Silniki pionowe a poziome

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #87525
    Michu1208
    Użytkownik
    • 5
    • 13Postów:

    Witam wszystkich.Czy moglby ktos mi wytlumaczyc jaka jest róznica miedzy silnikiem z cylindrem polozonym pionowo a poziomo ? Pytam po czesci dla tego ze chcialbym kupic jakiś motorower z biegami , wiecie, typu Barton Fighter/sprint Junak 901 ,Router ws 50 czy moze Zetka 50 , który z nich ma najlepsze osiagi , który wybrac ?? 🙂 Z góry dzieki

    Pozdrawiam Michu 🙂

    #87526
    Kapuchon
    Użytkownik
    • 18
    • 2 689Postów:

    Jak sama nazwa wskazuje silnik z cylindrem położonym poziomo porusza się poziomo a silnik z cylinder położonym pionowo porusza się pionowo. Zazwyczaj cylindry poziomo stosuje się w motorowerach typu Barton fighter, Junak 901 itd. a pionowo w skuterach typu Router Bassa itd.

    #87546
    Michu1208
    Użytkownik
    • 5
    • 13Postów:

    To akurat jest oczywiste chodzi mi bardziej o plusy i minusy silników pionowych , podobno poziome maja gorsze chłodzenie i wyciagaja wiecej mocy

    Np.Zetka 50 ma pionowy jaka bedzie roznica miedzy nia a takim bartonem

    #87554
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • 1 187Postów:

    Kapuchon napisał:

    a pionowo w skuterach typu Router Bassa itd.

    139qmb ma cylinder poziomy 😉

    #87558
    monek100
    Użytkownik
    • 12
    • 296Postów:

    To zależy chyba tylko od chłodzenia. Według mnie pionowe mają lepsze chłodzenie.

    http://allegro.pl/nokia-n97-mini-100-sprawna-igla-bez-locka-garmin-i2790187950.html

    POLECAM !! ^^

    #87561
    degename
    Uczestnik
    • 8
    • 988Postów:

    Przede wszystkim zmieniają się rozmiary silnika i środek ciężkości po zamontowaniu w ramę motoroweru. Lepiej jednak wychodzi tu Zetka ponieważ mimo troszkę większego środka ciężkości jest on przesunięty do tyłu co wbrew pozorom ułatwia prowadzenie.

    Kolejną różnicą jest smarowanie silnika. Cylinder silnika pionowego jest bardziej równomiernie smarowany, choć ma mniejszą tolerancję jeśli chodzi o poziom oleju. Mniej też przeszkadza mu stawanie na koło tylne i przednie.

    Silnik pionowy ma nie ma gorszego chłodzenia, jego cylinder jest chłodzony bardziej równomiernie niż cylinder silnika poziomego, dzieje się tak dlatego że powietrze opływa cylinder pionowy od strony z wydechem (cieplejszą) i wysysa tylko część powietrza ze strony gaźnika (zimniejszą), W silniku poziomym obie strony są chłodzone mniej równomiernie, dodatkowo olej chłodzi dolną stronę cylindra przy hamowaniu.

    Silnik z pionowym cylindrem ma zwykle krótszy króciec dolotowy co powoduje występowanie mocy maksymalnej bliżej obrotów maksymalnych choć charakterystyka silnika wygląda bardziej liniowo.

    Skrzynia, inne układy działają tak samo, tutaj nie ma co porównywać.

    Do silnika pionowego masz dłuższy wydech, bardziej zagięty ale wątpię by to mu tak przeszkadzało, w końcu to 4T małej pojemności.

    Jeśli chodzi Ci o to czy wybrać Zetkę czy coś w tej cenie z silnikiem pionowym wybierz Zetkę. Sam wygląd mówi za siebie. A jakość podobna, z tym że ja na przykład byłem zadowolony z jakości mojego Rometa (717 4T 2008) a nie bardzo z innych tworów chińskiej pasji klonowania.

    #87569
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • 1 187Postów:

    silnik w zetce jest wg mnie lepszy w porównaniu do 139fmb , wizualnie jest fajniejszy i wygląda na lepiej wykonany , zresztą cena jest o wiele większa niż poziomy , wydaje mi się że to dobry silnik.

    #87600
    Kapuchon
    Użytkownik
    • 18
    • 2 689Postów:

    Lukario napisał:

    Kapuchon napisał:
    a pionowo w skuterach typu Router Bassa itd.

    139qmb ma cylinder poziomy 😉

    Fakt. Mój błąd, miało być na odwrót 🙂

    #87605
    KrzysiekP
    Użytkownik
    • 14
    • 2 166Postów:

    degename masz racje jesli chodzi o silniki ale jest jedna zasadnicza róznica z praca tłoka. W poziomym pracuje on latwiej i potrzebuje mniejszej sily do jego ruchu przez co moc generowana ze sprezania jest wieksza stad silniki typu monarelli horizontal sa silniejsze niz tradycyjne 139fqmb

    #87637
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • 1 187Postów:

    minarelli horizontal(china 2T też) i 139qmb i fmb mają cylinder poziomo, minarelli vertical ma pionowy jeśli już, nie rozumiem czemu sprężanie w poziomych jest większe przecież siły gazów są na tyle duże że takie czynniki jak ułożenie tłoka praktycznie nie mają wpływu na osiągi, może ewentualnie jest jakaś różnica w napełnianiu cylindra , ale wątpię, silniki pionowe mają bardziej równomierne smarowanie, gdyż w poziomych najbardziej zużywa się tłok od góry i być może są bardziej wytrzymałe.

    #87658
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    A w krosówkach są przeważnie pionowe. Dlaczego?

    #87691
    lisu7
    Użytkownik
    • 55
    • 835Postów:

    może żeby do tłoka mniej błota wpadało

    #87693
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Ale jak błoto może wpadać do tłoka jeśli jest on osłonięty cylindrem? Może pionowe są jednak mocniejsze albo trwalsze?

    #87698
    lisu7
    Użytkownik
    • 55
    • 835Postów:

    przecież masz szpary między cylindrem przynajmniej tak u mnie w skucie jest.Może biegówki mają pionowy bo są trochę mocniejsze od skuterów.

    #87702
    Kapuchon
    Użytkownik
    • 18
    • 2 689Postów:

    lisu7 napisał:

    przecież masz szpary między cylindrem przynajmniej tak u mnie w skucie jest.Może biegówki mają pionowy bo są trochę mocniejsze od skuterów.

    Gdzie Ty masz szpary w cylindrze na tyle żeby do tłoka dostawało się błoto ? … Zapewne chodzi Ci o żeberka cylindra a to jest zastosowane w celu poprawy chłodzenia.

    #87705
    DooOminO
    Użytkownik
    • 56
    • 1 610Postów:

    lisu7
    Nie wiem gdzie te glupoty wycztałes..

    “może żeby do tłoka mniej błota wpadało”
    Jezeli by odrobina jakiegos blota w jakis sposob dostala sie do “tloka” to gwarantuje “zgon” silnika

    #87706
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • 1 187Postów:

    Żeberka są tylko w silnikach chłodzonych powietrzem.

    #87709
    TheMiqlaq
    Użytkownik
    • 58
    • 688Postów:

    A może tak: Czemu w znakomitej większości motocykli montowane są silniki z pionowym układem cylindrów? 😉

    #87714
    KrzysiekP
    Użytkownik
    • 14
    • 2 166Postów:

    TheMiqlaq a jak myslisz czemu? widziales kiedys motor z automatyczna skrzynia biegow

    #87716
    TheMiqlaq
    Użytkownik
    • 58
    • 688Postów:

    Tak widziałem :). Ale co ma poziomy czy pionowy cylinder do skrzyni biegów?

    #87723
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • 1 187Postów:

    w samochodach też jest pionowo i tak powinno być, pionowe być może lepiej się prezentują ? to chyba tylko w skuterach wymyślono silniki poziome, bo i tak ich nie widać, a chodziło pewnie o to żeby silnik zajmował mało miejsca i żeby było miejsce na schowek, ale to jest moja hipoteza

    #87727
    R2_D2
    Uczestnik
    • 4
    • 582Postów:

    Są jeszcze silniki typu boxer, widlaste, rzędowe i wiele innych. Takie uroki tego, że są różne typy i rozważanie który lepszy, czy poziomy czy pionowy uważam za daremne. Jeden producent stosuje taki typ, a drugi inny. jeśli do jednego piździka (modelu) producent przewiduje dwa różne silniki to można by się zastanawiać który będzie lepszy.

    #87746
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Czinkłeczento 700 miało poziomy.

    #87792
    degename
    Uczestnik
    • 8
    • 988Postów:

    Silniki pionowe stosuje się zwykle w motocyklu z powodu ich wymiarów. Łatwiej wstawić silnik o rozmiarach zbliżonych do sześcianu foremnego niż do długiego a niskiego prostopadłościanu. Są też mniej wrażliwe na przyspieszenie i hamowanie – nie ma potrzeby stosowania miski olejowej z komorami z których olej nie wyleci do skrzyni ani w kierunku tłoka.

    W 139qmb miska olejowa jest umieszczona parę dobrych centymetrów pod wałem korbowym, cylinder nie leży prosto a jest podciągnięty do góry żeby przypadkiem nie zabrał za dużo oleju, nie ma skrzyni biegów ani sprzęgła więc pojemność miski olejowej pozwala na sprawne smarowanie silnika.

    W motocyklu najlepsze są cylindry ustawione pionowo z powodów użytkowych. Takie motorki jak Honda Dax, Cub itp miały silniki poziome bo tak lepiej wpasować je w ramę. A mimo wszystko ich awaryjność i jakość była na bardzo wysokim poziomie.

    #87932
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    W silnikach typu 139FMB odwrócenie do pionu powoduje znaczne obniżenie mocy. Producentem tego silnika jest Honda, która wyposażyła po raz pierwszy w ten silnik swój legendarny motocykl Hondę Cub (wyprodukowano ich ponad 40 milionów!!!)
    http://www.skuterowo.com/najlepszy-motocykl-wszechczasow-honda-cub-90/
    Po wielu latach od skonstruowania tego silnika wiele firm produkuje silniki TEGO SAMEGO TYPU co Honda – 139FMB. W tym przypadku “tego samego typu” robi kolosalną różnicę 🙂 Honda w swojej fabryce KYMCO na Tajwanie nadal produkuje swój legendarny silnik, który zabudowany jest m.in. w modelu Nexxon. Chińska fabryka wyszła na przeciw oczekiwaniom klientów i silnik 139FMB odwróciła do pionu, by wystylizować swoje motocyklopodobne produkty na wzór innych silników w markowych motocyklach. Tylko że te inne motocykle mają owszem silniki pionowe ale niestety innego już typu.
    Chińskie wyroby (nie mylić z motocyklami) mają może i nowoczesny dizajn, ale chyba tylko po to, by odwrócić uwagę kupującego od marnej jakości użytych materiałów i fatalnego wykonania. Ta opinia odnosi się tylko i wyłącznie do produktów typowo chińskich. Bo jak wiadomo Yamaha swoje motocykle (w całości lub w częściach) też produkuje w chinach, ale to już inna bajka.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button