Spadek mocy zipp 2t

Witam
Mam skuter zipp quantum 50 ale zmieniłem na 60 rok temu ma przejechane 1000km
mój problem jest taki w tym roku jezdzilem juz nim po 5km i normalnie jechal 70km a dzis wybralem sie dalej ok 10km i przy 7km mial nagle spadek mocy co dawalem gaz to sie dławil i moglem jechac 55 okolo 9km juz 40 i wkoncu dojechalem. Jak wracałem do domu to w granicach 8km znowu to sam jak juz bylem na prostej co dalem gaz to trzymal predkosc nie wiem o co chodzi ale cos mi sie wydaje ze to cos bedzie z modulem.
Prosze o porade co zrobic
Dzieki z gory

a kiedy teraz po odpoczynku zimnym ruszysz znowu śmiga czy już zmula od razu ?

jak wystygnie to normalnie jedzie po okolu 5km znowu zamula

Może zbyt uboga mieszanka ?
Lejesz do dozownika czy bezpośrednio do baku ?

olej leje do pojeminka i jak tankuje to tak z 75 dolewam do baku oleju Castrol Power 1 Racing 2T.
ale w tamtym sezonie normalnie jezdzil. Dziś coś mu odwaliło

No czyli to nie wina smarowania, nie wiem co może być przyczyną. Gdy jeździsz krótsze trasy to normalnie tak ?

nie dośc że masz dozownik to jeszcze 75ml dolewasz do baku (zapewne na 5-6 litrów paliwa?) ?No to masz ładnego gluta olejowego a nie paliwo.
A tak na zdrowy rozum-skoro dzieje się to po kilku km jazdy to jest to związane z temperaturą silnika. Więc zapewne tłok ci puchnie.
Przyczyną wysokiej temperatury spalania może być zły skład mieszanki. Ale skoro już puchnie to w zasadzie nadaje się tylko do wymiany

Z tego co słyszałem to na nowym cylindrze i tłoku powinno się dodawać dodatkowy olej do 2000km
rozbiore jeszcze cylinder i zobacze tam

ja słyszałem że cylinder żeliwny dociera sie około 1000km a nie 2000km. Około - to znaczy że nawet po 800km może być w zasadzie dotarty.
Jeżeli masz sprawny dozownik oleju to owszem jest takie niepisane zalecenie żeby do chinoli dolewać TROCHĘ oleju dodatkowo do zbiornika. Ale to TROCHĘ to jest 1-2 nakrętki a nie 75ml (na pełny zbiornik w okolicy 5L) bo to już nie jest trochę a wręcz prawie podwójna dawka.
Zawala i okleja to świece, wydech i gaźnik ma problem z rozpyleniem tego. Być może dlatego masz tak gorąco w silniku bo mieszanka jest za uboga w paliwo co powoduje wyższą temperaturę spalania do tego mniej paliwa to mniej parowania czyli mniej ciepła odbiera z elementów silnika.

Mam do wymiany cylinder i tłok
gaźnik mikuni 16-4890
Moje pytanie jakiej firymy zeby mi posłużul?
Cylinder żeliwny czy aluminiowy?
Tłok 1 czy 2 pierścieniowy?