SWAP silnika 2T na 4T Romet 700

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis SWAP silnika 2T na 4T Romet 700

Ten temat zawiera 10 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez  Filip Stasiecki 4 miesiące, 2 tygodnie temu.

Oglądasz 11 postów - 1 przez 11 (z 11 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #620628

    Filip Stasiecki
    Użytkownik
    • Postów: 14

    Siema, chciałbym zmienić silnik 2T z Rometa 700 na jakiś 4T ( myślałem o jakimś z Kymco Agility). W związku z tym mam pytanie czy da się i ewentualnie co trzeba byłoby robić? jakieś przeróbki itp?

    Orientujecie się ile kosztuje taka zmiana w serwisie? PS: jak ktoś ma pisać ze to nie ma sensu to niech lepiej w ogóle nie pisze 😉

    Pozdro

    #620638
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 009

    wszystko się da ale kosztuje to tyle że nie ma to sensu. Serwisy a raczej warsztaty się z reguły takich rzeczy nie podejmują bo to masa dłubania i potem nie ma chętnego co by za to zapłacił. Nie ma to „ceny” w sensie że to 300zł stała opłata.

    Potrzebujesz silnika z osprzętem, wydechu, potrzebujesz tzw subrfame (o ile taki istnieje) który dopasuje mocowania twojego nowego silnika do mocowań twojej obecnej ramy oraz kumatego co ci to poskłada i zrobi pod to elektrykę.
    Zakres pracy zależy od tego jak bardzo się różni silnik oryginalny od nowego. Dochodzą takie detale jak dopasowanie wielkości koła, typu tylnego hamulca (hydraulika/linka), długość kartera, to czy jest to wersja do jednego amortyzatora czy do dwu..itd ..itp.. wymaga to wiedzy, trzeba to dobrze zaplanować, zebrać części i jest to do zrobienia. Koszt zależy od silnika KONKRETNEGO który wybierzesz. Na moje oko kosztuje to DUŻO.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #620640

    Filip Stasiecki
    Użytkownik
    • Postów: 14

    700’tka to typowy chinol, dokładnie ten sam model występuje pod marką Benyco (LINK: http://www.benyco.com/quattro-50/ ) w wersji 4 suwowej (a więc na 100% z silnikiem 139qmb) ja mam typowy chiński silnik 1PE40QMB/QMA więc skoro w benyco jest 4suw w tej samej ramie to nie powinno być problemu z montażem silnika 139qmb od kymco agility. Uzywany silnik od Agility kosztuje około 350zł.

    Dla mnie taki swap i tak wyszedłby taniej, bo i tak chce zmienić na cos 4suwowego
    koło te same, ja mam 12 cali i agility tez 12cali

    #620645
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 009

    to nie jest aż tak łatwo jak ci się wydaje

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #620647

    Filip Stasiecki
    Użytkownik
    • Postów: 14

    nie twierdze ze to łatwe, chciałem się tylko dowiedzieć jakie są ewentualne koszta. Skoro ludzie zmieniają 4T na 2T to w drugą strone tez się da.

    #620656
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 009

    oczywiście że się da – przecież od początku nie twierdze inaczej. Tylko że ludzie z 4T robią 2T dla mocy i możliwości tuningu. W drugą stronę sens jest znikomy. A nawet robią z 4T AC jakieś 2T LC dokładając chłodnice i wymieniając wentylator na pompę a nawet robiąc nowe plastiki pod zabudowę chłodnicy. Wszystko się da.
    W junaku 607 2T i junaku 607 4T rama nie jest taka sama – wiec dobrze obczaj temat. Istnieją też spawarki i jak ktoś wie co robi to i rame przystosuje bez subframe. Wszystko się da. Tylko koszty szybko rosną. A zrobienie tego na łapu capu i po taniości może spowodować że przy 70km/h poczujesz na tyłku jak szorstki jest asfalt bo ci silnik z tylnym kołem odleci.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #620670

    Filip Stasiecki
    Użytkownik
    • Postów: 14

    jakies sposoby jak sprawdzic czy rama jest ta sama?

    #620671
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 009

    popatrzeć.
    po mojemu powinienneś odpuścić. raczej nikt tego nie zrobi jako zlecenie za kase bo nie zgodzisz się za to tyle zapłacić (chyba że na nowych częściach – ale ty kombinujesz silnik za 350zł..) a z pytań wnioskuje że ciebie ten projekt przerasta – przynajmniej na razie.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #620672

    Filip Stasiecki
    Użytkownik
    • Postów: 14

    ale w sensie jakie gdzie patrzeć? 😀 jakie punkty posprawdzać żeby ocenić czy będzie pasować?

    #620673
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 009

    punkty mocowania silnika.. przecież silnik chcesz przekładać

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #620674

    Filip Stasiecki
    Użytkownik
    • Postów: 14

    no dobra dzieki 😀 sory ze może takie głupie pytania zadaje ale człowiek sie uczy dopiero 😉

Oglądasz 11 postów - 1 przez 11 (z 11 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie