Skuter Benzel. Stukot w wariatorze, luzy w kierownicy, wymiana oleju

Witam.
Mianowicie niedawno pożyczyłem skuter. Po oddaniu go, właściciel upomniał się że muszę parę rzeczy zrobić które nastąpiły przez okres mojego użytkownia. Okej.
Więc do zrobienia mam: Straszne luzy w kierownicy, hałas w wariatorze, wymiana oleju z takich rzeczy mechanicznych.
Pytanie moje to, jaki koszt byłby naprawy tego u jakkolwiek mechanika i czy da sie zrobić to samemu i od czego to może się dziać?

Druga sprawa, to pomalowanie kilku rysek czyli lakiernik, jaki przedział kosztowy by to mniej więcej mogło kosztować? I czy da się zrobić to samemu? Słyszałem że żywica, spray i szpachla jak nowa ;)
Pozdrawiam proszę o odpowiedzi.

skakałeś nim z 15m klifu przez drzewa na beton?
To ile to bedzie kosztowało zależy od tego jaki to sprzęt (bo o marce benzel nie słyszałem no i nawet jak to benzer to warto by jeszcze podać jaki) i w jakim rejonie mieszkasz oraz jak dobrze znasz jakiegoś majstra -bo stawki są różne.
Samemu sądząc z pytań jakie zadajesz to masz raczej marne szanse na samodzielne naprawy że już nie wspomnę o lakierowaniu.

Mnie interesuje ile nim jeździłeś i jak że go aż tak popsułeś oraz co to za sprzęt. Mi się przez 4500km nie udało rozwalić łożysk w główce ramy w chińczyku.
Bo jak rozumiem jesteś pewien że pożyczyłes sprawny i osobiście go tak dorżnąłeś?

Skuter miał już parę latek. Jeździłem nim przez pół roku. Także starość jego też na to trochę chyba podziałała. Po za tym nie uzyskałem go w 100% sprawny, był już po 1 szlifie.
Gwarancja dawno wyszła.
Tak "Benzer" sorry za literówkę, słownik. Jest to zwykła 50, jaki model dokładnie to nie mam pojęcia gdyż napisane jest tylko benzer na boczku z jednej strony. Nie ja go kupowałem dlatego chcę tylko kilka informacji.
Koszt chodzi mi o ogólny, taki jaki byłby mniej więcej u pierwszego lepszego mechanika za naprawy tych rzeczy, na zasadzie jak bardzo poważne są te sprawy. Wyczytałem na forach że od luzów może być tylko jakaś śrubka przykładowo do dokręcenia. Proszę tylko o informacje jakie mniej więcej uszkodzenia mogły powstać i jaka cena podlegałaby naprawie tego.

lakierowanie 1 elementu od "za flaszkę" do 600zł za element (demontaż, naprawa, przygotowanie, lakier).
stuki w wariatorze - od 30zł za czyszczenie wariatora do 300-400zł za rozpołowienie silnika i dużą naprawę, bo to może wcale nie wariator.
śrubka na kierownicy to może być od 0 zł do 150 za wymianę łożysk. Chyba że to lagi się rozsypały i są do wymiany albo naprawy.
Wiec jak widzisz może być to bardzo różnie.

Kurde. A co z tym ręcznym szpachlowaniem tych elementów ? Da się zrobić to własnoręcznie tak by nie było widać różnicy za groszowe sprawy ? ;)
I co do tamtych usterek, samemu jeśli chciałbym coś pokombinować, to co mogę zrobić by to spróbować naprawić?

wszystko się da jak umiesz i masz narzędzia. tylko że ty nie umiesz. i nie wiesz.
Zobacz na czym polega szpachlowanie i jak to się ma do lakierowania i jak wgląda przedmiot po szpachlowaniu.
Zobacz poradniki o demontażu wariatora, pokryw napędu.
Masz jutupa do korzystaj. Wg mnie sprawa cię przerasta z prawie każdej strony jak na razie