Słaby akumulator a dynamika jazdy i system Synerject

Czy słaby akumulator ma wpływ na dynamike jazdy,przyspieszenie?
Kolejna sprawa jest związana z ładowaniem i brakiem ładowania, w tym skuterze jest taki system że podczas przyspieszania akumulator przestaje być ładowany żeby cała moc została przekazana na koło, a samo ładowanie włącza się po osiągnięciu prędkości 65km/h i więcej, podczas postoju i chamowania, problem w tym że często poruszam się do 65km/h i aku nie jest ładowany. Ten fabryczny jest już na śmietnik, dostał tak mocno że jest już nie do uratowania, z 9Ah wchodzi w niego 2,4Ah

Link, jak ktoś chciał by poczytać o tym systemie.

https://scooterlab.uk/peugeot-speedfight-4-smartmotion-125-review-road-test/

akumulator jeżeli nie ma megazwarcia to nie ma wpływu na przyśpieszenie.
Z tym 65km/h jako prędkosc graniczna do ładowania to jakoś mi się nie wydaje - zwłaszcza że to skuter miejski - a w mieście granicą często jest 50km/h.
To raczej dotyczy obciażenia - powiedzmy 70% otwarcia przepustnicy i więcej oznacza dla komputera “przyśpieszamy ile wlezie” i wtedy zdejmuje z silnika obciażenie alternatorem a jak już osiągnie te 65km/h to mimo max uchylenia przywraca ładowanie. Zapewne zarządza tym jakiś ELD (Electric Load Detector) szacujący bieżące obciażenie odbiornikami, bieżące możliwości ładowania i “stan” w jakim jest skuter (jak właśnie przypiesza…itd).
I pewnie to nawet dobrze działa tylko że padł ci aku - nie na skutek tego że nie ładujesz - tylko usterki. Własnej lub układu ładowania

Całkiem możliwe że odczyt jest z przepustnicy, ale wychodzi to przy prędkości około 65km/h.
I co teraz zrobić? Skuter ma złącze diagnostyczne, czy można to zmienić komputerem w jakimś serwisie? Jak dzwonię do autoryzowanych serwisów gdzie sprzedają te skutery to mechanicy nie słyszeli o takim systemie.
Widzę że gniazdo od złącza diagnostycznego prowadzi do, regulatora’'? Wielkości paczki papierosów czarny żebrowany radiator, czy to jest za razem komputer?
Z opisu tego systemu w artykule z linku wynika że ładowanie powinno się załączać przy poruszaniu sie ze stałą predkoscią, czyli przy przyspieszaniu nie ładuje ale jak jadę stałą prędkością, np kolo 40km/h to powinien ładować.
Może to dlatego że to sportowa wersja Total Sport R-CUP?

Zauważyłem że jadąc pod spore długie wzniesienie to zaczyna ładować już przy około 60km/h, po prostej jest od 66 tak nawet 67 czasami, czyli jakoś od bciąrzenia? Może to by coś komuś mówiło, bo tak teoretycznie to nie mogę sobie pozwolić na jakieś dłuższe trasy bo mi cały aku wyładuje, gdybym wiedział co za część jest za to odpowiedzialna może bym ją wymienił :confused: