Skuter dla dziewczyny 150cm wzrostu?

Witam,
Z powodów finansowych chcę się przesiąść z samochodu na skuter. Ponieważ jestem niewielka (150cm wzrostu), podrzućcie proszę kilka konkretnych propozycji. Nie znam się kompletnie na skuterach więc na co powinnam zwrócić uwagę przy zakupie? Czy lepiej kupić starszy ale np. Hondę czy Yamahę czy coś nowego tańszego? Skuter będzie dosyć mocno eksploatowany, przypuszczam, że do 1000km miesięcznie (mam do pracy 30km w jedną stronę), więc niezawodność ma być główną cechą. Przeznaczone mam ok. 2000-2500 PLN.
Z góry dzięki za pomoc.
kasik

Ja polecam ci Aprilie Sr starszą od factory. Ja mam Aprilie Sr factory od dłuższego czasu ( 4 lata) i nic w niej nie grzebałem. Zawsze patrzę na przebieg moja ma 4500km. Więc polecam Aprilie Sr ze względu na jej bezawaryjność. Ale zależy czy masz wystarczająco siły dla niej waży tylko 98kg.

Jak chcesz coś nowego, taniego, lekkiego to kup Torosa F16 z Reala, lub Roter Basse z Tesco. Cena: 1600/1700 zł. Jak nie będziesz katować skuterka, a tylko nim grzecznie jeździć to taki skuter z marketu posłuży Ci, może na 4 lata. Mam znajomego, który kupił 6 lat temu chiński skuter z tesco ma przebieg teraz ok 25 tys. km i dobrze leci

Powiem tak,skuter o pojemności 50ccm na dojazdy do pracy w jedna stronę 30km to mordęga,wspomnisz moje słowa :)

Hej,
Dzięki za szybką reakcję. Sytuacja wygląda tak, że do piątku jeździłam nissanem micrą, niestety ostatnio za dużo lądowała u mechaników, więc co prawda z bólem serca, ale się jej pozbyłam. Teraz muszę znaleźć chociaż na lato jakiś zamiennik na dojazdy do pracy, bo na kupno auta mnie w tej chwili nie stać, a komunikacją miejską wychodzi ok. 1,5-2h w jedną stronę (pod warunkiem braku korków).
@ HugoBoss - też się obawiam, że 50cc będzie małe, ale nie mam prawka na moto. Trasa do pracy prowadzi drogą rzadko uczęszczaną, głównie lasami (mieszkam w pomorskim)