Słaby rozrusznik? Problem z rozrusznikiem.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Słaby rozrusznik? Problem z rozrusznikiem.

Ten temat zawiera 10 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe eadem eadem 4 lata, 8 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 11 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #160990
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 133

    Taki problemik:
    Świeca ma piękną kawę z mlekiem nawet na białym izolatorze w świecy, dobrze się wkręca na obroty. Na zimnym silniku odpala za 2 kopnięciem, na ciepłym tak samo, a czasem nawet za 1 kopnięciem. Problem jest z rozrusznikiem. Zakupiłem już nawet nowy rozrusznik 50cm3, dzisiaj podłączyłem nowy akumulator – specjalnie z prądem rozruchowym 50A.
    Rozrusznik dobrze kręci, bendix się załącza, wał się obraca, jednak aby odpalić z rozrusznika należy przez dobre 10 sekund trzymać przycisk i bawić się manetką [Otworzyć na max, zamknąć, otworzyć, i tak w kółko]. Po odpaleniu załącza się ssanie.
    Tak jak już wspomniałem z kopniaka bardzo dobrze odpala, z rozrusznika już tak dobrze nie idzie. Co mogę zrobić aby mi to dobrze działało? Cylinder jest większy, i może problem leży w tym, że rozrusznik od 50cm3 jest za słaby? Jak mogę przyśpieszyć rozrusznik? A może problem jest z gaźnikiem? Ręce mi już opadają.

    #161016
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 133

    Podłączyłem przed chwilą dodatkową masę pod rozrusznik – dalej problem opisany wyżej. Rozrusznik nie ma siły zakręcić gdy przytrzymam bendix śrubokrętem. A ponieważ z kopniaka pali, a z rozrusznika nie podejrzewam, że rozrusznik jest po prostu za słaby jak na mój setup, a konkretnie kompresje. Na zimnym silniku jest za mocna kompresja, na rozgrzanym kompresja jest troszkę mniejsza przez co nie ma problemu z odpaleniem na ciepłym silniku.
    Moje pytanie do elektryków: W jaki sposób zwiększę moc rozrusznikowi, lub jaki nowy rozrusznik kupić taki, który by pociągnął 72cm3, i sportowy wałek?

    #161019
    Zdjęcie profilowe eadem
    eadem
    Użytkownik
    • Postów: 2 328

    Miałem ten temat przy seryjnym gaźniku. Wymiana na podciśnieniowy zdecydowanie poprawiła rozruch – konkretnie WM motor. Chociaż jak na chińskie silniki przystało, falowanie dalej występuje, to jednak z rozrusznika palił ładnie.

    „Wyprzedzeni/Wzięci na starcie:
    – Yamaha Neos (Pizza Domino’s)”
    Oni mają blokady z tego co zauważyłem.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Prezenty od Junaka

    Kup dowolny jednoślad marki Junak, a otrzymasz kask z blendą Junak oraz 5L oleju Platinum Rider.
    #161020
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 15 785

    rozrusznik kręci za wolno. Zobacz czy rozruszniki od 125-250 nie są podobne gabarytami. Ale jest ALE.

    Możesz zrobić testa i podpiąć samochodowy akumulator. Dowiesz sie czy to kwestia niewydolnego zasilania rozrusznika czy mocy samego silniczka. Ale też nie do końca bo jest jeszcze kwestia spadku napięcia w instalacji.
    Opór na rozruszniku (a to silnik szeregowy) powoduje duży pobór prądu a wiec znaczny spadek napięcia w instalacji. Mocniejszy rozrusznik pociągnie podobnie wiec może to nie rozwiązać problemu – jakąś podpowiedzią będzie start z dużego i mocnego akumulatora

    Z drugiej strony są aeroxy i inne takie startujące z cylindrami 70-80 z rozrusznika (choć większość zostaje tylko z kopniakiem) ale tam na ogół jest 2T wiec cykle pracy częściej a do oporów przy rozruchu nie dołącza się rozrząd który trzeba ruszyć- a to spory opór.

    Mi na Airsalu 70 z kopa też odpalał za pierwszym a rozrusznikiem potrzebowałem 2-3 sekundy kręcenia.
    Na obecnym setupie przy rozładowanym mocno akumulatorze nie odpalał nawet z kopniaka na starym gaźniku. teraz wsadziłem 19mm stage6 i może sytuacja sie zmieni.

    ziuuummmm….
    #161029
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 133

    zauważyłem, że tulejki w pokrywie mają troszkę luzy. Jaka jest szansa, że winne są tulejki z luzami? Przy okazji mogę bendix nowy kupić.

    #161030
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 133

    eadem napisał:

    Miałem ten temat przy seryjnym gaźniku. Wymiana na podciśnieniowy zdecydowanie poprawiła rozruch – konkretnie WM motor. Chociaż jak na chińskie silniki przystało, falowanie dalej występuje, to jednak z rozrusznika palił ładnie.
    „Wyprzedzeni/Wzięci na starcie:
    – Yamaha Neos (Pizza Domino’s)”
    Oni mają blokady z tego co zauważyłem.

    Mogę prosić link do takiego gaźnika podciśnieniowego 139qmb? I jakie są różnice gołym okiem od zwykłego gaźnika 139qmb?

    #161032
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 15 785

    tulejki może w jakimś stopniu też. Prawda jest taka że przy podwyższonej kompresji i agresywniejszym wałku zaczynają się liczyć sprawy które wcześniej nie miały aż takiego znaczenia:
    – przerwa na świecy i energia iskry (żeby nie została/zdmuchnięta/)
    – prędkość obrotowa wału przy rozruchu
    – precyzyjne ustawienie zapłonu
    – stopień napełnienia i stopień wymieszania powietrza z paliwem

    każdy opór, luz, nieosiowość, niedokładność – wyłazi jako problem.

    ziuuummmm….
    #161038
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 133

    Jak najszybciej kupie tulejki, nowy bendix. (to koszt 40 zł – Na razie mnie stać), Zastanawiam się nad tym: http://sklep.motor-land.com.pl/p-19303-rozrusznik-gy6-80-ccm-hi-power/

    Ile tak na prawdę daję napis „hi power ?”
    Akumulator dzisiaj zalany elektrolitem – nówka sztuka, słychać, że fajnie kręci rozrusznikiem.
    Teoria z tulejkami opierana jest z:
    http://skuterypolnoc.ubf.pl/forum/viewthread.php?forum_id=32&thread_id=2625

    „DODAM OD SIEBIE ŻE JAK MAMY DOBRY AKU A LEDWO KRĘCI TO WŁASNIE PRZYCZYNA JEST W WYROBIONYCH TULEJKACH BĄDŻ COŚ NIE TAK Z BENDIXEM : NP ZACINANIE JEGO .Oczywiscie lekkie smarowanie nie zaszkodzi”.

    Kolejna teoria to brak mocy – ciepły silnik = mniejsza kompresja, odpala od dotknięcia, a jak odpali, zgaszę, to już nie chce zapalić, z kopki pali za każdym razem.
    Zimny silnik = Duża kompresja – problem.

    Napiszę po wymianie bendixa i tulejek, czy pomogło 😛

    #161042
    Zdjęcie profilowe eadem
    eadem
    Użytkownik
    • Postów: 2 328

    Mogę prosić link do takiego gaźnika podciśnieniowego 139qmb? I jakie są różnice gołym okiem od zwykłego gaźnika 139qmb?

    http://skuterownia.com.pl/default/gazniki/gaznik-podcisnieniowy-do-chinskich-skuterow-4t.html

    Tylko przy 72cc może być ogólnie za słaby (nie wydobędzie potencjału silnika).

    #161044
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 133

    przecież mam taki seryjnie.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 11 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie