Spadek mocy zipp 2t

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #187745
    cremin
    Użytkownik
    • 2
    • 6Postów:

    Witam
    Mam skuter zipp quantum 50 ale zmieniłem na 60 rok temu ma przejechane 1000km
    mój problem jest taki w tym roku jezdzilem juz nim po 5km i normalnie jechal 70km a dzis wybralem sie dalej ok 10km i przy 7km mial nagle spadek mocy co dawalem gaz to sie dławil i moglem jechac 55 okolo 9km juz 40 i wkoncu dojechalem. Jak wracałem do domu to w granicach 8km znowu to sam jak juz bylem na prostej co dalem gaz to trzymal predkosc nie wiem o co chodzi ale cos mi sie wydaje ze to cos bedzie z modulem.
    Prosze o porade co zrobic
    Dzieki z gory

    #187749
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    a kiedy teraz po odpoczynku zimnym ruszysz znowu śmiga czy już zmula od razu ?

    #187750
    cremin
    Użytkownik
    • 2
    • 6Postów:

    jak wystygnie to normalnie jedzie po okolu 5km znowu zamula

    #187751
    deadek123
    Użytkownik
    • 3
    • 10Postów:

    Może zbyt uboga mieszanka ?
    Lejesz do dozownika czy bezpośrednio do baku ?

    #187753
    cremin
    Użytkownik
    • 2
    • 6Postów:

    olej leje do pojeminka i jak tankuje to tak z 75 dolewam do baku oleju Castrol Power 1 Racing 2T.
    ale w tamtym sezonie normalnie jezdzil. Dziś coś mu odwaliło

    #187755
    deadek123
    Użytkownik
    • 3
    • 10Postów:

    No czyli to nie wina smarowania, nie wiem co może być przyczyną. Gdy jeździsz krótsze trasy to normalnie tak ?

    #187757
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    nie dośc że masz dozownik to jeszcze 75ml dolewasz do baku (zapewne na 5-6 litrów paliwa?) ?No to masz ładnego gluta olejowego a nie paliwo.
    A tak na zdrowy rozum-skoro dzieje się to po kilku km jazdy to jest to związane z temperaturą silnika. Więc zapewne tłok ci puchnie.
    Przyczyną wysokiej temperatury spalania może być zły skład mieszanki. Ale skoro już puchnie to w zasadzie nadaje się tylko do wymiany

    #187760
    cremin
    Użytkownik
    • 2
    • 6Postów:

    Z tego co słyszałem to na nowym cylindrze i tłoku powinno się dodawać dodatkowy olej do 2000km
    rozbiore jeszcze cylinder i zobacze tam

    #187763
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    ja słyszałem że cylinder żeliwny dociera sie około 1000km a nie 2000km. Około – to znaczy że nawet po 800km może być w zasadzie dotarty.
    Jeżeli masz sprawny dozownik oleju to owszem jest takie niepisane zalecenie żeby do chinoli dolewać TROCHĘ oleju dodatkowo do zbiornika. Ale to TROCHĘ to jest 1-2 nakrętki a nie 75ml (na pełny zbiornik w okolicy 5L) bo to już nie jest trochę a wręcz prawie podwójna dawka.
    Zawala i okleja to świece, wydech i gaźnik ma problem z rozpyleniem tego. Być może dlatego masz tak gorąco w silniku bo mieszanka jest za uboga w paliwo co powoduje wyższą temperaturę spalania do tego mniej paliwa to mniej parowania czyli mniej ciepła odbiera z elementów silnika.

    #188118
    cremin
    Użytkownik
    • 2
    • 6Postów:

    Mam do wymiany cylinder i tłok
    gaźnik mikuni 16-4890
    Moje pytanie jakiej firymy zeby mi posłużul?
    Cylinder żeliwny czy aluminiowy?
    Tłok 1 czy 2 pierścieniowy?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button