Skuterek 4t

Witam, Mam na stanie baotian'a bt49qt-7 jakiś czas temu zmieniłem w nim cylinderek na 72cc ale niestety osiągi nie wystarczały mi do płynnego przemieszczania się teraz siedzi w nim cylinder "100cc" i dalej to samo prędkość maksymalna wynosi równe 65km/h co jest grane ? Na filmikach można zobaczyć że takie skuterki lecą nawet 80km/h dodam że zmienione jest też:
Głowica pod 72 + duże zawory
wałek rozrządu "sportowy"
moduł ze zmiennym kątem
sprzęgło+dzwon
pasek napędowy prolink
gaźnik pod 72cc i tak daleko by wymieniać
wariator mam seryjny i żadne regulacje nie pomagają albo wyje jak głupi albo ma muła a jak ustawie go optymalnie tzn nie wyje ani nie muli to pod górkę nie jedzie z taką prędkością kiedy np w wariatorze siedzą lekkie rolki
Sprawdzałem też czy pasek wychodzi na samą góre wariatora i przy 65kmh/h jest jeszcze około 0.5cm miejsca na wariatorze nad paskiem ale myślę że tak ma być żeby pasek o bendix nie ocierał
A więc co robić ? żeby ten skuterek pojechał wjęcej niż te 65?

A próbowałeś coś grzebać w gaźniku?

Mam pomysł! Jak chcesz jechać te 60km/h to se kup 125cc, a nie bedziesz ciagle "tunningować" chinola.

do stałej prędkości 60 to odblokowane chińskie 2T styka i to z palcem w nosie

Nie takiej odpowiedzi oczekiwałem :) więcej entuzjazmu Panowie i może Panie Przy gaźniku grzebałem dysza#90 nie ma problemu z wchodzeniem na obroty itp , nie mam pieniędzy na 125cc a ten "tuning" wychodzi troszkę taniej od nowego sprzęta. Wombat tylko że chodzi o to że ja praktycznie cały czas jade te 60km/h na godzinę i to jest problem. Trochę mnie to dziwi że pod górę jadę troszkę ponad 60 a po prostej 65 dodam że przełożenia to 1:11 a więc powinien zap***dalać. Jest dużo filmów gdzie skuterki nawet te 72cc jadą te 70-80 a mój nie ma opcji.... Nikt się z tym nie spotkał ?

Proszę jak oni to robią ?
/watch?v=hghfInOszZw
/watch?v=UHRt-pybdWA
Mógł bym tak w nieskoniczoność wymieniać

oni wierzą swoim licznikom. A ja w przypadku skuterów wierze tylko GPSom.
Mój 50cc zaniża - tzn pokazuje z 80 a GPS wyłapuje 86 a 125 zawyża - ja dobijam testowo do 80 licznikowych a GPS że to 73

Wombat, Ty Ulissesa używasz, dobrze pamiętam?

Ulysse Speedometer
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.binarytoys.speedometer&hl=pl

Danke :-)

Masz coś źle zestrojone;za duże luzy zaworowe,za mały dolot na te '100cm' realne 86cm,co do gaźnika to nie kupuje sie do 72cm poj tylko po rozmiarze,w oryginalnym gy6 50cm keihin cvk ma 19mm w miejscu przelotu [przepustnica 20mm] a u ciebie potrzebny większy i króciec i gaźnik aby świniaka nakarmić a co za tym idzie i filtr powietrza.Najtańsze wyjście to komplet od 125 gy6.

Paci Jak już pisałem głowica z dużymi zaworami i dużym dolotem króciec od 125cc gaźnik No ale gaźnik 18mm. Owszem rozpatruje zakup gaźnika od 125 ale czy on coś da ? przecież silnik wchodzi na obroty. Nie chcę kupić gaźnika na marne bo 120zł piechotą nie chodzi a filtr ? a o jakim myślisz ? też od 125 ?
Zawory regulowane 20km temu pali świetnie więc ?

Zenion7 masz głowicę z dużymi zaworami i dolotem-wylotem,króciec od 125[24mm] a gaźnik 18mm [czy przepustnica na 18mm bo wtedy gaźnik realne 15mm],nie wiem jaki masz jeszcze komin bo nie pisałeś,ale do rzeczy podstawa jaki wlot taki wylot,a przy takim gaźniku to do wiadra kieliszkiem wlewasz a i d,pe ma za małą jak seria jest założona[wydech też może go blokować a to że wchodzi na obroty o niczym nie świadczy.]
ps;filtr od 125 puszka:) możesz moje rady olać ciepłym moczem:D

Nie nie oleje :D ale tak zapomniałem napisać że tłumik jest firmy "mega przelot" :P więc go nie blokuje, gaźnik ma 18mm na wylocie i rzeczywiście może go blokować. Wiesz może ile będzie palić na takim gaźniku ? Bo teraz na baku 5l nie przejadę 100km a nie chcę też jeździć od stacji do stacji ;)

jak Ci pali 5l na sto to non stop go przylewa na początek flltr powietrza o dużej przepustowości i dysza max 90.Na gaźniku od 125 max powinien pali 4l

No patrz :D rozbawia mnie to jak każdy pisze co zrobić w nim a to już tam jest ;p szkoda że takich szczegółów nie napisałem wcześniej.
Dysza siedzi 90 i filtr seryjny tylko że jest pojedynczy wkład. Seryjnie jest gruby u mnie od starość klej puścił i rozkleił się na dwie cześć teraz jest dosłownie 2mm gąbki filtrującej a raczej siateczki. Jak ściągnę pokrywę filtra i wyjmę wkład różnicy praktycznie nie ma, stożek gąbkowy w ogóle odpada bo po dodaniu gazu nie wchodzi na obroty tylko przerywa.... Sam już jestem głupi nie mam pojęcia co robić.
P.S. Próbowałem jazdy na dyszy #140 i o dziwo go nie zalewało, jeździł tak samo. Chyba że teraz też go zalewa i przez to nie ma różnicy między 90a 140 hmmm spróbuje wsadzić jakąś 80 lub 85. Jaki mniej więcej spalanie powinno być na tym gaźniku ? Aaaa i pamiętam że w seryjnym gaźniku siedziała dysza 85 ;)

Zenion7 napisał:

No patrz :D rozbawia mnie to jak każdy pisze co zrobić w nim a to już tam jest ;p szkoda że takich szczegółów nie napisałem wcześniej.

A mnie to wnerwia a nie rozbawia. Ktoś poświęca czas swój dla ciebie tylko dlatego że tobie sie nie chciało poświęcić swojego na opisanie zestawu. I jeszcze cię to bawi.

Tak owszem zapomniałem tego napisać ponieważ myślałem że coś takiego nie ma znaczenia.... To chyba normalne że jak szukam rozwiązania do swojego problemu to dokonuje eksperymentów np z filtrem powietrza dlatego nie jest to jakaś drobnostka ponieważ wszystko przegrzebałem padło jedno przypuszczenie czyli gaźnik i nic więcej ? po wymianie będzie będzie śmigać 80 po prostej ? nikt raczej tego nie wie na 100% dlatego czekam na więcej sugestii

Od kilku już lat ^wisi^ w necie taka oto rozprawka o tuningu małego chińskiego GY6 (i była nawet wersja 8.0, ale się zwyczajowo zbyła).
...
http://bux-baner.cba.pl/wp-content/plugins/downloads-manager/upload/osiagi_vol8.pdf
(jeżeli wywali baner reklamowy ^cba^ po kliknięciu w tego linka, to robisz trik pokroju: kopiuj dany adres & wklej dany adres)
>
Wombatowaty się kiedyś dość mocno uzewnętrzniał (szedł ostro w polemikę) odnośnie jednego z przykładów z ww. rozprawki, bo święcie nie wierzył, że świeca irydowa cokolwiek daje. A przecież daje... znacznie większą pewność zapłonu i jego stałą powtarzalność. :P
>>
Ale do sedna. Lektura rozprawki ww. to jest raz, a potem jest opcja taka, żeby (w tym twoim, a jakże zacnym przypadku) najpierw ruszyć wariator (np. zasadzić sobie coś z logo Top Racing), a dopiero potem zacząć zabawę z gaziorem i całą puchą filtra powietrza od GY6-125 (seria 125 cm3 ma dyszę co najmniej #102 i już w wykonie... fi 5).
>>>
I napisz wreszcie jakiej to średnicy masz teraz cylinder w tym swoim chińczyku, bo samo stwierdzenie, że to jest 100cc (sic!) można sobie zwyczajowo w buty wsadzić. :P
Jest to cokolwiek z logo np. Moretti 50 mm (82 cm3) czy jednak... WM Motor 51 mm (84 cm3)? Hmm?
W tę głowicę z dużymi zaworami ci uwierzę, bo sam taką posiadam i rzeczywiście zawory są większe, a kanały nieco bardziej rozepchane. Prawda to. :-)
>>>>
I nie rób tutaj zwykłej polewy, że jakikolwiek mały chińczyk w wykonie 4T, a z nieco większym garnkiem, potrafi spalić więcej niż... 3,2 litra bezołowiowej na każde sto przejechanych kilosów. Mowy o tym nie ma. :P

Rysio :) zdziwił byś się ile ten potwór potrafi spalić 5l na 100 z palcem wiesz gdzie ;) Jest to cylinderek moretti \\\"100cc\\\" tłok 50mm. Mialem wariator WM motor nic on nie dał poza ubytkiem w portfelu i minimalnie większym przyspieszeniem. Może to coś wam podpowie: Osiągi pomiedzy 49cc a 72 cc były znikome a miedzy 72cc a tym \\\"100\\\" cc wogóle nie ma różnicy. Wróćmy do wariatora, konsumenci wariatora WM motor żalą się że wariator ścina pasek o bendix lecz u mnie przez 2k kilometrów czyt. ( przez całą żywotność wariatora) pasek nie był nawet przytarty. Słyszałem gdzieś że do chinczyka 4t podejdzie wariator od starego silnia piaggio. I rzeczywiście seryjną tuleje wariatora wystarczyło by stoczyć 1mm od zewnątrz zeby wariator pasował lecz nie wiem czy tylna blacha by pasowała tzn rozstaw tych \\\"czpieni\\\" może ktoś to już testował to się wypowie :) bo wariatorek ma kilka milimetrów większą średnicę. Tylko znowu kwestia dobrania paska :/
P.S. Biorę się za czytanie tej rozprawki :)

Jeszcze jedna sprawa dlaczego stożek gąbkowy nie ma prawa bytu w tym zaklętym skuterze ? po założeniu poprostu przerywa w wchodzi na takie obroty ze ledwie rusza... przypominam dysza #90 :)

Po przeczytaniu stwierdzam że była to dosyć ciekawa lektura tylko jest jedno ale, jest ona skierowana do ludzi którzy mają ładnie mówiąc dużo pieniędzy i kupią wszystko np z Naraku wtedy tuning ma sens. Może i Ja zacznę zbierać na porządne części. I proszę koledzy powiedzcie mi dlaczego występuje różnica osiągów na cylindrze chińskim i naraku tej samej pojemności ? rozumiem gdy by to było 2t ale w 4t jakości chyba nie powinna mieć znaczenia bo cylinder to tylko tuleja bez żadnych kanałów itp.... Co innego airsal tam różnicę rozumiem

Ciekawa rozprawka Rysiu ale nie wydaje ci się jedną wielką reklamą Naraku?:)