Skuter 4t 80cc jakie rolki??

Witam. Mam pytanie. Ostatnio zmieniłem cylinder w moim Chińczyku na 80cc. Dotarłem wszystko pięknie. Skuter jedzie tyle ile jechał (65) -.- . Blokady mam wszystkie zdjęte. Myślałem że to jest kwestia rolek bo mam 7g. A im cięższe tym prędkość większa a im lżejsze tym prędkość v-max mniejsza. Co zrobić?

eksperymentować

Wombat napisał:

eksperymentować

No tak. Tylko wiesz. Wydawać 10 zł na każe rolki po kolei nie mam w planach :D

a dysze zmieniłeś na większą?

Nie

212kazik napisał:

Wombat napisał:
eksperymentować

No tak. Tylko wiesz. Wydawać 10 zł na każe rolki po kolei nie mam w planach :D

No to masz pecha. Bo to się własnie tak robi -i to jeszcze w zależności od tego jaką charakterystyke ma ten cylinder. Pomijając fakt że być może brakuje mu paliwa skoro nie zmieniałeś dysz większająco 50% pojemność

No wszystko ok. Ale to troche dziwne skoro mój kumpel ma 80cc i wszystko ładnie i zamyka licznik a nic nie robił oprócz cycka

miał fart, ty nie masz.

jeżeli cylinder miał 39mm, i włożyłeś nagle cylinder o średnicy tłoka 50mm (szklankę) to wiadomo, że potrzebuje więcej mieszanki paliwo-powietrznej, a co za tym idzie większej dyszy.
Do cylindra o średnicy 50mm, czyli 80cm3 zaleca się dyszę 0,88mm - 0,90mm na gwint M4.

warto wymienić sprężynę centralną na ciut bardziej twardą i wtedy dobierać rolki, bo seryjna, o ile cylek jest odpowiednio mocny będzie powodować ślizganie się paska na talerzach ( przy sprzęgle ) ...

Wtedy rolki około 7,5 g , przy niebieskiej sprężynie przy przełożeniu 11:1 dla koła 3.50 10 cali .

9g dla niebieskiej przy przełożeniu 11:1 dla koła 4.00 10 cali .

Niestety z pojemności cylindra nie wywróżę wagi rolek...

A co do dyszy - zależy od przelotu do cylindra :
kanały głowicy, króciec itd . Im większy przelot, tym mniejsza dysza, dzięki głowicy z kanałami 20mm i rozwiercanemu króćcowi u mnie sprawdza się 85'tka przy cylku 85 ccm , ale ty masz serię , to jak pisał izdebski - coś około 90, gaźniki z płaskim spodem membrany wymagają 98 .

I taka rada nie zawsze tuningowy wariator jest lepszy od seryjnego , przy wydłużeniu przełożenia głównego poprzez : zmianę zębatek przekładni, czy koła na większe silnik będzie musiał przekazywać więcej mocy na koło, by bujnąć skuter i wtedy seryjny wariator o ultra płaskiej charakterystyce może okazać się strzałem w 10'tke, bo rolki wsuwają się na początku powoli - wkręca się do ponad 8000 obrotów, ale ciągnie dalej i skuter podczas przyspieszania może dojść nawet do ponad 9000, przy czym nie następuje ślizganie paska- więc każdy obrót trafia na koło - u mnie się sprawdza.

Cały napęd (Wariator, sprzęgło) mam zmienione -> Firmy WM. Sprężynę centralną mam niebieską. Czyli dobrze rozumiem jak zmienię dyszę w gaźniku to powinnien lepiej latać?

oo to jak masz cały napęd firmy WM Motor, powinno Ci jeździć po zmianie dyszy około 100 km/h. Najlepsza firma tuningowa z jaką się spotkałem.

szyderca.

Dzięki wielkie ! :) A mam jeszcze pytanko. Co da jeżeli założę filtr stożkowy? Bo mam jeden pudełkowy i ten stożkowy.. I który jest lepszy?

dużo hałasu bedzie i trzeba na 100% regulowac go ostro po tej operacji

Ja już mam wydech przelot :D Tak wiec hasał nie jest mi obcy :D

wydech to jest pikuś przy stożku

nie taki pikuś ;)

wydech daje bas na niskich, stożek huk na wysokich .