Sposoby na s tuningowanie optyczne skutera …

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Archiwum Jednoślad.pl (2005-2010) Sposoby na s tuningowanie optyczne skutera …

Ten temat zawiera 5 odpowiedzi, ma 1 głos i był aktualizowany ostatnio przez  Anonimowy 9 lata temu.

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #254967

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Jak stuningować skuter- Kompendium
    autor: Tomasz „skinny” Pluszczyk” Krzyh999 „

    No to zaczynamy…

    Na początek coś prostego i niewymagającego dużej kasy. Może to być np. pomalowanie napisów na oponach, naklejenie drobnych naklejek, wymiana tarcz zegarów, przyciemnienie lamp sprayem. Te rzeczy wymagają minimalnego wkładu pracy, a efekty będzie widać na pierwszy rzut oka. Później będą wymienione rzeczy wymagające więcej kasy albo sporego wkładu pracy.

    Naklejki tuningowe:

    Jeśli Twój skuter nie będzie małowany aerografem, to dobrym rozwiązaniem jest naklejenie jakichś naklejek firm związanych ze skuterami, część z nich można dostać za darmo np. NGK, Castrol, Motul itp. Można też kupić całe zestawy naklejek np. Hebo lub Polini:

    Malowanie napisów na oponach:

    Napisy na oponach maluje się markerami OLEJNYMI. Koszt to ok. 10zł za sztukę, a pomalowane napisy będą się trzymały naprawdę długo. Występują one w wielu kolorach- każdy znajdzie coś odpowiedniego. Jeśli chcesz małować na biało to możesz też użyć korektora, ale po 2 miesiącach kolor wyblaknie i zacznie schodzić. Można też użyć farby olejnej i nanosić ją pędzlem na opony, efekt będzie identyczny jak po użyciu markera.

    Brewki:

    Brewki można kupić gotowe lub wykonać samodzielnie, niektórzy robią je z taśmy izolacyjnej.

    Wymiana tarcz zegarów:

    Można ściągnąć gotowe do wydruku tarcze i przerobić je wg. Własnego uznania w programie do obróbki grafiki np. Photoshopie, następnie wydrukować; na czymś Można na domowej drukarce, najlepiej na papierze fotograficznym (do kupienia w każdym sklepie komputerowym).

    Przyciemnianie lamp:

    Do przyciemniania lamp używa się specjalnych spray`ów, występują nie tylko w czarnym kolorze- można np. kupić niebieski tylko trzeba poszukać- gdzieś Najlepiej w dużych sklepach motoryzacyjnych, tam będą mieli na 99%. Można też przyciemnić całkowicie jakąś część lampy tak, by powstał jakiś konkretny wzór…

    Odrysowujemy np. na kartonie kształt lampy, a następnie wzór który chcemy mieć, wycinamy jak trzeba i podczas świecenia lampy efekt jest powalający:

    Manetki tuningowe:

    Do kupienia m. in w naszym sklepie on-line .Występują we wszystkich kolorach, są też wersje z chromowanymi końcówkami. Po prostu wsadza się je w miejsce starych manetek, żaden klej nie będzie potrzebny, chociaż na forum kiedyś był podawany link do kleju przeznaczonego specjalnie do mocowania manetek oO.

    Zmieniamy lusterka:

    Nic nie stoi na przeszkodzie, by pozbyć się zwykłych, standardowych lusterek, na rzecz znacznie bardziej atrakcyjnych, np. popularne lusterka F1 lub tzw. ‘łezki’ które oprócz standardowej gamy kolorów występują także chromowane.

    Folia carbonowa:

    Zastosowań może mieć bardzo wiele, od obklejenia końcówki wydechu aż po wykończenie nią całej ‚maski’ skutera

    Nakładki na wentile:

    Najpopularniejsze są świecące zasilane bateriami (przez sporo osób uznane za wiejski tuning), ale można też poszukać chromowanych, czy też innych w naprawdę różnych kształtach,

    Ryfle:

    Właściwie większość osób decyduje się na założenie ryfli, na forum w dziale ‘sprzedam’ kilku forumowiczów wykonuje ryfle na zamówienie w atrakcyjnych cenach. Oprócz takich ze standardowej blachy ryflowanej, są też takie

    Wymiana lamp i kierunkowskazów:

    Z przodu można dać klosz w innym kolorze albo wymienić całą lampę np. na soczewkową.

    … lub wymienić żarówkę na ‘blue light’, czy też podświetlić lampę diodami.

    Z tyłu tak samo można wymienić tylko klosz, np. na na niebieski, albo wstawić lampę np. Lexus style

    … oraz zastąpić orginalne kierunki tuningowymi, uniwersalnymi.

    Zmiana obszycia kanapy:

    Obszyciem kanapy zajmie się tapicer, można obszyć siedzenie zarówno na jeden kolor, jak i na kilka, a nawet pokusić się o laserowo wycinane wzory,

    A może spoiler?:

    Z pewnością doda sportowego charakteru naszemu sprzętowi. Są także dostępne uniwersalne moedele, które można zamontować do wielu skuterów.

    Siatka tuningowa:

    Wstawia się ją przeważnie we wloty powietrza, okazyjnie można kupić np. na allegro, lub w hipermarketach (np. w OBI można kupić tanio siatkę niepomalowaną).

    Przedłużki do amortyzatorów:

    Montuje się je pod tylnimi amortyzatorami, podnoszą nam one tył skutera o jakieś 5 cm.

    Atrapa NOSu & GazBox:

    Przez większość osób atrapy NOSu są uważane za coś wspaniałego, jednak są też tacy, którzy mówią, że to wieś-tuning :). Większość wygląda naprawdę tragicznie- butelka po dezodorancie z naklejką ‘NOS’ i przymocowanym wężykiem. Ale zdażają się też naprawdę atrakcyjne,

    Można oczywiście zamontować sobie prawdziwą instalację N2O , ale raczej mało osób ma na zbyciu 3000zł :).
    Zamiast bawić się w atrapy można też kupić Gazbox, oprócz atrakcyjnego wyglądu skuter (po tuningu mechanicznym) będzie szybciej reagował na manetkę gazu.

    Chwytak powietrza:

    Montuje się go w skuterach chłodzonych powietrzem, w miejsce standardowej obudowy chroniącej wentylator.

    Osłona pompy wodnej:

    Odpowiednik chwytaka powietrza w skuterach LC.

    Tablica rejestracyjna na przekładni:

    Najpopularniejsze miejsce montowania rejestracji w skuterach bez tylniego błotnika. Odpowiednie mocowanie tablicy można kupić w każdym sklepie.

    Chromowanie wydechu:

    Chromuje się w zakładach galwanistycznych, nie u lakiernika! Chrom nie jest farbą jak się niektórym wydaje, tylko powłoką metalową. Przed chromowaniem należy doprowadzić powierzchnię tłumika do jak najgładszej postaci- każdy spaw będzie oszpecał chrom! Koszt nałożenia chromu na wydech to ok. 100zł.

    Polerka chrom przekładni i felg:

    Wymiana wydechu:

    Poza tłumikami o standardowym wyglądzie, można spotkać perełki powodujące niekontrolowane opady szczęk właściwie wszystkich przechodniów, takiego wydechu nie sposób nie zauważyć:

    Wymieńne końcówki wydechów:

    Kilka tłumików ma wymienne końcówki. W sklepach internetowych można je zakupić w kilku wariantach kolorystycznych.

    Zmieniamy filtr powietrza:

    W seryjnym skuterze stożkowy filtr powietrza z pewnością nie podniesie osiągów (chociaż do niektórych osób to nie dociera…), jednak gdy jest umieszczony w widocznym miejscu, to może posłużyć jako element tuningu optycznego. Poza filtrami stożkowymi coraz więcej ‘zwykłych’ np. piankowych filtrów, charakteryzuje się ciekawym wyglądem

    Osłona filtru powietrza :

    Jeśli filtr powietrza jest za osłoną to mamy dwa wyjścia: pozbyć się osłony i wstawić jakiś extra filtr, lub… zmienić seryjną osłonę na tuningową.

    Wymiana kickstarter`a:

    Dobrym dopełnieniem wypolerowanej przekładni będzie nowy, atrakcyjniejszy kickstarter.

    Malowanie zacisków hamulcowych:

    Czyli po prostu pomalowanie zacisków :).

    Wymiana przekładni:

    Zamiast ‘bawić się’ w polerkę, można kupić tuningową przekładnię, będzie znacznie odbiegała wyglądem od standardowej i z pewnością przyciągnie spojżenia.

    Śruby mocujące:

    W sprzedaży są dostępne tuningowe śruby, świetnie nadające się do przykręcenia pokrywy przekładni. Poza całą gamą kolorów w jakich występują są także chromowane.

    Do zamontowania tablicy rejestracyjnej można użyć np. świecących śrub, podłączanych do akumulatora

    Kierownica BMX:

    Niektórzy uważają, że to zwykły kawałek rurki, inni że kierownice BMX nadają sportowego charakteru. Na wyścigach można zaobserwować skutery z takimi kierownicami. Zmiana kierownicy wiąże się z demontażem standardowych zegarów.

    Licznik tuningowy:

    Jeśli chcesz mieć kierownicę BMX, to musisz zdemontować standardowe zegary i zamiast nich podłączyć jakieś, które da się zamontować na nowej kierownicy, jeśli ktoś jest baaardzo oszczędny to może podłączyć nawet licznik rowerowy, ale firmy tuningowe stworzyły liczniki specjalnie dla skuterów. Poza prędkościomierzem zazwyczaj oferują także inne funkcje jak np. pomiar temperatury silnika. Poza tym można zamontować także obrotomierz, przeważnie są łatwe w montażu ponieważ podpina się je pod świecę.

    Adapter kierownicy:

    Jest to swego rodzaju miejsce łączenia skutera z kierownicą.

    Klamki hamulców:

    Jeśli seryjne Ci się znudziły, a samo ich pomalowanie Ci nie wystarcza pozostaje jedynie wymiana na tuningowe, zazwyczaj poza zmienionym malowaniem różnią się kształtem od seryjnych.

    Można Ew. nałożyć na seryjne klamki specjalne nakładki:

    Przełączniki świateł etc;

    Stopka boczna:

    Bardzo praktyczny gadget. Osobiście nigdy nie uznawałem stopki jako elementu tuningu, jednak trzeba przyznać, że chromowana świetnie się prezentuje.

    Kolorowe szybki deski rozdzielczej:

    Osobiście wolał bym mieć białą szybkę i wydrukować inne zegary oraz zmienić podświetlenie. Jednak gdy ktoś maluje np. całą kierownicę na zielono to szybka w tym samym kolorze jak najbardziej pasuje.

    Wymiana licznika w standardowej kierownicy:

    Świetny element tuningu! Jak widać powyższy licznik ma obrotomierz analogowy, prędkościomiećrz analogowy i z prawej strony wyświetlacz ciekłokrystaliczny. Jak wiadomo kupno samego obrotomierza to spory wydatek, chyba warto wtedy dołożyć i cieszyć się licznikiem jakiego nie ma żaden kumpel.

    Nakładki na siedzenie:

    Powyższe nakładki przeznaczone są na siedzenie do pasażera w Aeroxie / MBK Nitro.

    Ciężarki ‘antywibracyjne’ na kierownicę:

    Osłona stacyjki:

    Korek wlewu paliwa:

    Bajer przeznaczony dla Yamahy Aerox / MBK Nitro.

    Korek wlewu oleju:

    Pewnie nawet nikt nie zauważy, że masz zmieniony korek wlewu oleju, ale jak tuningować to na całego :).

    Wygładzenie tyłu:

    Polega na zdemontowaniu tylniego błotnika (chlapacza), do którego jest przymocowana rejestracja. I zamontowaniu specjalnej ‘zaślepki’, Ew. można ją zrobić samemu z blachy. Skoro rejestracja nie jest już na swoim miejscu to trzeba by ją gdzieś przenieść. Najlepiej zamontować ją na przekładni:

    Felgi tuningowe:

    Zamiast małować polerować felgi, można wstawić jakieś od innego skutera (oczywiście o ile będą pasowały) albo kupić felgi tuningowe.

    Tarcza hamulcowa:

    Zamiast standardowej tarczy hamulcowej można wstawić tuningową. Połączenie tuningu optycznego z mechanicznym.

    Malowanie skutera:

    Przed oddaniem skutera do lakiernika najlepiej dobrze przemyśleć, która część ma być małowana na jaki kotor. Żeby lepiej zaplanować malowanie powstały szablony lakiernicze, można je ściągnąć m. in. z naszej strony: .

    Malowanie aerografem:

    Jeden z najdroższych elementów tuningu optycznego… Pomalowanie całego skutera niesię za sobą ogromne koszty, ale efektu nie da się nie zauważyć :). Aerografem namalować można zarówno tribala, jak i wytatuować naszemu skutowi jakieś skomplikowane wzory. Więcej można przeczytać tutaj.

    Wymiana / tuning przedniego błotnika:

    Można kupić tuningowy błotnik I zamontować zamiast seryjnego, albo samemu przerobić standardowy, np wycinając w nim jakieś znaki albo zmieniając mu kształt.

    Dodatkowe wloty powietrza:

    Mocuje się je na wyciętych otworach w plastikach.

    Wycinanie znaków w plastikach:

    Wycinanie znaków w plastikach jest często pomijane podczas tuningu; wymaga wiele pracy i pewnych umiejętności. Idealnie do takiej roboty nadaje się multiszlifierka, ale raczej nikt jej nie kupi specjalnie żeby sobie skuta stuningować, trzeba więc zrobić to bardziej domowymi sposobami, np. sposób jaki opisał Krzysiek3miasto na forum:
    Do imadła przymocować wiertarkę, tak żeby wiertłem (najlepiej cienkim, tytanowym) była skierowana do góry. Nawiercamy dziurę w środku wycinanego wzoru, teraz już tylko przesuwamy plastik.
    Był też patent z cięciem plastików narzędziami dentystycznymi, ale dostęp do nich ma raczej mało osób…
    Pod wycięty znak najlepiej przymocować siatkę tuningową.

    Szpachlowanie Plastików:

    Za pomocą szpachtli można nadać plastikom nieco kształty, usunąć (zaszpachlować) niechciane wloty powietrza, lub po prostu zakryć zniszczenia powstałe w wypadku. Po szpachlowaniu wyrównujemy powierzchnię bardzo drobnym (wodnym) papierem do szlifowania i malujemy.

    Wymiana plastików:

    Kosztowny zabieg, poważnie bym się zastanowił, czy warto kupować tuningowe plastiki. Wg. Mnie lepiej samemu przerobić standardowe. Inna sprawa jeśli ktoś miał wypadek i oryginalne plastiki do niczego się już nie nadają…

    Kameleon:

    Kameleon- farba, która zmienia kolor w zależności od kąta patrzenia. Jak wszystko co piękne nie może być tanie…

    Fantachrom:

    Fantachrom to coś bardzo przypominające chrom, jednak może być dowolnego koloru. Fantachromowanie 1 felgi to wydatek co najmniej 500 zł. Jednak w przeciwieństwie do zwykłego chromu ‘fanta’ nie jest odporny na wysokie temperatury, więc nie nada się na wydech, ale za to można nim pokrywać plastik.

    Futerko?:

    W Polsce raczej nie spotykane, ale w Niemczech na zlotach często można zaobserwować skutery obite w futerko, jednym może się podobać, inni patrzą na to z obrzydzeniem :). ‘Futerkuje’ się plastiki, kanapę, a nawet felgi.

    Odzyskał ten temat
    Krzyh999

    Copyright © by jednoslad.pl All Right Reserved. Tamten temat nie działa

    #254968

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Fajny temacik. Dzięki, na pewno się przyda.

    #254969

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Spoko ze ktos znow to zrobił 😆 moze to pomoże uniknac zakładania tematów typu „co zrobić w moim Sqtrze” 😉

    #254970

    Anonimowy
    • Postów: 0

    przeyklejcie ten temat to nei będzie tyle tematow na forum jak ztuningowac skuter optycznie

    #254971

    Anonimowy
    • Postów: 0

    linki nie działają :-/ poza tym temat wypasiony, piwko 😆

    #254972

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Temat jak najbardziej ok, ale niech autor go poprawi i doda linki, albo niech niech zmieni tak, że napisane , że jest link a go nie ma. Jak będzie poprawione to dac mi znac to przykleje.
    Na razie nie pisac tu bez sensu.

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie

Zobacz także: