Sprzęgło, pasek.

Witam,
Ostatnio pękł mi pasek i sprawdziłem sprzęgło, docisnąłem je od środka żeby otworzyć(tam gdzie leży pasek) i sprawdzić, była tam jakaś tulejka, powinienem się tym martwić ? wydaje mi się, że nie powinno tego tam być.

druga sprawa, po przejechaniu jakichś tam kilometrów i odstawieniu skutera, czuć gumę z przekładni. jest to dlatego, że jest nowy pasek czy coś jest nie tak?

ja osobiście nie rozumiem co docisnąłeś wiec bez zdjęcia to chyba się nie porozumiemy.
Jeżeli pchane gumą to pasek się pali. Jezeli się pali to znaczy że się ślizga

tam gdzie leży pasek w sprzęgle i podczas jazdy, pasek się obniża, to docisnąłem i tam właśnie jest jakaś tulejka

ogólnie wydaje mi się, że potrzebuję pasek 729x 17 x 30/28 bo przeciw talerz wariatora ma lekki problem z dokręceniem lecz nigdzie tego paska nie mogę znaleźć, są wgl o takich rozmiarach?

wydaje mi się że jednak wciąż nie rozumiem.

asd

zaznaczone na niebiesko, posiadam coś takiego u siebie i jest to swobodne, rusza się od góry do dołu. powinno tak być czy nie? ;d

to jest częśc talerza i ma sie ruszac razem z nim

co może być powodem ślizgania?

słaba spręzyna centralna lub za mocna do paska. bo temperatura to albo poslizg albo jest tak ściśniety że tarcie jest ogromne. ale wtedy by się nie napedzał na maxa.

no właśnie chyba się nie rozpędza do maksymalnych prędkości :confused: pasek jest zdecydowanie za szeroki ale kurde nie mogę znaleźć nigdzie 17mm tylko 17,5 17,7. sprężyna centralna jest średnia.
przy dokręcaniu przeciw talerza muszę robić nim kilka obrotów żeby pasek lekko odbił w góre i wtedy się dokręca

jakieś porady? wariator stockowy, sprzęgło nowe, stockowe po jednym pękniętym pasku, był utknięty w szczęce ale jakoś to wyjąłem. nowy pasek to https://motor-x.pl/pasek-napedowy-motoforce-eco-gy6-4t-kola-12-,p.html rzekomo miało być 17mm a jest 17,7…

różnią się paski 723 a 729 czy to tylko różnica w nazwie?
da radę sprawdzić jakoś czy sprężyna centralna jest za słaba?

no różnią się długością - o ile oba tak samo mierzone.
Sprężyna sprawdzisz w zasadzie tylko podczas regulacji kiedy bedziesz miał objawy ślizgania sie paska na korektorze lub dzikich obrotów silnika przy braku przyspieszenia.
Ew. zmierz siłe potrzebną do jej ściśnięcia i porównaj z zestawieniami dostępnymi w necie.

pokrywę mam 43cm więc pasek 729 ale nie wiem czy nie jest za długi troszkę.
przyśpieszenie ma dobre, obroty chyba 7k~ przy starcie + je wykorzystuje, jak przełoży to 5-6k. rolki 6,5g
cały czas mam problem z tym paskiem. wrzuciłem racing bee 729 17 28 to pękł po jakichś 30km.

są jakieś specjalne klucze do rozkręcenia sprzęgła aby wymienić sprężynę centralną? szukam i nie mogę znaleźć.
i jaki rozmiar jest tej dużej śruby?

są specjalne klucze - dedykowane do “śruby w modelu”. Ale ludzie to robią dużą nasadką 34-36, francuzem, imadłem…itd Jest masa patentów na to włącznie z odkręcaniem śruby przecinakiem i młotkiem (co jest takie raczej destrukcyjne dla tych elementów). Youtube jest pełen filmów z wymianą sprezyny centralnej - takich szukaj.

ogólnie to większe prawdopodobieństwo chyba jest, że się ślizga na sprzęgle niż na wariatorze, co?

  • po świeżym starcie leci jakoś 90~km/h potem po ok.3-7km spada to do 70-75km/h