Portal Motocyklowy Jednoślad.pl

Społeczność

Zaloguj się lub zarejestruj w Jednoślad.pl:  

Zarejestruj się

sportowy tłumik do 2T

Dział: Skutery, Motorowery i Motocykle Zipp Dodano 4 lata temu





  1. marcin_wlkp

    witam czytałem ostatnio ze wymiana tłumika na tuningowy w skuterze 2T to jeden z kluczowych sposobów na znaczne poprawienie osiągów .ale gdzies w instrukcji mojego skutera (zipp quantum R z silnikiem 2T) wyczytałem ze on juz niby fabrycznie jest wyposażony w sportowy tłumik.wiec pytam w jakim sensie jest on niby sportowy?zawirowywacz spalin posiada, czy jest jakies sensowne wytłumaczenie skąd ta nazwa "sportowy"?????

    Napisano 4 lata temu, przez marcin_wlkp, Postów: 101, Użytkownik Link do wypowiedzi


  2. Kapuchon

    Pewnie nazywają go sportowym bo wygląda jak sportowy tłumik tzn. jest taki zawinięty do góry jak np. ten

    Napisano 4 lata temu, przez Kapuchon, Postów: 2707, Użytkownik Link do wypowiedzi


  3. marcin_wlkp

    no taki niby zawiniety jest ale chodzi mi o jego budowe wewnetrzna a bardziej o jego wpływ na osiagi.jak dobrac właściwy tłumik zeby ta różnica osiągów była naprawde odczówalna?

    Napisano 4 lata temu, przez marcin_wlkp, Postów: 101, Użytkownik Link do wypowiedzi


  4. Ryglos

    Taki właśnie "zawinięty" tłumik to tłumik sportowy. Co do budowy to nie umiem Ci za bardzo odpowiedzieć na twoje pytanie. Żeby wzrost mocy był odczuwalny należy zamontować jakiś markowy tłumik. Koszt takiego to jakieś średnio 400zł. Żeby był wzrost mocy to najpierw musisz odblokować skuter, a dopiero potem tuning. Tak to to nic zbytnio nie da.

    _______________________________________

    Derbi Senda X-Treme 2008r.
    Napisano 4 lata temu, przez Ryglos, Postów: 2531, Użytkownik Link do wypowiedzi


  5. marcin_wlkp

    planuje odblokowac skuta za 2 miesiace narazie zbieram opinie i wiedze jak zrobic ze skuta potwora hihihi

    Napisano 4 lata temu, przez marcin_wlkp, Postów: 101, Użytkownik Link do wypowiedzi


  6. MichalWujak

    Jest on sportowy w sensie że ma komorę rozprężną i tłumik osobno (jak ten na zdjęciu). Tłumiki sportowe różnią się pojemnością tej komory oraz kątami pomiędzy jej ściankami (tzw. stożkami) - zmiany tych parametrów powodują, że silnik ma większą czy mniejszą moc. Do wykorzystania wydechu potrzebna jest regulacja gaźnika za pomocą dysz.

    Napisano 4 lata temu, przez MichalWujak, Postów: 495, Skuterowo.com Link do wypowiedzi


  7. marcin_wlkp

    a tak troche prościej czy jestem w stanie wyciągnac wiecej mocy z mojego fabrycznego niby sportowego tłumika?

    Napisano 4 lata temu, przez marcin_wlkp, Postów: 101, Użytkownik Link do wypowiedzi


  8. barteklodz

    a niekiedy zmiana gaźnika, zabawa z twardością membran i odpowiedni przepływ powietrza przez filtr

    dalej żeby to miało sens w automacie > regulacja napędu
    dobór rolek, sprężyny centralnej, sprężynek sprzęgła.

    czyli kolejne wydatki

    zaraz ktoś napisze że to bez sensu ale niestety jedno ciągnie drugie żeby grało na swoje możliwości.

    trzeba szykować 2-2,5 tys zł

    Kymco B&W 170
    Napisano 4 lata temu, przez barteklodz, Postów: 784, Użytkownik Link do wypowiedzi


  9. barteklodz

    marcin_wlkp napisał:

    a tak troche prościej czy jestem w stanie wyciągnac wiecej mocy z mojego fabrycznego niby sportowego tłumika?

    rozciąć i wypruć środek z dyfuzora następnie regulacja gaźnika i napędu

    Napisano 4 lata temu, przez barteklodz, Postów: 784, Użytkownik Link do wypowiedzi


  10. marcin_wlkp

    przepraszam ze tak głupio zapytam ale która czesc tego tłumika to dyfuzor?

    Napisano 4 lata temu, przez marcin_wlkp, Postów: 101, Użytkownik Link do wypowiedzi


  11. Mystek

    Ta na dole, nad nim jest końcówka tłumiąca tzw. silencer ;)

    Mystek
    Napisano 4 lata temu, przez Mystek, Postów: 191, Użytkownik Link do wypowiedzi


  12. elastyna

    barteklodz- wypruwać środek dyfuzora?! nie lepiej kupić sportowy tłumik który naprawde polepszy osiagi skutera? Masz pare linków z tańszymi sportowymi tłumikami: http://www.rooader.pl/okno_ara.php?k=katalog&w=&n=2621&d=352&d1=8&d2=&d3=

    http://www.rooader.pl/okno_ara.php?k=katalog&w=&n=789&d=352&d1=8&d2=&d3=

    http://www.rooader.pl/okno_ara.php?k=katalog&w=&n=1571&d=352&d1=8&d2=&d3=

    http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=869172&sid=9276c83935d5581d7795b34e8343c6c8 test wydechów

    Pamiętaj aby dobrać wydech pod odpowiednią klase jaką będziesz robił skuter. Np. nie dawaj wydechu evo pod seryjny cylinder;p

    Cpi Oliver 2t 2005r
    Napisano 4 lata temu, przez elastyna, Postów: 244, Użytkownik Link do wypowiedzi


  13. MichalWujak

    Rozcinanie dyfuzora nie ma sensu, bo jedyne co może się w nim znajdować to katalizator - zwinięta blacha, która wygląda w ten sposób http://nokautimg3.pl/p-ba-95-ba951b4b5f742be2b5b8e9a43c2235da500x500/katalizator-do-tlumikow-motocyklowych-leovince-sbk-slip-on-50mm.jpg . Jej usunięcie daje minimalny przyrost v-maxu i w sumie nic więcej. Sportowy wydech daje więcej, bo inna jest pojemność komory rezonansowej, kąty stożka i kontrstożka.

    Napisano 4 lata temu, przez MichalWujak, Postów: 495, Skuterowo.com Link do wypowiedzi

Odpowiedz

Musisz się zalogować, żeby napisać odpowiedź.
Nie masz konta? Zarejestruj się

Dotychczas brak tagów.



sportowy tłumik do 2T: Śledź to forum za pomocą RSS

Ważne

Polecane porady, testy, opinie...

Honda CBR 125 R: Czy warto kupić?

Honda CBR 125 R: Czy warto kupić?

01 Listopad 2014

Honda CBR to marzenie wielu początkujących motocyklistów. Każdy chciałby mieć CBR 600 czy 1000cm³ i ponad 100KM zaklęte w prawej manetce. Co zrobić jeśli jednak na spełnienie tego marzenia nie możemy sobie na razie pozwolić, chociażby ze względu na młody wiek albo niewystarczające środki na koncie?

125 ccm Opinie0 opinii

Opony motocyklowe - jak czytać oznaczenia i dopasować ogumienie do motocykla

Opony motocyklowe - jak czytać oznaczenia i dopasować ogumienie do motocykla

17 Maj 2008

Jak ważne są opony w jednośladzie nie należy chyba nikomu przypominać. Jest to jedyny kontakt między motorem i Twoim ciałem a asfaltem po którym się poruszasz. To jakich używasz opon, jakie masz w nich ciśnienie i czy one pasują do Twojego stylu jazdy jest tak samo ważne jak to czy masz w baku paliwo.

Motocykle Porady0 opinii

Junak 608: Prezentacja Wideo oraz Zdjęcia

Junak 608: Prezentacja Wideo oraz Zdjęcia

27 Sierpień 2014

Junak 608 50 ccm 2T: Coś dla miłośników nie tylko dwukołowej turystyki. Junak 608 jest kolejnym w kolekcji skuterem o przeznaczeniu uniwersalnym. Za sprawą sporych gabarytów, wygodnej kanapy z podparciem lędźwiowym oraz optymalnie zestrojonemu zawieszeniu idealnie nadaje się również na nieco dalsze wyprawy.

Skutery Zdjęcia0 opinii

Portal i Forum Motocyklowe Jednoślad.pl

Portal i forum motocyklowe Jednoślad.pl wykorzystuje pliki sesji cookie. © 2005-2016 Wydawca: Jednoślad.pl. Grupa OnAir!, 01-231 Warszawa, Płocka 5a, Polska. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jednoślad.pl to funkcjonujący od 2005 roku portal motocyklowy oraz forum dla sympatyków skuterów, maxi skuterów 125 ccm, motorowerów i motocykli 125 ccm.