Spawanie tłumika pod 90cc.

Witam !
Co muszę włożyć w środek wydechu pod cylinder 90cc 4t ? Pojazd to skuter. Tłumik chce zrobić na wzór tłumika od NSR 125.
Jak wiadomo tłumik 2t różni się od 4t.
Chce uciąć seryjną końcówkę i przyspawać gotową końcówkę do rury idącej od cylindra. Średnica nie będzie za mała tej rury ? Jakie wygłuszenie/środek powinienem zrobić tej końcówce ? Gdybym kupił końcówkę od 2t to dałoby rady ją jakoś przerobić do 4t ?

Pojazd to Kymco Super 8 4t 90cc

Widziałem jak ludziska spawają ze Sobą rurę od 4T i końcówkę od 2T :)

Ale jeśli już się bawisz w tłumik... masz cylinder 90cc i głowicę o powiększonych zaworach i kanałach to pomyśl o większej średnicy rury :) ponieważ seryjna jest mniejsza od wylotu spalin w głowicy:)

Ja miałem w planach kupić tłumik od silnika GY6 150cc :) taki tłumik można dostać nowy za niecałe 200zł :) I wtedy średnica jest idealna :) Prawdopodobnie z tego co porównywałem na zdjęciach to mocowanie tłumika powinno być ok :)

Niestety pomysł nie wypalił bo skuter poszedł na handel :)

Ooo a tutaj znalazłem w jakimś sklepie ten tłumik:
http://motor-x.pl/tlumik-gy6-150-tuning-vp

Jeśli masz dostęp do spawarki :) trochę cierpliwości i umiejętności to też kolanko od chińskiego 2T można dopasować (też ma większą średnice niż rura w 4T) :) Trzeba je na gorąco delikatnie dogiąć jeśli dobrze pamiętam :) do tego do spawać końcówkę od 2T lub kupić tłumik uniwersalny na allegro i można mieć naprawdę fajny tłumik (przelotowy) który będzie pasował do cylindra 90cc :)

Mam spawarkę migo-mata, bosha - wszystko co potrzebne ;] Chciałbym to zrobić jak najmniejszym kosztem. jak polecasz zrobić ?

Więc ten tłumik co pokazałeś za 212zł kupie do tygodnia czasu. A rozstaw szpilek podejdzie? Długość rurki dobra ? Chyba, że polecasz coś innego ?

EDIT: Co myślisz o tym: http://allegro.pl/wydech-sportowy-skuter-139qmb-gy6-baotian-inca-col-i2355397004.html ? Zastanawia mnie po co do 4t pakują tą komorę(?) przed końcówką.

Chciałbym najlepszy do 250zł.

nie oszukujac sie... tlumik w 4T jest tylko po to zeby wyciszyc silnik.
Tym latwiej spaliny uciekna tym lepiej... czyli tym mniek komor tlumiacych tym lepiej, pamietajac zeby jednak nie bylo za glosno.
A te tlumiki od 2T to pic na wode chyba...

W 2t te komory mają zastosowanie, bo 2t musi miec kompresje na wydechu.

http://motor-x.pl/tlumik-gy6-150-tuning-vp z tym tłumikiem jest dużo roboty żeby go przerobić, bo kolanko jest złe.
Takie ma być:
http://ogloszenia.motocyklowe.info/sprzedam-tlumik-tecnigas-next-r-chrome-czesci-kymco-agillity-50-super-8-i-inne-silniki-gy6-2029-d-0.jpg

A niestety przy tym jest jakie jest ;/ http://motor-x.pl/tlumik-gy6-150-tuning-vp

A wydaje Mi się że od 150cc tłumik po prostu był by pod kątem a nie na wprost tak jak seryjne tłumiki :)

To tak jak napisałem wcześniej :) możesz kupić kolanko od 2T :) i na gorąco je lekko odgiąć lub dogiąć, chyba trzeba było je delikatnie dogiąć do skutera. Do tego kup samą końcówkę od 2T :) na allegro można dorwać za 20, 30zł używane :)i będziesz miał 100% przerobiony tłumik :)
http://www.youtube.com/watch?v=is67KZ1kXhE&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=sWE7oOx7nD0&feature=related

Tylko weź pod uwagę komentarz drono111 z sprzed 11 miesięcy w drugim filmiku :) w pierwszym bardzo ładnie brzmi tłumik jak na moje ucho :P

Jakoś nie mogę znaleść takich końcówek na allegro .

Wydech jak na razie zostaje ten co jest. Ściągnąłem tłumik i zrobiłem test - to samo co z tłumikiem. Przewierciłem go tylko na wylot. Co zrobić jak mi tak strzela jak w 2t na wolnych obrotach ?

a zawsze strzelał czy po rozwierceniu?
Bo u Mnie po rozwierceniu delikatnie zaczął strzelać, Ale to jak schodził z obrotów.

jak w 4t odpręży się wydech to będzie strzelać, a gdy przesadzimy to moc spadnie dość znacząco.

przy każdej ingerencji w układ niezbędna jest regulacja gaźnika

Co masz na myśli mówiąc przesadzimy ?

barteklodz, czy jesteś pewny tego co piszesz?
To są silniki 4T a nie 2T gdzie ważny jest wydech.

W 4T wydech też ma znaczenie na osiągi, ale mniejsze niż w 2T ;)

To jaki musi być wydech w 4t na osiągi ?

Taki: http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-wydech-naraku-traffic-kymco-super-p-10118-1.html?cPath=13969_17754_17758&sessID=9412b0fc6b61061496e6732eefb5082d
albo taki: http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-wydech-naraku-crossover-chrom-kymco-super-p-8859-1.html?cPath=13969_17754_17758&sessID=9412b0fc6b61061496e6732eefb5082d

Silnik ma cztery "suwy", zapewne ineresuje na wydech :D - kiedy to spaliny są usuwane z cylindra.
Układ wydechowy, składający się z tłumików (i katalizatora w benzynie) stanowi swoisty "opór" dla spalin, czyli w kolektorze wydechowym pojawi się pewne ciśnienie - gazy w końcu musza się "przepchnąć" przez te wszystkie "dziurki" w tłumikach. Wydech sportowy będzie stanowił mniejszy "opór" dla gazów, a zatem ciśnienie w kolektorze zmniejszy się, a zatem wydech będzie szybszy - bardziej skuteczny. I dlatego w każdym silniku wzrośnie moc i dynamika. Jaki to będzie wzrost, to już zależy od silnika.

Wszystko ma sens gdy będzie oczywiście dolot czyli filtr powietrza typu stożek żeby był lepszy dopływ powietrza.

Tłumiki które pokazał Pietro coś dadzą ale one ciągle mają homologację więc tłumik jest zablokowany ciągle... Więc wydawać 500zł na coś co jest zablokowane??
Sami pomyślcie czy jest sens...

Maniek_smola... napisał:

Silnik ma cztery "suwy", zapewne ineresuje na wydech :D - kiedy to spaliny są usuwane z cylindra.
Układ wydechowy, składający się z tłumików (i katalizatora w benzynie) stanowi swoisty "opór" dla spalin, czyli w kolektorze wydechowym pojawi się pewne ciśnienie - gazy w końcu musza się "przepchnąć" przez te wszystkie "dziurki" w tłumikach. Wydech sportowy będzie stanowił mniejszy "opór" dla gazów, a zatem ciśnienie w kolektorze zmniejszy się, a zatem wydech będzie szybszy - bardziej skuteczny. I dlatego w każdym silniku wzrośnie moc i dynamika. Jaki to będzie wzrost, to już zależy od silnika.
Wszystko ma sens gdy będzie oczywiście dolot czyli filtr powietrza typu stożek żeby był lepszy dopływ powietrza.
Tłumiki które pokazał Pietro coś dadzą ale one ciągle mają homologację więc tłumik jest zablokowany ciągle... Więc wydawać 500zł na coś co jest zablokowane??
Sami pomyślcie czy jest sens...

Blokadę z tych tłumików łatwo można usunąć, poprzez wyjęcie pierścienia blokującego przepływ spalin, przy kolektorze wydechu. Homologacja w tym przypadku odnosi się do emitowanego hałasu ;)

Maniek_smola... czy mażesz mi coś powiedzieć o dnośnie rometów 747 2T ??