Skuter chłodzony powietrzem – ile przejedzie?
- This topic has 46 odpowiedzi, 14 głosów, and was last updated 11 years, 2 months temu by KrzysiekP.
- AutorWpisy
- 14 grudnia 2012 dnia 15:34 #98471
Witam. Mam pytanie ile km przejedzie mój zipp quantum 4t zanim się przegrzeje?
14 grudnia 2012 dnia 15:46 #98474Prędzej paliwa zabraknie niż się przegrzeje, tymbardziej, że jest mróz.
14 grudnia 2012 dnia 15:49 #98476a dlaczego ma sie przegrzac? To jest pytanie.
14 grudnia 2012 dnia 15:52 #98478Ale nie na mrozie. Na wiosne jak będzie ciepło. A przegrzać się może no bo jest chłodzony powietrzem a jak wiadomo nie jest to za bardzo skuteczne.
14 grudnia 2012 dnia 15:58 #98480To pisz od razu że na wiosne. Trzeba precyzować pytania. Chłodzenie powietrzem nie jest skuteczne ? Ciekawe… Kilka razy sie zdarzyło że w upale 30 st w lipcu przejechałem ponad 100 km bez postoju i jakoś silnik był skutecznie chłodzony. Kto taki stereotyp wymyślił… Gdyby chłodzenie powietrzem było nie skuteczne to by go nie stosowano. Proste i logiczne.
14 grudnia 2012 dnia 16:00 #98482To jest 4t wiec nie przegrzehe sie chyba, ze bez oleju jezdzisz, a np 2t jest juz 2x wiecej zaplonow w porownaniu do 4t więc jest 2t jest bardziej podatny na przegrzania.
14 grudnia 2012 dnia 16:24 #98484predzej 2t sie przegrzeje niz 4t. To jest moje zdanie.
14 grudnia 2012 dnia 16:41 #98485Radula napisał:
predzej 2t sie przegrzeje niz 4t. To jest moje zdanie.
Widzisz co wyżej napisałem?
14 grudnia 2012 dnia 16:42 #98486^ nie widzialem tego , nie odswiezylem tematu , wybacz jasniepanie
14 grudnia 2012 dnia 16:47 #98487Ok. Dzieki. Bo nie wiem czy nie zjade silnika jak pojade 50km bez postoju. W sumie to caly czas 6-7k rmp
14 grudnia 2012 dnia 17:26 #98489Radula napisał:
^ nie widzialem tego , nie odswiezylem tematu , wybacz jasniepanie
Wroc do szkoly i spytaj jak sie stawia znaki interpunkcyjne.
14 grudnia 2012 dnia 18:07 #98494DooOminO napisał:
Radula napisał:
predzej 2t sie przegrzeje niz 4t. To jest moje zdanie.Widzisz co wyżej napisałem?
hahaha, ale z was znafffcy 😀 2T mniej się grzeje niż 4T , tu jest to opisane dlaczego 😉
http://www.scigacz.pl/Silnik,dwusuwowy,jak,to,dziala,12269.html“Kolejną zaletą jest brak tendencji do przegrzewania się. Wynika to przede wszystkim z niższego od czterosuwu stopnia sprężania.” – cytat z powyższego linku jak by co
14 grudnia 2012 dnia 18:33 #98497Lukario napisał:
DooOminO napisał:
Radula napisał:
predzej 2t sie przegrzeje niz 4t. To jest moje zdanie.Widzisz co wyżej napisałem?
hahaha, ale z was znafffcy 😀 2T mniej się grzeje niż 4T , tu jest to opisane dlaczego 😉
http://www.scigacz.pl/Silnik,dwusuwowy,jak,to,dziala,12269.html
“Kolejną zaletą jest brak tendencji do przegrzewania się. Wynika to przede wszystkim z niższego od czterosuwu stopnia sprężania.” – cytat z powyższego linku jak by colol 4t nigdy mi sie nie przegrzał a 2t to nawet nie licze ile razy tłok spuchł 😀 zawsze brałem na logike bo przecież 2t robi 2x więcej zapłonów niż 4t co powoduje wiekszą temperature..
14 grudnia 2012 dnia 18:56 #98498ale im bogatsza mieszanka , tym lepsze chłodzenie , a 2t więcej pali 😉
14 grudnia 2012 dnia 19:06 #98499Lukario napisał:
ale im bogatsza mieszanka , tym lepsze chłodzenie , a 2t więcej pali 😉
Wiesz, że część mieszanki ląduje w tłumiku? Druga sprawa to chyba logiczne, że więcej pali jeżeli jest 2x tyle zapłonów, jak by się tak zastanowić i wziąć przykładowy 4t i spalanie ~2.5l i jeżeli był by to 2t spalanie wynioslo by 5l/100 a w 2t tak nie jest bo można wyregulować do 3.5l/100 a nawet 3l/100km więc podzielmy te 3l na pół wychodzi 1.5l/100 tyle idzie na co drugi zapłon przez 100km, więc nie wiem czy ta mieszanka jest tak “bogata”
ps sory za chaotyczny opis, pisanie z telefonu nie jest wygodne.
14 grudnia 2012 dnia 19:14 #98500jak mi się 4T dobrze nagrzeje to nie mogę dotknąć pokrywy przekładni bo przy wariatorze parzy a sprzęgło jest bardzo gorące , a z tłumika to taki żar idzie że aż rusza się powietrze że się tak wyrażę 😀 a w 2t to ani przekładnia się nie grzeje , a tłumik jest prawie gorący ale się nie poparzysz bo spokojnie zdąrzysz zabrać rękę , więc bardziej gorący robi się 4T wiem z doświadczenia
14 grudnia 2012 dnia 19:47 #98506Nie wiem gdzie tu logika.
14 grudnia 2012 dnia 19:49 #98507U mnie 2T na dobrym oleju nawet w upał nigdy się nie przegrzał. Nawet przy pałowaniu. A przynajmniej nie dawał oznak.
19 grudnia 2012 dnia 09:00 #98788Proste jest to przegrzewanie kupujemy silnik z chłodzeniem ciecza
19 grudnia 2012 dnia 16:44 #98807Jak mamy pieniążki to kupujemy. Jak nie mamy – nie. Mi wystarcza chłodzenie powietrzem i nie mam żadnych problemów.
19 grudnia 2012 dnia 22:38 #98836prędzej zagrzejesz chłodzonego cieczą niż powietrzaka z obiegiem wymuszonym > wszystkie kosiarki, małe generatory, kosy,piły spalinowe a tym bardziej jednoślady
20 grudnia 2012 dnia 08:39 #98841Nie ulega wątpliwości że chłodzenie płynem jest o wiele sprawniejsze.Jednocześnie bez przesdy z tym przegrzewaniem skuterów 2t chłodzonych powietrzem.Podczas upałów rzędu 30 stopni faktycznie trzeba uważać w czasie długich podróży,ale wystarczy stanąć raz na jakiś czas i dać silnikowi trochę ochłonąć.
20 grudnia 2012 dnia 10:08 #98842barteklodz napisał:
prędzej zagrzejesz chłodzonego cieczą niż powietrzaka z obiegiem wymuszonym > wszystkie kosiarki, małe generatory, kosy,piły spalinowe a tym bardziej jednoślady
dokładnie , zgadzam się w 100% 😉
20 grudnia 2012 dnia 10:21 #98843Dziadek100 napisał:
Podczas upałów rzędu 30 stopni faktycznie trzeba uważać w czasie długich podróży,ale wystarczy stanąć raz na jakiś czas i dać silnikowi trochę ochłonąć.
upały pod 50st nie zaszkodzą prędzej ochłonąć będzie musiał kierownik z wyczerpania
20 grudnia 2012 dnia 11:12 #98846Sam mam skuter chłodzony powietrzem i nigdy nie przegrzałem silnika.Czegoś panowie nie rozumiem,na siłę chcecie udowodnić że chłodzenie powietrzem jest lepsze ?.Podam taki prosty przykład – podgrzewając palnikiem pręt do temparatury powiedzmy 100 stopni – teraz pytanie w jaki sposób schłodzimy go szybciej,dmuchając na niego czy wkładając go do wody ? – nie mam więcej pytań ;).
20 grudnia 2012 dnia 11:13 #98847Panowie ja swoja inca street 2t potrafie w upały latać po80km bez postoju i nic jej nie jest udokumentowany obecnie przebieg to 36720 km
20 grudnia 2012 dnia 17:53 #98865Dziadek100 napisał:
Sam mam skuter chłodzony powietrzem i nigdy nie przegrzałem silnika.Czegoś panowie nie rozumiem,na siłę chcecie udowodnić że chłodzenie powietrzem jest lepsze ?.Podam taki prosty przykład – podgrzewając palnikiem pręt do temparatury powiedzmy 100 stopni – teraz pytanie w jaki sposób schłodzimy go szybciej,dmuchając na niego czy wkładając go do wody ? – nie mam więcej pytań ;).
tu jest mowa o silniku a nie o pręcie, wiadomo że ciecz szybciej odbiera ciepło tylko nie o to tu chodzi, przelicz sobie powierzchnię cylindra użebrowanego a chłodzonego cieczą to będziesz wiedział dlaczego kosiarka czy skuter pracuje w największe upały 😉
20 grudnia 2012 dnia 19:05 #98866Dokładnie. Przecierz chłodzenie cieczą nie polega na tym że wylewasz wode na silnik jak mówiłeś o tym pręcie, tylko powietrze jest chłodniejsze bo oziębia się przepływając przez chłodnicę.
20 grudnia 2012 dnia 19:10 #98868monek100 napisał:
Dokładnie. Przecierz chłodzenie cieczą nie polega na tym że wylewasz wode na silnik jak mówiłeś o tym pręcie, tylko powietrze jest chłodniejsze bo oziębia się przepływając przez chłodnicę.
x2
20 grudnia 2012 dnia 20:44 #98878Mozna zainwestowac w chwytak powietrza jeżeli się obawiasz, sportowy wiatraczek aczkowliek nie wiem czy to coś pomoże, i proponuje wyjąć silnik zdjąć Plastiki osłaniające cylinder, wyczyścić, skręcić i nie obawiać się o temperaturee, będzie okey:)
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.