Skuter przerywa, Romet 700 - problem.

Witam !!
Posiadam skuter romet 700 i ostatnio wymieniłem wydech, wariator i moduł... Problem w tym że skuter przy 55-65km/h Strasznie przerywa i dusi sie i nieda rady rozpedzić sie więcej(Chyba że z górki ale i tak bd przerywał) Dodam że po samej wymianie modułu skuter leciał 63 km/h i nic nieprzerywało lecz po 3 tyg spalił sie i kupiłem nowy... A i jeszcze mam jeden problem.. po tym tuningu jest słabszy pod góre niż na serii... Co może być problemem??

Gaźnik czyściłeś? zapewne nie podaje paliwa ile trzeba do 60 pojedzie ci bo tyle paliwa poda ale jak chcesz więcej jechać to bd przerywać bo juz nie dostaje paliwa tyle ile powinien, wyczyść gaźnik i napisz czy jest ok ;) ale moim zdaniem powinno być ok. Miałem podobnie tyle że mój jechał do prędkości 40 normalnie a gdy chciałem więcej to chu** szarpał... i tak jeździłem około tyg szukałem przyczyn wymieniałem świece itp i dalej to samo było aż wkońcu... jadąc zgasł i wgl nie odpalił. Dlatego wyczyść gaźnik i powinno być okey ;)

Sprawdź jak jest na oryginalnym tłumiku. Jeśli tam nie przerywa to kłania się regulacja napędu. Twardsza sprężyna i dobranie rolek.

Sprawdziłem na starym wydechu i powiem że wszystko jest ok. V-max to ok.65 km/h... Tylko co dokładnie teraz zrobic żeby na sportowym wydechu jechał jakies 75/80? bo przy 55-60km/h strasznie przerywa i niepoleci wiecej no chyba ze z górki

Może sportowy wydech masz zapchany.

75/80 żeby leciał to pozbądż się wszystkich blokad.Zmień cylider ;) I po problemie

Wydech zapchany? ale jak?
Co do cylindra to narazie niezmieniam bo na 50cc powinien tyle leciec

80 km/h chinolem na seryjnym cylindrze? No nie wiem;)

Powiem ci ze dziwne na oryginalnym wydechu ze sport wari masz 65 tylko. Ja osiągałem z lekkiej góry 73 a z takie prawie pionowej 77-7. A na sport tłumiku to mówię sprężyna, sprężynki sprzęgła i regulacji i nie powinno być przerywania. Kristop tą 70 spokojnie po prostej 70 a z górki 80 bo mam. Choć ja już kończę zapewne z 1E40QMB bo robię swapa na silnik minarelli horizontal od yamahy. A jaką masz tuleję ?

daj linka do tego silnika minareli :D

No po prostej z 70 poleci na seryjnym wydechu... tuleja 38mm

W silniku dwusuwowym tłumik sportowy to podstawa. Tylko trzeba wyregulować napęd. Obowiązkowo lżejsze rolki oraz opcjonalnie twardsze sprężynki sprzęgła. Na seryjnym cylindrze sprężynę centralna można zostawić seryjną. Pamiętam w moim poprzednim skuterku dwusuwowym(chłodzony powietrzem 4.5 KM) też miałem problem z doborem rolek. Razem z wariatorem sportowym były rolki 8 i 9 gr (ale to do seryjnego wydechu), a okazało się, że skuter zaczął jeździć dobrze na rolkach 5,6 gr - 6 gr. Ale to wszystko zależy od konkretnego wydechu i skutera. Kup rolki testowe w różnych gramaturach i testuj. Nie ma innej drogi. Jak dobrze wyregulujesz to przy tej mocy pójdzie Ci 75-80 licznikowe z dobrym przyspieszeniem.
I jeszcze sprawdź, czy w wydechu sportowym nie masz zwężki (blokady homologacyjnej) przy wejściu do tłumika. Jak masz to wywal.
Pozdro

Zwężki niema... Ale mówisz żeby sprężynki wymienic a centralną sprężyne zostawic?

Rolki kolego, rolki to podstawa, reszta to detal. Producenci często dodają rolki w zestawie do tłumików. Musisz się zorientować na jakich rolkach powinien jeździć twój skut z tym tłumikiem. Pytanie podstawowe, jakie masz roki seryjne i jaki to tłumik(producent i model).
Teraz trochę teorii:
żeby tłumik sportowy działał musi zachodzić zjawisko rezonansu strumieniowego- musi się tworzyć fala stojąca spalin powodująca zawracanie części niespalonej mieszanki z powrotem do cylindra, wtedy silnik jest mocniejszy. Rezonans strumieniowy zachodzi przy określonych obrotach silnika - dla każdego tłumika jest to inna wartość. Obroty silnika w skuterach reguluje się głównie wagą rolek, pośrednio również sprężyną centralną. Sprężynki sprzęgła z kolei podwyższają obroty na starcie, i zapobiegają zamulenia skuta ze startu zatrzymanego. Nie zmieniając cylindra skup się na rolkach a nie na sprężynie centralnej. Twardsza sprężyna centralna mocniej napina pasek i może przenosić większy moment obrotowy i jest to konieczne przy mocniejszych cylindrach. Przy seryjnym możesz zostawić seryjną lub dać trochę tylko twardszą.
Ale powtarzam, na początku rolki, rolki, rolki....
Obecnie twój skuter nie wkręca się na odpowiednie obroty i po prostu tłumik nie działa, wręcz osłabia silnik na chwilę obecną.
Tłumiki seryjne są projektowane do mniejszych obrotów roboczych, dlatego na seryjnym tłumiku lepiej jeździ na obecnych ciężkich rolkach.
To są kolego podstawy tuningu dwusuwów, jest tego w google ile chcesz, troszkę się wykaż i poczytaj. Nikt Ci tu nie poda na tacy idealnego setupu twojego skutera...tylko ty swoją pracą do tego dojdziesz.

Okej okej ;) Dzięki ! A wydech to Kundo Rapid (cos typu c16 Yasuni)

Rolki seryjne to cos ok. 5g... To tak na oko jakie sprężynki wsadzic i rolki żeby było ok?

Na oko to chłop w szpitalu umarł :P
Sprężynki to mogę Ci poradzić średnie. Zazwyczaj są zielone(najmiększe), czerwone(średnie), i niebieskie(najtwardsze). Czasem jeszcze żółte można spotkać(zależy jakiej firmy te sprężynki są, czasem rozróżnia się po kolorach, czasem mają oznaczenie procentowe, albo + obroty na starcie). Najlepiej kupić cały komplet kolorów i testować zaczynając od najmiększych albo średnich. Najtwardsze można sobie odpuścić, bo stosuje się je do mocniejszych cylindrów(wyższe obroty na starcie).
Zacznij jednak od rolek. Jeśli masz 5 gr w serii to spróbuj 4 gr albo 4,5 na początek. A przypadkiem nie założyłeś cięższych rolek z zestawu od waria?
Ale powtarzam, na oko przez internet to możemy sobie długo rozmawiać i nic z tego może nie wyniknąć. Doradź się jakiegoś obeznanego kolesia w okolicy. A najlepiej to kup rolki w swoim rozmiarze testowe, a po dopasowaniu dopiero kup normalne.

Z chińskich niebieskie są najmiększe i ja polecam sprężynki niebieskie plus centralka niebieska. Rolki 4,5g