silnikiem 2 suwowym?

    #114204
    Zdjęcie profilowe enter1978
    enter1978
    Użytkownik
    • Postów: 579

    Ogólnie w motorowerze jest łatwiej zrobic swap niz w skuterze, Nie wiem czy dobrze zrozumiałem to co napisałeś i co chcesz osiągnąć, ale czuję że chciał byś przeszczepić silnik AM6 do rometa. Ale w czym problem to nie bardzo rozumiem, robisz mocowanie silnika, montujesz chłodnice, zapłon z am6 i gotowe, znając życie do dorobienia będzie masa dupereli które trzeba samemu wykonać i dorabianie różnych elementów zajmie ci 10 razy więcej czasu niż samo zamontowanie silnika w ramie. Ja robiłem swap w skuterze i zajęło mi to ponad 2 miesiące a gdy skończyłem to i tak coś mi nie pasowało i jeszcze 3 razy był rozbierany do poprawek zanim uznałem że jest zrobiony na piątkę z plusem

    #114205
    Zdjęcie profilowe Z1mmy
    Z1mmy
    Użytkownik
    • Postów: 2

    Hej! Myślę że mój powyższy cytat niejako odpowiada na twoje pytanie zresztą słuszne!
    Można by się ewentualnie pokusić o zakup używanego motoroweru z silnikiem 2t, wtedy wszystkie przeróbki są zdecydowanie prostsze!
    Ale… zmniejsza to aspekt robótek mechanicznych które są jednym z głównych aspektów całęj zabawy 🙂

    Czysto obiektywnie, większe wyzwanie jest zrobic swapa niz tylko podmienic komponenty w 2t… Nie uważasz? 🙂

    Z1mmy napisał:

    A dlaczego chińczyk? Dlatego, że nie ma sensu kupować np Rieju w którym płacimy za podzespoły markowe które i tak wyjme i wsadze lepsze, droższe i fajniejsze. Dla mnie największe znaczenie przy wybporze miała rama no i też cena bo po co przepłacać za ramę 🙂

    #114212
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 2 986

    Fajny pomysł. Rozumiem, że bazą będzie używany sprzęt, bo wydanie około 5 tys. na Rometa, żeby kolejne kilka tysięcy władować w części to trochę bez sensu. Podrzucam temat kolegi Entera z jego „przeszczepu”.

    http://www.skuterowo.com/forums/topic/swap-na-piaggio-125ccm

Oglądasz 5 postów - 1 przez 5 (z 5 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie