Skuter MACAL CY 50

Panowie jest taka sytuacja. Dzisiaj po rodzinie kupiłem skuterek ww firmy MACAL z silnikiem 2t, rzekomo Portugalski, ale jestem totalnie zielony. Skuter ogólnie jeździł i przypuszczam że dalej będzie jeździł tylko że od 4 lat stał w garażu na moment nie odpalany. Domyślam się że muszę wymienić akumulator, i pozostawionje w nim płyny tzn benzynę i olej. Zastanawiam się na co przed pierwszą próbą odpalenia jeszcze zwrócić uwagę. Napewno hamulce nie pracują prawidłowo tylny nie puszcza i wstrzymuje koło nie wiem czy przesmarować cały mechanizm? Jeszcze sprawa przekładni nie wiem czy oleju dolać czy wymienić?

wymienić.
to podobno klon yamahy neos

A jak wymienić tak zastany olej? Tam już pewnie galaretka się zrobiła

ścieknie, nie bój.
Rozgrzej ten nowy, niech pochodzi i zlej znowu. Zalej docelowym.

Możesz spróbować wcześniej podgrzać miskę mocną suszarką, albo z daleka opalarką... łatwiej spłynie...

I rozumie się że spuszcza się przez odkręcenie którejś śruby? A ile lać tego oleju, gdzieś czytałem że około 100ml.

Poszukaj jakiegoś manuala od Yamahy Neos... jeżeli faktycznie miały wspólnych przodków, to konstrukcja będzie podobna i ułatwi Ci to życie... Tak, czy inaczej, szukaj korka spustowego z boku miski... na dole...

Tzn jest chyba tylko taki zakręcany plastikowy koreczek wlewu. A powiedzcie mi jeszcze jak w takich sprzętach spuścić paliwo chyba też trzeba po prostu odpiąć któryś z przewodów bo jako takiego zaworka chyba nie ma. I gdzie znajdę filtr powietrza? Kumpel kazał szukać pod siedzeniem ale ja przypuszczam że może być w takiej obudowie obok przekładni z lewej strony.

Cierpliwie przeszukaj net za manualem... inaczej będzie wieczne zgadywanie... Dla pewności, to po tak długim staniu, to cały układ paliwowy powinieneś rozebrać i oczyścić/umyć... inaczej byle paproch popsuje całą Twoją pracę... Filtry wymienić...
Tu masz informację ile wchodzi oleju do Yamahy Neosa: