Skuter stunt

Witam, posiadam skuter przystosowany do nauki stuntu, Peugeot TKR 50/70 Jest to mój 1 skuter w życiu, zawsze jeździł na manualnych ;). Mój problem/pytanie jest następujący skuter rusza na wysokich obrotach przy prawie na maxa odkręconej manetce, więc jeżeli on tak słabo rusza to mogę zapomnieć o jakiejkolwiek nauce stuntu. Co powinienem w nim wymienić? Wiem że w silnik/tuning jest włożone ponad 1,5 tysiąca. Wiem też jest jest tam bodajże żółta sprężyna. Kolega doradza abym założył lekkie rolki, czy to mi pomoże? Nie zależy mi aż tak na v-max, lecz bardziej na tym przyspieszeniu aby lepiej leciał na koło. Z góry dziękuję za pomoc.

regulacja napędu, rolki, spreżynki, sprężyna centralna - robisz to pod przyśpieszenie więc rolki lekkie, sprężynki i sprężyna centralna - czerwone. będziesz miał tyle obrotów, że pewnie będziesz chciał je trochę obniżyć więc lepiej kup kilka rodzai i regulacja napędu się kłania

A jak wygląda regulacja napędu? Co mam regulować?

czerwone, żółte… a co to wam mówi o ich twardości? lub producencie który akurat takim kolorem oznaczył jakąś partie produktu? Żółta od malossi, żółta od TP albo żółta od Motoforce to jest niby to samo?
operujcie pojęciami twardsza, bardziej miękka …itd
Kolego dejwid - o regulacji napędu sobie poczytaj w necie. Jest o tym milion artykułów. Twój skuter musi ruszać (sprzęgło ma tak łapać) na wysokich obrotach bo wtedy ma dopiero moc żeby koło podnosić. Chcesz więcej momentu na dole i jeździć z niższymi obrotami to wymień cylinder.

Właśnie nie powinien tak ruszać bo jak widzę ludzi co mają skutery dodają lekko gazu i już jadą a ja muszę dać do oporu i wtedy rusza, więc tu jest coś nie teges wszyscy mówią mi rolki zmieć na lżejsze ale ile w tym prawdy jest…

ile prawdy w tym jest to się dowiesz jak poczytasz o regulacji napędu.
potem sobie musisz ustalić czego oczekujesz a potem tak wyregulować napęd.
możesz ruszać z niskich obrotów ale z małą mocą i zrobić tak że przełożenie załatwi resztę (szybko się wkręci ale wtedy szybko nie pojedzie) albo żeby ruszał z wyższych obrotów ale z większą mocą (wtedy na gume z lekkim szarpnięciem pójdzie “z gazu”).
To “lekko ruszą manetką” to też może być mylne bo są rollgazy o skróconym skoku - żebyś w małych ruchu nadgarstka miał cały skok gazu.
No i moc i moment obrotowy - jeżeli je masz możesz sobie pozwalać na starty nisko, jeżeli jej nie masz to musisz piłować po obrotach i nadrabiać to przełożeniem (kosztem prędkości).
O chwili ruszenia decydują nie rolki tylko spreżynki sprzęgła - im twardsze tym przy wyższych obrotach rusza bo większe obroty są potrzebne do otwarcia sprzęgła.
A teraz do lektury… bo nie wiedząc i nie rozumiejąc jak to działa nic sensownego nie wyregulujesz