Skuter gaśnie na zimnym silniku.

A więc mam problem z odpalaniem skutera na zimnym silniku. Raz odpali po przekręceniu manetki trochę, a raz w ogóle. Jak już odpali to włączy się ssanie. Jadę. Skrzyżowanie po 1 km. Stoję. Ruszam, a ten w ogóle mocy nie ma. Trzeba mocno przy gazować. Jadę. I już problemu nie ma.
Dzisiaj miałem taki przypadek, że wracałem ze szkoły, odpaliłem po 1 przycisku, pojechałem. Stanąłem 3 km dalej na światłach, no i zgasł. W ogóle odpalić się nie dało. Odpalałem a ten gasł od razu. Odpaliłem 1 sekunda i gasł. W końcu udało mi sięgo odpalić. Gazowałem manetką i naciskałem przycisk, i o dziwo odpalił, no i od razu zacząłem nim gazować, aby mi nie zgasł. To wszystko się dzieje na zinym silniku. Na gorącym silniku wystarczy tylko raz nacisnąć przycisk, lub 2 razy i odpala bez gazowania. Zaraz ktoś mądry napisze, że za wolne obroty. Obroty już podkręcałem, ale to nie dawało rezultatu. Czy to jest wina świecy zapłonowej? Jak tak to może trzeba kupić nową? Chyba 15 zł kosztuje. A może gaźnik wyczyścić? Czy po "fachowej" regulacji i czyszczeniu gaźnika w serwisie w Warszawie problem zniknie? Może ktoś polecić jakiś sprawdzony dobry serwis torosów w Warszawie? Dzwoniłem do pierwszego lepszego serwisu i gościu powiedział, że bierze 60 zł. Do "wzorowego salonu zipp" zadzwoniłem to chciał 70 zł, i od razu mi zaczął wciskać jakieś pakiety za 200 zł, typu multi przegląd.

Przebieg to 2245 km. Oleje ostatnio zmieniałem przy 300 km. Jak za tydzień przyjdzie kasa to kupie oleje i zmienię, ale chyba te zjawiska nie mają nic wspólnego z olejem?

A i dodam, że skuter trochę stracił na mocy.

Czekam na odpowiedzi. Z góry bardzo dziękuję. Pozdro

Odświeżam, jak ktoś umiał by cokolwiek napisać na mój problem byłbym bardzo wdzięczny, bo nie wiem czy kupować świecę za 9 zł i rozkręcać całe siedzenie i się bawić świecą, czy może oddać do serwisu za 6 dych, aby mi wyczyścili i wyregulowali gaźnik?

Zrób czyszczenie gaznika,filtra paliwa, oraz Nalej Benzyne Bp95 lub Shell V-Power 95 i dolej STP Formuła do benzyny ale przedtem Wyczyść Gaznik najpierw benz.eks i potem sprężarką a i przy okazji wymień świece tutaj masz do wyboru do koloru:http://www.shop.mieloch.pl/lista,cSKUTERY,sSWIECE.bhtml Polecam Champion Racing N3G a do serwisu nie oddawaj bo za 6 dych to dużo wachy kupisz pełny bak STP i świece oraz filtr paliwa koszt max 5-10zł a czyszczenie to czysta przyjemność i troche się poduczysz jak to wszystko robić :) powodzenia sam to miałem i STP pomogło

Filtr powietrza - czysty.
Filtr paliwa - Na pierwszy rzut oka nie jest brudny. Przez niego nic nie widzę żadnych brudów itd.

Czyszczenie gaźnika - Rozumiem, że muszę gaźnik cały wyjąć?

STP Formuła - Pierwsze widzę. Co to? Gdzie to kupić? Za ile?

Mógłby ktoś podać jakąś instrukcję czyszczenia gaźnika? W skrócie napisać? A jak z regulacją gaźnika?

Co do świecy, to wyjmuję siedzenie, ściągam siłą ten gruby kabel z tym takim gumowym czymś z silnika, wkładam klucz, który dostałem z narzędziami do środka dziury i kręcę, aż świeca nie wyjdzie?

Jak poznać, że świeca do wymiany?

instrukcja czysczenia http://www.skutery-forum.pl/czyszczenie-gaznika-wymiana-dyszy-by-przemek-vt2214.htm Filtr paliwa na oko nigdy nie jest brudny ale przynajmniej sprężrką dmuchnij w niego z każdej strony i umuj go w benz.eks STP Formuła w czerwonej butelce można kupić w Tesco lub na stacjach benzynowych co do świecy to wyszystko tak jak pisałeś a że świeca do wymiany po słabej iskrze czyli wpychasz świece w cewke dajesz obok głowicy (kładziesz) i kręcisz rozrusznikiem jeśli iskra jest jeszcze w miare to wyczyść świece jeśli nie wymień jeśli nie wymienisz to szczelinomierzem sprawdz przerwo powinna być 0,7mm +/- 1mm

Dobra jutro spróbuje chociaż świecę sprawdzę, i może ten filtr paliwa przedmucham.
Jak wyciągnę wężyk z filtra paliwa to zacznie się lać paliwo tak? Jak mam wyjąć sprawnie ten filtr paliwa?
Czy zamiast sprężarki wystarczy pompka do piłek? A może zamiast wyjmować gaźnika - czego nie chce bo nie umiem, może otworzyć gaźnik, wyjąć membranę z iglicą i w miejsce iglicy włożyć igłę od pompki do piłek i po pompować tam trochę? A jak wyjmę świecę i wyjmę ten kabel to jak teraz? Kabel podłączyć do świecy wyjętej i wtedy zapalać, i sprawdzić czy iskra będzie?

odświerzam

to jeszcze raz sobie odświeżę, bo chcę zacząć prace przy nim

Udało mi się wykręcić tą świece. Końcówka i początek świecy było czarne to papierem ściernym wyczyściłem. Przy okazji odnalazłem tajemniczą śrubkę do regulacji mieszanki w gaźniku.
Jak wyregulować ten gaźnik tą śrubką? Mam o ile wkręcać tą śrubkę, ćzy jak to się robi? Zajrzeć też do zaworów w silniku?

co do fitra to tylko podnies wężyki w góre i tyle jak się wylejeje to tylko troszke a co do gaznika to czytaj to : http://www.skuterowo.com/gaznik-jak-optymalnie-wyregulowac/ świeca ma mieć kolor kawy z mlekiem i odkręcaj żeby dostać więcej powietrza dokręcaj żeby więcej paliwa

Czyli lepiej jak jest śrubka odkręcona, bo będzie brało więcej powietrza i mniej paliwa?

nie nie wolno jej odkręcać tylko co jeden obrót półobrotu czytaj dokładnie ten poradnik

Coś tam się udało wyregulować, ale teraz problem jest bo wolniej się zbiera, oraz nie odpala na ciepłym silniku.

jeśli wolniej się zbiera to oznacza za dużo powietrza i sprawdz koniecznie zawory luz powinien być ssący 0,05mm wydechowy 0,06-0,07mm sprawdz szczelinomierzem tu masz jak to zrobić : http://www.skuterowo.com/poradnik-ustawianie-zaworow-4t/

Okej słuchajcie.
3 dni się bawiłem i w końcu się udało.
Wszystko się zaczęło od tego, że gasł na zimnym silniku pomimo dużych wolnych obrotów. Potem miał problemy z odpalaniem na ciepłym silniku.
Wyczyściłem gaźnik, wyregulowałem gaźnik, wymieniłem olej silnikowy, i dzisiaj kupiłem na Modnickiej 52B nową świece. Wygląda na to, że wszystko jest okej po wymianie świecy. Odpala od 1 dotknięcia na ciepłym silniku, a na zimnym odpala po dodaniu trochę gazu - ssanie działa.
Jutro sprawdzę jeszcze jak będzie odpalał po super zimnym silniku - po nocy spędzonej na dworze, i czy nie będzie mi gasł na wolnych obrotach.

Dzięki Fubu za rady ;)