Skuter 4t 80cc olej i spalanie

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Skuter 4t 80cc olej i spalanie

Ten temat zawiera 1 odpowiedź, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 6 miesiące, 2 tygodnie temu.

Oglądasz 2 posty - 1 przez 2 (z 2 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #619044
    Zdjęcie profilowe MroczneFlaki
    MroczneFlaki
    Użytkownik
    • Postów: 21

    Witam, mam parę pytań tydzień temu kupiłem używany skuter motobi wilga 3 z cylindrem 80cc i teraz mam parę pytań.
    1.Poprzedni właściciel mówił, że on zalał olej 15w40, z kolei w sklepie facet powiedział, że lepszym wyborem jest 10w40, czy coś się stanie jak zmienię olej na 10w40?
    2.Skuter pali mi troszkę ponad 4l na 100km, dodam że ważę 130 kilo i prawie 2 metry wzrostu(skuter kupiłem aby dojeżdżać na kurs na kat A2) Maksymalnie skuter jedzie z 70km/h ja jeżdżę 60km/h więc górne partie obrotów, czy przy mojej wadze i takiej jeździe spalanie jest adekwatne? Jeśli nie to co może być tego przyczyną.
    3.Czasami jak stoję sobie na światłach to skuter mi gaśnie, ktoś wie co może być przyczyną?

    #619052
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 195

    ja bym zalał ten 10W40. aż takich tropików na 15W40 nie mamy
    dużo ci pali ale też duży jesteś i blisko limitu jeździsz. Zasadniczo raczej się powinien w przedziale 2.8-3.5 wyrabiać nawet biorąc poprawkę na twoje gabaryty. ALE.
    Ale ktoś w nim dłubał i nie wiadomo jak i w jakim zakresie. Na jaki cylinder zmienił, jaka jest jego jakość i stan oraz co zrobił z gaźnikiem (średnica, dysza główna).

    Bo jest opcja że dysza główna jest dużo większa niż seryjna do 50cm a do tego cylinder jest już w gorszym stanie wiec ty odkręcasz do oporu żeby jako tako to jechało.
    A spalanie w silniku benzynowym zależy własnie od uchylenia przepustnicy – jak masz przez 80% czasu 100% otwarcia to pali maksa.
    Wiec może to paliwo gorzej spala bo kompresja jest marna (lub jest po prostu na bardzo bogato ustawiony) i jest raczej bliższy zalewania ale podczas jazdy ratują go obroty i duża bezwładność rozpędzonego wału. A kiedy stajesz na światłach to odcinasz powietrze i robi się na prawdę nadmiar paliwa, obroty spadają i bezwładność wału też – i gaśnie (zalewasz go). Ale to tylko jedna z kilku możliwych hipotez.
    Wiec trzeba go poprzeglądać (filtry, kompresja, luz zaworowy, regulacja gaźnika, popatrzeć w napęd) pooglądać świece kiedy tak zgasł. I wtedy wyciągać wnioski.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
Oglądasz 2 posty - 1 przez 2 (z 2 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie

Zobacz także: