Sklejanie plastików

Witajcie. Dziś miałem wywrotkę na TZR (śnieg na tartanie aż kusił by po nim pośmigać :)). Efektem tego jest złamany plastik po lewej stronie pojazdu. Wolałbym nie mówić nic tacie, bo może sie na mnie wypiąć w najgorszym tego słowa znaczeniu.

Jak skleić plstik? Prosiłbym o instrukcję jak dla 6 latka, bo w tym temacie jestem całkowicie zielony.

Z góry dziękuje za pomoc.

No wydaje mi się że najlepszą metodą będzie tak pistolet do plastiku musisz dobrze spasować pęknięcie i zakitować ciekłym plastikiem który potem stwardnieje. Raczej powinieneś zdjąć plastik i od wewnętrznej strony :)

jak coś to mnie poprawcie

na szybko to można szpachlą od środka zakleić, ale w przyszłości wypadałoby to poprawić...na wywrotki trzeba uważać, wczoraj sprawdzałem przyczepność ..i szklanka na ulicy ok 20 była, trochę się wydygałem i potem już przepisowo 50km/h do domu wracałem ;)

Ja nawet nie próbuję sprawdzić przyczepności, bo aby wyjechać z garażu, muszę wybrać po czym mam przejechać: po wodzie czy po śniegu.

Jakieś dokładniejsze opisy jeśli chodzi o zaklejenie szpachlą albo pistoletem do plastiku? ;) Jak pisałem jestem totalnym newbie jeśli o takie coś chodzi.

Istnieją jeszcze firmy, które służą usługi z zakresu spawania plastików.

Ja się wprawdzie nie znam na tym, ale na pewno łatwiej będzie jak zrobisz zdjęcie pęknięcia.

ewentualnie żywicą i włóknem szklany od wewnątrz - naprawdę mocne

http://sklep.auto-bajer.pl/p/pl/mot-000054/szpachla-+zywica+poliesterowa+zestaw+naprawczy+250g.html

Bierzesz pędzel i pojemnik , do pojemnika wlewasz trochę żywicy i utwardzacza , mieszasz,
,smarujesz powierzchnię , którą chcesz łączyć
nakładasz włókno,
smarujesz jeszcze raz i czekasz, potem ewentualnie szlifujesz

Jutro postaram się zrobić zdjęcie pęknięcia.

Co do żywicy, to wygląda na to że musiałbym to potem malować, by nie było widać pęknięcia. Licho, biorąc pod uwagę że chcę to zrobić tak by tata się nie dowiedział ;).