Skuter nie chce odpalić (prawdopodobnie zatarty silnik :/ )

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Skuter nie chce odpalić (prawdopodobnie zatarty silnik :/ )

Ten temat zawiera 11 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Michalk001 Michalk001 6 miesiące temu.

Oglądasz 12 postów - 1 przez 12 (z 12 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #619747
    Zdjęcie profilowe Rary
    Rary
    Użytkownik
    • Postów: 3

    Witam,
    Od razu mówię, że zupełnie nie znam się na skuterach i motocyklach.
    A wiec, gdy jechałem skuterem ok. 60-70 km/h wszystko było dobrze, aż do momentu gdy puściłem manetkę. Po ponownym jej dociśnięciu skuter zaczął najpierw hamować, a dopiero później przyspieszać, aż w końcu stanął. Zaprowadziłem go do kumpla, powiedział mi, że to prawdopodobnie przez to, że nie mam oleju. Zajrzeliśmy do zbiornika, i faktycznie. Nie było oleju. Wyczytałem w internecie, że przez jeżdżenie bez oleju może się zatrzeć silnik. Czy mógłby ktoś powiedzieć, lub chociaż trochę nakierować mnie co muszę zrobić. Zatarcie silnika oznacza, że skuter nadaję się już tylko na złom ?

    Skuter to Yamaha Jog RR 2009

    Łukasz
    #619748
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 191

    zatarcie silnika że trzeba naprawić zatarty silnik. najczęściej wymienić tłok, pierścienie i cylinder.
    chyba że podczas rozkładania wyjdzie że coś jeszcze oberwało.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #619830
    Zdjęcie profilowe ANDRE
    ANDRE
    Użytkownik
    • Postów: 2

    O rany!Czy tak trudno sprawdzić poziom oleju?To podstawa jak i hamulce!Kiedyś jakiś koleś mnie zatrzymał że mu motor zgasł a po prostu nie miał paliwa!Szok!

    #619832
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 470

    Ja nigdy tego nie zrozumiem, kupuję skuter i jeżdżę nie mając o nim kompletnie pojęcia. Kurczę, KAŻDA nawet najprostsza maszyna wymaga znajomości obsługi i kontrolowania pewnych rzeczy które mają wpływ na trwałość i prawidłowość działania. A kontrola stanu oleju to jest absolutna konieczność. Dla przykładu podam Ci że automatyczne skrzynie w autobusach potrafią pokonać bezawaryjnie kilkaset tysięcy km, gdzie autobus potrafi ważyć ponad 20 ton. A gdybyś ruszył na skrzyni bez oleju to pracowałaby zaledwie kilkanaście sekund – potem brak oleju zniszczyłby ją.
    Ja nie oszczędzam na oleju i mój sprzęt powoli dobija do 50 tysięcy km. Praktycznie bez żadnej awarii, i w każdej chwili wsiadam i jadę mając świadomość że zawsze dojedzie do celu. A każdy pisze że chińskie to g…. . Dla udowodnienia masz jego stan wizualny po 8 latach i stan licznika. Poza tym jeżeli masz silnik 2T to takie jak to opisałeś puszczenie manetki jest zabójcze dla silnika – nie ma on wtedy smarowania, gdyż jest on smarowany mieszanką paliwa z olejem.

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 6 miesiące, 1 tygodni temu przez Zdjęcie profilowe Michalk001 Michalk001.
    Zipp Salmo: przebieg 51845km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3249km.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 6 miesiące, 1 tygodni temu przez Zdjęcie profilowe Michalk001 Michalk001.
    #619833
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 470

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 6 miesiące, 1 tygodni temu przez Zdjęcie profilowe Michalk001 Michalk001.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 6 miesiące, 1 tygodni temu przez Zdjęcie profilowe Michalk001 Michalk001.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 6 miesiące, 1 tygodni temu przez Zdjęcie profilowe Michalk001 Michalk001.
    Zipp Salmo: przebieg 51845km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3249km.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 6 miesiące, 1 tygodni temu przez Zdjęcie profilowe Michalk001 Michalk001.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 6 miesiące, 1 tygodni temu przez Zdjęcie profilowe Michalk001 Michalk001.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 6 miesiące, 1 tygodni temu przez Zdjęcie profilowe Michalk001 Michalk001.
    #619837
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 470

    Zipp Salmo: przebieg 51845km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3249km.
    #619842
    Zdjęcie profilowe Rary
    Rary
    Użytkownik
    • Postów: 3

    Czyli mam rozumieć, że silnik do wymiany. Tak ?

    Łukasz
    #619846
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 191

    jaki silnik? cała planeta panie. albo i cały układ słoneczny.
    możesz zacząć oddychać i przeczytać ze zrozumieniem wątek od początku?

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #619852
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 470

    Kupujesz górę silnika – cylinder, tłok i pierścienie. Skoro się nie znasz to daj to do założenia komuś kto się zna. Potem jeździsz pilnując stanu oleju i przede wszystkim DOCIERASZ to jeżdżąc delikatnie pierwsze tysiąc km.

    Zipp Salmo: przebieg 51845km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3249km.
    #619854
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 191

    pozostaje jeszcze kwestia ceny – oryginalny cylinder i tłok będą kosztować gore forsy.
    lepiej chyba kupić jakiś żeliwny zestaw od Malossi albo DR Evo. Troche taniej a jakościowo podobnie.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #619860
    Zdjęcie profilowe Rary
    Rary
    Użytkownik
    • Postów: 3

    Dziękuje wszystkim za pomoc.

    Łukasz
    #619866
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 470

    Nie ma sprawy, teraz napraw i użytkuj dbając o kontrolę oleju i nie katując go na maxa. Sprzęt odwdzięczy się bezawaryjnoscią i nie wpakujesz się znowu w koszty przez głupią niewiedzę.

    Zipp Salmo: przebieg 51845km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3249km.
Oglądasz 12 postów - 1 przez 12 (z 12 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie

Zobacz także: