Skuter 4t – za duże spalanie.
- This topic has 95 odpowiedzi, 15 głosów, and was last updated 12 years, 7 months temu by wojciu1997.
- AutorWpisy
- 10 lipca 2011 dnia 13:42 #35445
Witam. Sprawa wygląda tak: 2 dni temu zalałem paliwa pod sam korek. Przejechałem 40 km i wskaźnik poziomu paliwa pokazuje już prawię rezerwę. I pytanie- jak zmniejszyć spalanie? Jeszcze jeden dylemat. Może ktoś wie ile ma pojemności bak paliwa zumico mac, bo w instrukcji pisze, że 6 l, a na allegro 4 l. Te 6 l jest chyba niemożliwe bo kiedyś spuściłem paliwo i z powrotem weszła nie cała 5 l bańka.
Jeszcze mały offtopic. Po ostatniej wizycie w serwisie zauważyłem że połowa rurki od filtra powietrza jest zaklejona taśmą. Czy może to mieć na strzelanie z tłumika? A może w serwisie nie udało im się wyregulować gaźnika więc rurę zakleili taśmą?10 lipca 2011 dnia 13:45 #35447Sprawdź sobie paliwo w baku, bo wskaźniki dosyć często dużo oszukują ;-).
Jak Ci strzela z tłumika, to masz albo nie wyregulowany gaźnik ,albo rozregulowane zawory.
Jedź z tym na serwis jak najszybciej .10 lipca 2011 dnia 13:47 #35449Duże spalanie może być spowodowane, źle ustawionym gaźnikiem, lub/i źle ustawionymi luzami zaworowymi, co także może powodować strzelanie z tłumika. Odklej tą taśmę i zobacz o co chodzi, może uszkodzili Ci tą rurkę.
10 lipca 2011 dnia 13:48 #35450tylko idź do dobrego serwisu a nie do partacza co rurki taśmaą zakleja…
10 lipca 2011 dnia 13:50 #35451Nie odklejaj tej taśmy , bo potem będą gadali , że coś kombinowałeś.
Jedź tam gdzie byłeś tak jak jest i zapytaj co do cholery ma być , spieprz ich od góry do dołu i zmień serwis.10 lipca 2011 dnia 13:58 #35454Patryk dokładnie, najpierw trzeba opie…..ć tamten serwis 😛
10 lipca 2011 dnia 15:24 #35474kurde, ale 5L na 40 km spalić????
to tyle co amerykański samochód- ponad 10 L na 100 kmmoże gubisz paliwo ???????
10 lipca 2011 dnia 15:27 #35485Na pewno tyle nie spalił , wskaźniki paliwa w skuterach przeważnie oszukują – często dosyć dużo .
10 lipca 2011 dnia 16:49 #35501Sprawdzę szczelność baku bo przed zimą zalałem paliwa pod korek, przez zimę nic nie jeździłem, a po zimie była połowa baku.
10 lipca 2011 dnia 16:53 #35503Pojemność baku to chyba jednak 4 l , bo na wszędzie na allegro tak pisze. I w instrukcji jest jeszcze 1 błąd, że skuter jest chłodzony cieczą, a rzeczywiście jest chłodzony powietrzem. jeszcze jedno: tą taśmę z rurki odkleić czy zostawić?
10 lipca 2011 dnia 17:05 #35504zostaw jedz do serwisu i pytaj po kiego to naklejali. a pojemnosc baku sam sprawdz – zalej pod korek wroc do domu wez szlauf i spusc paliwo do kanistra
10 lipca 2011 dnia 17:15 #35508Czy mogli ustawić w serwisie zbyt bogatą mieszankę? A może trzeba lepiej ustawić iglicę?
10 lipca 2011 dnia 17:22 #35511a na ktorym rowku jest ?
10 lipca 2011 dnia 17:24 #35512w środkowym albo najniższym
10 lipca 2011 dnia 17:31 #35513to zbyt wysoko ustawiona iglica i pali tak dużo
10 lipca 2011 dnia 18:44 #35521Krzysiek , powinna być ustawiona w środkowym rowku .
Im wyżej iglica, tym więcej pali , a skoro nawet miałby na najniższym, to wtedy teoretycznie powinien palić mniej, a nie więcej.10 lipca 2011 dnia 19:48 #35536Zależy z której strony się patrzy…, nawet kiedyś taki rysunek spalania komuś chyba podkradłem z portalu 😉 Chyba ragazowi 😉 Jak ktoś chce to mogę wstawić ;P
10 lipca 2011 dnia 20:02 #35542Przy obecnych temperaturach powinna być bardziej opuszczona niż podniesiona czyli rower środkowy lub ew. wyższy.
10 lipca 2011 dnia 20:15 #35546Ryglos, ja mówiłem patrząc od góry .
10 lipca 2011 dnia 22:00 #35563ale nawet jakby miał pojemnośc zbiornika 4 L to cały zbiornik na 40 km?
tak czy siak wychodzi ok 10 L na 100 km
Czy jest możliwe aby tyle spalil nawet jeśli iglica źle ustawiona.
jak jest żle ustawiona to się pali 4-5 l/ 100
Albo źle zmierzyłeś albo coś ucieka10 lipca 2011 dnia 22:22 #35566Wątpię żeby to było fizycznie możliwe. Żeby silnik pracował musi być odpowiednia mieszanka. Skoro gardziel ma stałą średnice to skuter nie jest w stanie wytworzyć takiej mieszanki żeby spalił ponad 10 litrów.
11 lipca 2011 dnia 09:21 #35580Pokombinuje coś z tą iglicą, a jeśli się nie powiedzie to może da się lepiej ustawić gaźnik, żeby mniej spalał.
11 lipca 2011 dnia 10:59 #35589To jest nie możliwe, żeby Ci spalił 10l / 100 km.
Po pierwsze to jest nie możliwe fizycznie,a po drugie przy takim spalaniu nie jechałby Ci skuter – poprostu by go zalewało .Gaźnika się nie reguluje , żeby mniej palił, kto Ci takich bzdur naopowiadał , chyba się za dużo forów naczytałeś .
Gaźnik się reguluje po to, żeby podawał optymalną mieszankę do potrzeb silnika .11 lipca 2011 dnia 11:38 #35596Na wskaźnik paliwa nie patrz bo oszukują strasznie. Wskaźnik pokazuje rezerwę a w rzeczywistości jest pół baku. Najlepiej zaglądać do baku lub sprawdzić spalanie na 100 i później wiadomo ile można mniej więcej na jednym baku zrobić. To jest nie realne żeby taki silniczek 50ccm palił 10/100.
11 lipca 2011 dnia 20:38 #35712Dokładnie tak jak mówi Kapuchon…..u mnie jak już jest blisko czerwonej kreski i niby już jest rezerwa to z 6,5 litrowego baku zostaje do wyjeżdżenia jeszcze 3,5 litra beny. Co daje przy moim spalaniu ok 230km zasięgu! A pali ok 2.8litra, także w sam raz przy mojej wadze i wadze skuta!
11 lipca 2011 dnia 21:19 #35715Cionek, ty masz bak na pewno 6,5litra? Na stronie Kingwaya tak pisze, nawet że w moim, ale w moim to się 5l mieści…
12 lipca 2011 dnia 09:07 #35731Tak, dlatego że weszło więcej niż 6 litrów po kupnie skutera. A miałem kilka kropel w baku po kupnie.
12 lipca 2011 dnia 14:21 #35761W młodym wieku, gdy miałem Komara, zamontowałem w gaźniku rozwierconą dyszę i po właniu do zbiornika 0,5 litra benzyny, przejechałem 1 kilometr…powrotnią drogę musiałem pchać.
12 lipca 2011 dnia 14:27 #35763wojciu1997 napisał:
w środkowym albo najniższym
Jeżeli iglicę ustawiłeś na najniższy rowek, nic dziwnego że dużo pali..do tego rozregulowany gaźnik i luzy zaworowe, daje taki efekt.
Najlepiej zatankować pod korek, przejechać 25km, dolać i pomnożyć przez 4, wyjdzie faktyczne spalanie.12 lipca 2011 dnia 19:43 #35794Dzięki Pietro, zrobię tak jak napisałeś co do sprawdzenia spalnia, ale czy przestawienie iglicy nie odbije się na osiągach? Do tego trochę strzela z tłumika, a najbardziej jak przyspieszam. Przykład-postawiłem skuter na stopkę centralną i przekręcam manetkę na full i przez chwilę(ok. 2 s.) tak jakby pierdzi z tłumika i później już przyspiesza normalnie. W czasie jazdy też trochę strzela ale słabiej niż przy tym co wcześniej opisałem.
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.